Vlucht geboekt, maar weg kunnen????? - Reisverslag uit Coron, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Vlucht geboekt, maar weg kunnen????? - Reisverslag uit Coron, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Vlucht geboekt, maar weg kunnen?????

Blijf op de hoogte en volg Ton

11 November 2013 | Filipijnen, Coron

Vandaag zijn er twee vluchten vanuit Coron naar Manilla. Veel toeristen zitten nu op het vliegveld. Tevergeefs want meer vluchten zijn er vandaag niet.ik ben in de stad gebleven.

Er wordt aangegeven dat spoedig de normale vluchten weer starten. Ik heb bij het enigste reisbureau een ticket kunnen boeken voor aanstaande woensdag naar Cebu.

Of deze vlucht komt weet ik nietwaar een ticket geeft meer kans op de wachtlijst. Haast heb ik echter niet dus ik zie wel.

Er is geen idee hier hoe Cebu er bijstaat maar als ik daar ben zit ik in ieder geval in de regio waar ik de laatste maand van mijn vakantie wil doorbrengen, daar zie ik wel wat we of niet mogelijk is. Cebu is in ieder geval een grote stad met een internationaal vliegveld en zullen er meer mogelijkheden zijn.

Verder draait deze stad op generatoren, de waterleiding doet het niet meer, restaurants raken door hun voorraad heen maar de Filipijnen blijven lachen, behulpzaam en vriendelijk. Het dodental staat op dit moment op zo'n 11 personen in Coron. Wij vernemen dat het dodental in de rest van de Filipijnen gigantisch is ( tot 12000) maar jullie zullen meer weten dan ik. De informatie is hier chaotisch, vaak niet kloppend en het ene bericht spreekt het andere tegen.

Terwijl ik dit zit te schrijven loopt hier een grote groep hoge piefen rond waarmee ik op de foto moet, ik als gestrande toerist.

Door een aantal radiozenders wordt ik per mail benadert, maar mijn telefoon doet het niet en ik ben ook niet de hele tijd in dit distributie centrum. Ook zij zullen het moeten doen met de informatie die ik op mijn site plaats.

Ik heb overigens net de Vara en SBS een nummer doorgegeven per mail van twee Nederlanders die wel telefoon verbinding hebben.

• 11 November 2013 - 08:36

Hennie:

Hoi Ton,
    Spannend ....... Als je in op Filipijnen blijft kan je beter bij het rode kruis gaan werken als je hier de beelden op TV ziet. Succes Ton ...
    Groet Hennie.

• 11 November 2013 - 08:37

Will Vugs:

Veel geluk en sterkte de komende dagen.

• 11 November 2013 - 10:42

Ans:

Hoi Ton,
    Volgens mij is het overal op de Filippijnen een chaotische toestand. Kan niet anders als deze tyfoon over alle eilanden raast. In Cebu zaten al veel hulpverleners ivm de aardbeving van vorige maand en nu dit. Heel veel sterkte en succes met reizen. Pas goed op je zelf.
    Groetjes en liefs
    Ans

• 11 November 2013 - 11:21

Hemmy En Paulien:

Ton, wij zijn blij dat je het kunt navertellen als Witness Diaster.
    Het zullen indringende beelden zijn als je rondloopt en ziet hoeveel leed en verwoesting deze ramp heeft veroorzaakt.
    Pas goed op jezelf.
    Groetjes, Hemmy en Paulien

• 11 November 2013 - 15:25

Tamara:

Nou Ton, je treft het wel daar.. Waar ik de eerste berichten nog erg jaloers was, is dat nu een stuk minder. Erg indrukwekkend allemaal.. Goed om te horen dat jij er ongeschonden vanaf bent gekomen..
    Dan ook wel erg benieuwd hoe je laatste tijd aldaar zal zijn, overal zijn de verwoestingen met de bijkomende nare gevolgen. Hopelijk is er ook nog genoeg ruimte om mooie dingen te zien en doen, en kun je van je laatste periode daar nog iets moois maken..
    Wel mooi om te zien hoe nieuwszenders je via een waarbenjij.nu site kunnen vinden, er nog een extra zakcentje mee verdiend..? ;)
    Succes daar en hopelijk ook nog veel plezier en moois gewenst je resterende tijd daar!!
    Groetjes Tamara

• 11 November 2013 - 16:19

Chris En Toos:

Hoi broertje,
    Wij hebben geen idee wat jij (en alle inwoners) hebben meegemaakt. Gelukkig ben jij er nog goed vanaf gekomen maar de naweeën hadden we wel zo'n beetje goed ingeschat. Wat de schade op de andere eilanden is en of er transport mogelijkheden zijn zal de komende tijd duidelijk worden maar dat het voor jou verder een vakantie met hindernissen wordt zit er dik in. Misschien is vakantie zelfs wel helemaal niet meer mogelijk maar dat kan jij van daaruit beter inschatten. Ook al ben je er lichamelijk goed uit gekomen het lijkt ons toch geen pretje om zo'n tyfoon mee te maken. Angstig op zijn minst, zulke sterke wind en regen. Hopelijk heb je geen moeite dit allemaal te verwerken.
    Je kunt uiteindelijk wel veel vertellen over deze uitzonderlijke vakantie.
    Hopelijk kunnen we binnenkort weer van internet enz. gebruikmaken. Hou ons zo goed mogelijk op de hoogte.
    XXX Chris en Toos

• 11 November 2013 - 17:05

Ma:

ik dacht ga eens kijken of Ton nog iets te melden heeft en ja hoor hij was er weerop de fotos krijg je een beetje het iedee wat een gaos het daar is ik hoop dat je toch nog een beetje van je vacantie kunt genieten en dat de rest rustig verloopt.ik denk dat wat je daar ziet niet zo maar van je af kunt zetten.het is verchrikkelijk wat je daar ziet jij weet ook nog niet wat je verder nog ziet of daar de verwoestingen ook zo erg zijn ik wens jou nog veel geluk en wacht weer op het volgend bericht nog een goede reis en heel veel groetjes en liefs ma

• 11 November 2013 - 18:34

Jaakie:

Haton,

Elke keer als ik een nieuw verslag lees ben ik erg blij dat het goed met je is. Op dit soort momenten besef je dat gezondheid, en het er levend van af gebracht hebben, het allerbelangrijkste is: de rest komt wel weer. Tip: koers op je intuïtie, is erg belangrijk op dit soort chaotische en verwarrende momenten. En kies op basis van je gezonde nuchtere verstand. Ik ga je nauwlettend blijven volgen vriend! Take care!!

Jaak

• 11 November 2013 - 18:45

Rose-Marie:

Hi Ton,
    Wat enorm indrukwekkend allemaal... Gelukkig gaat het je goed en ben je behoorlijk ervaren wat betreft reizen, je zult je wel redden. Toch lijkt het me een ervaring die je niet zomaar achter je laat. Ik hoor het je graag life allemaal vertellen, straks in december. Tot die tijd hoop ik dat je nog kunt genieten en bijkomen.
    Lieve groet, Rose-Marie