Gratis Welkomsdrank - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Gratis Welkomsdrank - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Gratis Welkomsdrank

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

17 Februari 2023 | Indonesië, Ambon

Dank voor jullie reacties gisteren en de goede adviezen. Dokters ?????

Zijn dat niet die mensen die een heel jaar door aan mij vragen wat ze moeten doen ?

Gisteren had ik veel pijn, de nacht ervoor daardoor ook slecht geslapen.

Gisterenavond ben ik met 1000 mg paracetamol mijn bed ingekropen……redelijk geslapen en vanmorgen met minder pijn op. Ik heb gisteren dan ook geen rugzak hoeven dragen en heb het heel rustig aan gedaan en dat was ik van plan vandaag ook te doen. “Pelan, pelan” zoals ze dat hier zeggen

Aangezien het grote ontbijt buffet zoveel keuze mogelijkheden heeft ga ik vandaag maar eens een half uurtje eerder. Bij de foto’s zie je een overzicht van de grote hoeveelheid keuzes er zijn, achter elke bol zit weer een ander gerecht. De budget reiziger in mij geeft aan: “als je flink ontbijt dan kan je de lunch overslaan”. Jammer dat ze geen “doggie bags” hebben, dan kon ik wat meenemen voor in de koelkast op mijn slaapkamer :-)

Ik moet vandaag wel beslissen wat ik wil gaan doen, morgen vroeg moet ik uitchecken maar durf ik dat aan? De pijn is vanmorgen wel wat minder maar als ik morgen ga sjouwen……..wat dan?

Op internet vindt ik dat de boot naar Seram op zondag mogelijk niet vaart dus als ik hier bij boek dan moet dat voor twee nachten zijn.

Dat betekent: gaan onderhandelen.

Op booking.com is de prijs per overnachting alweer 1 euro gestegen, dat gaat hem niet worden. Dan maar in onderhandeling met de receptioniste.

Aanvankelijk komt ze met een veel hogere prijs maar met wat lief onderhandelen zakt de prijs met duizenden, Indonesische roepia dan wel te verstaan. Uiteindelijk weet ik de prijs € 1,= onder de huidige prijs te krijgen.

Ik wil het vandaag rustig aan doen dus nestel mij bij het zwembad. Ik zoek wel het meest schaduwrijke plekje op. De zon brand op mijn reeds verbrande huidje. De eerste twee uur zijn lichtgrijs maar daarna is de zon erg fel. Maar zelfs in de schaduw verbrand je hier.

Het is wederom weer erg rustig in en bij het zwembad.

Ik maak een praatje met twee nieuwe mensen, zij komen vanuit de stad om hier een dagje te zwemmen. Ze zijn op Wereldreis en na hier gaan ze naar de Kei eilanden en daarna naar de philipijnen. Aangezien de Kei eilanden ook op mijn programma staan spreek ik met hen af mij tips van daar te mailen. Ik heb ze een lijstje met leuke plaatsen in de philipijnen mee gegeven.

Het is al weer snel drie uur en heb nog niet veel gedaan dus maar weer een tijd voor een 10 minuten wandelingetje naar mijn fruitkraampjes met de “Rujak Natsepa” die vandaag ook weer heerlijk smaakt. Vandaag maar weer eens goed gekeken hoe het gemaakt wordt.

Terug in mijn resort maak ik de reservering tot maandag ochtend rond en krijg tot mijn verbazing nog een bon voor 2 gratis welkomstdrankjes………..gratis, ja gratis……twee, ja twee……

Eigenlijk heb ik dus vandaag geen reet uitgevoerd

Ik zit nu dus mijn dagboek te schrijven onder het genot van gratis drank……..straks nog even eten en dan het vrije weekend in.

Ps. Vandaag nog maar 1 paracetamol 1000 mg nodig gehad, hoop doet leven

• 17 Februari 2023 - 11:49

Ineke:

Gelukkig gaat het de goede kant op met je ribben! Hopelijk zet het herstel door.

Groetjes, Jos en Ineke.

• 17 Februari 2023 - 13:56

Ans:

Hoi Ton,

Fijn dat het weer wat beter gaat. Hopelijk blijft het zo. Ziet er niet slecht uit het ontbijt. Je moeder zou zeggen ge komt niks tekort. Doe nog lekker een paar dagen rustig aan en geniet van je zwembadje. We horen je morgen weer wel.

Liefs Ans

• 17 Februari 2023 - 15:42

Ellie:

oh Ton,

Dat ontbijtje ziet er geweldig uit! Ik ben er niet zo van om 's morgensvroeg al warm te eten , zoals ze daar schijnen te doen, maar er is genoeg keuze om iets anders, lekkers te kiezen. zeker met een lekkere milkshake....of was dat iets anders?

Fijn om te horen dat de pijn zich verzacht, ga zo door!

Het is hier de hele dag grijs gebleven, maar jouw blog brengt een vleugje zonneschijn.

Nog ff en dan barst de Carnaval hier los, hoop dat ze zachtjes doen .......

Zit even te denken hoe laat het bij jou is nu....tja bedtijd denk ik zo en ik heb de avond nog voor me liggen.....'t is wel een heel tijdsverschil hoor.

Dan ga ik nu voorbereidingen treffen voor het avondeten en hoop ik dat jij heerlijk en vooral pijnloos slaapt.

Tot morgen,

liefs, Ellie

• 17 Februari 2023 - 16:55

Hennie :

Fijn dat het wat beter gaat zonder dokters [e-1f605]. Hier begint vandaag de carnaval van Pothuusburg (Grave). Schoonzoon en dochter zijn prins en prinses carnaval in Grave, dus wij gaan ook een paar dagen meedoen.

groet Hennie.

• 17 Februari 2023 - 16:56

Chris En Toos:

Goed bezig met rustig aan doen.

Ja helaas moet ik ook aan de slag met het eten, we kunnen het niet allemaal luxe hebben.

Liefs Chris en Toos

• 19 Februari 2023 - 09:11

Ellie:

goeiesmogges deze morgen,

Of nee goeiemiddag want jouw dag is alweer een eind op streek, terwijl ik net het ontbijt achter de kiezen heb en me voorbereid op een uurtje sporten......Wat zijn jouw voorbereidingen vandaag? Rugzak weer inpakken voor de reis van morgenvroeg?

Kun je niet een klein beetje zon deze kant op sturen, want hier regent het en een klein beetje zon is welkom.

Hoe was de live muziek? heb je eerste rang gezeten?

En hoe staat het met die opstandige spiertjes? zijn ze stil nu?

eindelijk een goede nachtrust gehad?

Ik ga zo op pad en eens kijken hoe mijn spiertjes reageren op t sporten, daarna 4 km wandelen en dan zie ik wel weer.....

Een fijne, zonnige dag vandaag en tot blogs....

liefs, Ellie

• 26 Februari 2023 - 16:10

Yolanda:

Wat een keus zeg in de eetzaal. Ik zou gek worden hahaha keuzestress!!

Fijn om te lezen dat de scherpe randjes van de pijn af zijn.

Doeggggg