Vol verwachting klopt mijn hart....... - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Vol verwachting klopt mijn hart....... - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Vol verwachting klopt mijn hart.......

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

29 Oktober 2019 | Thailand, Ko Pha Ngan

Drie palmbomen, Twee net uitschietende palmboompjes, wit zand, bruisende zee, rechts het gehele strand, links wat rotsen waar nog een accomodatie tegen aan gebouwd is. Ik zit aan een tafeltje, op een balkonnetje met hangmat en een houten bank, een meter boven hé zand.
Mijn kamer is een strand hut met 3 goede bedden, airco, koelkastje, douche/toilet en genoeg ruimte.
Had ik dit verwacht of geboekt ? Nee, zeker niet. Ik had wel een vergelijkbare kamer geboekt maar dan meer naar achter op het terrein. Omdat ze daar bomen aan het snoeien zijn kreeg ik direct bij aankomst een upgrade naar een kamer op het strand. De kamer die ik geboekt had was Bath 756 (€ 22,58) en waar ik nu zit Bath 1600 (€ 47,78). Natuurlijk heb ik de upgrade voor de laagste prijs gekregen. Zonder geluk vaart niemand...........

Wacht even, ik duik even het water in..........

Het water is hier warmer en helderder dan in Koh Samui, daar zat ik aan de noordkust. Hier, o ja, dat moet ik nog zeggen. Ik ben nu op het zuidelijkste puntje van Ko Pha-Ngan, met de zee gericht naar het oosten.

Vanmorgen ben ik om half tien vertrokken, na mijn budget ontbijt. Nog even afscheid genomen van de andere gasten. Een kwartiertje rijden naar de pier en drie kwartier met de boot. Nogmaals 10 minuten rijden, stukje lopen op het strand.....en daar zit ik weer.

Dit strand “Haad Rin” is bekend om zijn wilde feesten tijdens de “full moon party’s”, die zal ik ook niet meemaken want het is nu nieuwe maan. Ik blijf echt geen twee weken hier. Ik zit op het uiterste noordpuntje van het strand. Volgens mijn buren het rustigste gedeelte. Natuurlijk hoor je de muziek maar nu alleen tot 2 uur in de nacht. Ik ga het drie nachtjes aanzien en -horen.
Op dit moment zit ik wat rustig te schrijven op mijn balkon, nog een broodje en wat te drinken wat vanmorgen over was. Straks even naar de 7 Eleven wat voorraad halen en een goedkoop Thais restaurantje scoren. Tevens even het stadje bekijken. Daarna laat ik op het strand maar op mij afkomen wat er komt.....het is net Sinterklaas: “Vol verwachting klopt mijn hart....”

• 29 Oktober 2019 - 09:17

Yolanda & Melvin:

Klein paradijs als je het mij vraagt, Ton jij boft weer!

• 29 Oktober 2019 - 09:32

Ellie:

Zit je zo direct aan het strand? Da's tof.
    Ik zette nèt de laptop open en toen floepte jouw berichtje binnen, foto's ook.
    Hé Ton haal mij es even uit dat kleine vakje in de rugzak, ja daar helemaal onderin en zet me
    eefkes op het strand, want ik ruik de bounty's al.Je wist het niet hè maar ik ben stiekem meegereisd
    in dat kleine vakje van je rugzak en aangezien je nu drie bedden hebt, kan ik wel even komen logeren.
    Gaaf hoor zo aan het witte strand met de zee , die je zachtjes in slaap wiegt.
    Oh nee het is bij jou middag, je moet nog even wachten.
    Maak er maar een new moon party van.
    liefs, Ellie

• 29 Oktober 2019 - 09:37

Chris & Toos:

Wat bof jij toch weer, duurdere kamer voor een budget prijs. En ook met het bounty paradijs, lijkt echt zo op de foto's. Oordopjes lijken goed te werken tegen nachtelijke herrie dus misschien een idee om je verblijf te verlengen? Geniet ervan.
    XXX Chris en Toos

• 29 Oktober 2019 - 10:06

Renée:

Haai,

Zo zie je maar wat een prachtig eiland Phangan is !
    Geniet er van ,maar ook het binnenland is schitterend en rustig.
    Ga maar uit je bol tijdens de fulmoonparty

• 29 Oktober 2019 - 11:46

Martin & Elsa:

Wow wat een geweldige plek en jij hebt ff geluk zeg met die upgrade. Ik zeg lekker van genieten en tijdens de party’s in de avonduren vooral mee swingen daar, gooi alles maar losssss hahahaha. Ik zie jou daar echt ook al tussen staan hoor ;).

Groetjes vanaf ‘t grootste zandeiland van de wereld, Fraser Island bij de Aussies.

• 29 Oktober 2019 - 11:47

Greet:

Hoi Ton.

Dit uitzicht is prachtig alleen maar genieten.
    Wat een reis weer en geweldige verslagen.
    Laat het maar voort duren.Hoe lang mag je nog?

Groetjes Greet.

• 29 Oktober 2019 - 17:48

Hennie:

Hoi Ton,
    Inderdaad een paradijsje, prachtig.
    Geniet ze ...
    Groet Hennie.