Gratis Welkomsdrank - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Gratis Welkomsdrank - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Gratis Welkomsdrank

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

17 Februari 2023 | Indonesië, Ambon

Dank voor jullie reacties gisteren en de goede adviezen. Dokters ?????

Zijn dat niet die mensen die een heel jaar door aan mij vragen wat ze moeten doen ?

Gisteren had ik veel pijn, de nacht ervoor daardoor ook slecht geslapen.

Gisterenavond ben ik met 1000 mg paracetamol mijn bed ingekropen……redelijk geslapen en vanmorgen met minder pijn op. Ik heb gisteren dan ook geen rugzak hoeven dragen en heb het heel rustig aan gedaan en dat was ik van plan vandaag ook te doen. “Pelan, pelan” zoals ze dat hier zeggen

Aangezien het grote ontbijt buffet zoveel keuze mogelijkheden heeft ga ik vandaag maar eens een half uurtje eerder. Bij de foto’s zie je een overzicht van de grote hoeveelheid keuzes er zijn, achter elke bol zit weer een ander gerecht. De budget reiziger in mij geeft aan: “als je flink ontbijt dan kan je de lunch overslaan”. Jammer dat ze geen “doggie bags” hebben, dan kon ik wat meenemen voor in de koelkast op mijn slaapkamer :-)

Ik moet vandaag wel beslissen wat ik wil gaan doen, morgen vroeg moet ik uitchecken maar durf ik dat aan? De pijn is vanmorgen wel wat minder maar als ik morgen ga sjouwen……..wat dan?

Op internet vindt ik dat de boot naar Seram op zondag mogelijk niet vaart dus als ik hier bij boek dan moet dat voor twee nachten zijn.

Dat betekent: gaan onderhandelen.

Op booking.com is de prijs per overnachting alweer 1 euro gestegen, dat gaat hem niet worden. Dan maar in onderhandeling met de receptioniste.

Aanvankelijk komt ze met een veel hogere prijs maar met wat lief onderhandelen zakt de prijs met duizenden, Indonesische roepia dan wel te verstaan. Uiteindelijk weet ik de prijs € 1,= onder de huidige prijs te krijgen.

Ik wil het vandaag rustig aan doen dus nestel mij bij het zwembad. Ik zoek wel het meest schaduwrijke plekje op. De zon brand op mijn reeds verbrande huidje. De eerste twee uur zijn lichtgrijs maar daarna is de zon erg fel. Maar zelfs in de schaduw verbrand je hier.

Het is wederom weer erg rustig in en bij het zwembad.

Ik maak een praatje met twee nieuwe mensen, zij komen vanuit de stad om hier een dagje te zwemmen. Ze zijn op Wereldreis en na hier gaan ze naar de Kei eilanden en daarna naar de philipijnen. Aangezien de Kei eilanden ook op mijn programma staan spreek ik met hen af mij tips van daar te mailen. Ik heb ze een lijstje met leuke plaatsen in de philipijnen mee gegeven.

Het is al weer snel drie uur en heb nog niet veel gedaan dus maar weer een tijd voor een 10 minuten wandelingetje naar mijn fruitkraampjes met de “Rujak Natsepa” die vandaag ook weer heerlijk smaakt. Vandaag maar weer eens goed gekeken hoe het gemaakt wordt.

Terug in mijn resort maak ik de reservering tot maandag ochtend rond en krijg tot mijn verbazing nog een bon voor 2 gratis welkomstdrankjes………..gratis, ja gratis……twee, ja twee……

Eigenlijk heb ik dus vandaag geen reet uitgevoerd

Ik zit nu dus mijn dagboek te schrijven onder het genot van gratis drank……..straks nog even eten en dan het vrije weekend in.

Ps. Vandaag nog maar 1 paracetamol 1000 mg nodig gehad, hoop doet leven


  • 17 Februari 2023 - 11:49

    Ineke:

    Gelukkig gaat het de goede kant op met je ribben! Hopelijk zet het herstel door.

    Groetjes, Jos en Ineke.


  • 17 Februari 2023 - 13:56

    Ans:

    Hoi Ton,

    Fijn dat het weer wat beter gaat. Hopelijk blijft het zo. Ziet er niet slecht uit het ontbijt. Je moeder zou zeggen ge komt niks tekort. Doe nog lekker een paar dagen rustig aan en geniet van je zwembadje. We horen je morgen weer wel.

    Liefs Ans


  • 17 Februari 2023 - 15:42

    Ellie:

    oh Ton,

    Dat ontbijtje ziet er geweldig uit! Ik ben er niet zo van om 's morgensvroeg al warm te eten , zoals ze daar schijnen te doen, maar er is genoeg keuze om iets anders, lekkers te kiezen. zeker met een lekkere milkshake....of was dat iets anders?

    Fijn om te horen dat de pijn zich verzacht, ga zo door!

    Het is hier de hele dag grijs gebleven, maar jouw blog brengt een vleugje zonneschijn.

    Nog ff en dan barst de Carnaval hier los, hoop dat ze zachtjes doen .......

    Zit even te denken hoe laat het bij jou is nu....tja bedtijd denk ik zo en ik heb de avond nog voor me liggen.....'t is wel een heel tijdsverschil hoor.

    Dan ga ik nu voorbereidingen treffen voor het avondeten en hoop ik dat jij heerlijk en vooral pijnloos slaapt.

    Tot morgen,

    liefs, Ellie


  • 17 Februari 2023 - 16:55

    Hennie :

    Fijn dat het wat beter gaat zonder dokters [e-1f605]. Hier begint vandaag de carnaval van Pothuusburg (Grave). Schoonzoon en dochter zijn prins en prinses carnaval in Grave, dus wij gaan ook een paar dagen meedoen.

    groet Hennie.


  • 17 Februari 2023 - 16:56

    Chris En Toos:

    Goed bezig met rustig aan doen.

    Ja helaas moet ik ook aan de slag met het eten, we kunnen het niet allemaal luxe hebben.

    Liefs Chris en Toos


  • 19 Februari 2023 - 09:11

    Ellie:

    goeiesmogges deze morgen,

    Of nee goeiemiddag want jouw dag is alweer een eind op streek, terwijl ik net het ontbijt achter de kiezen heb en me voorbereid op een uurtje sporten......Wat zijn jouw voorbereidingen vandaag? Rugzak weer inpakken voor de reis van morgenvroeg?

    Kun je niet een klein beetje zon deze kant op sturen, want hier regent het en een klein beetje zon is welkom.

    Hoe was de live muziek? heb je eerste rang gezeten?

    En hoe staat het met die opstandige spiertjes? zijn ze stil nu?

    eindelijk een goede nachtrust gehad?

    Ik ga zo op pad en eens kijken hoe mijn spiertjes reageren op t sporten, daarna 4 km wandelen en dan zie ik wel weer.....

    Een fijne, zonnige dag vandaag en tot blogs....

    liefs, Ellie


  • 26 Februari 2023 - 16:10

    Yolanda:

    Wat een keus zeg in de eetzaal. Ik zou gek worden hahaha keuzestress!!

    Fijn om te lezen dat de scherpe randjes van de pijn af zijn.

    Doeggggg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ambon

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 397810

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: