A girly day - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu A girly day - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

A girly day

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

27 Oktober 2013 | Filipijnen, El Nido

Na de afgelopen drukke dagen, onderzoeken wat ik verder wil gaan doen, het regelen van het visum en gisteren de boottocht in de regen blijft er nog een ding over wat ik "moet" doen.

Omdat er veel reizigers zijn met wat meer haast wordt er altijd gevraagd wat je plannen zijn voor morgen. Gisterenavond ook zo.

Ik klets aan met iedereen die hier verblijft. Dat is zowiezo een leuk tijdsverdrijf en zorgt er voor dat ik, op het eind van de dag het druk heb omdat ik nog allerlei dingen wil doen. Zo werd gisteren avond gevraagd wat de plannen zijn, enkele gasten vertrekken en andere wisselen van kamer omdat ze langer willen blijven.
Iedereen kijkt verbaasd als ik zeg dat ik een "girly day" (meisjesdag) heb. Wat is een "girly day"?
Dat is een dag dat ik ga winkelen met een creditkaart en er niet op let wat ik uitgeef. De lachers zijn om mijn hand.

Dus vandaag mijn "girly day". Om zes uur al wakker, veel te vroeg, dus blijf ik tot half negen liggen. Het weer is weer mooi, lichte bewolking met geregeld zon.
Bakje koffie, sigaretje en dan gaan "shoppen".

De eerste stop is "Tao Expeditions" waar ik het meeste geld uitgeef, namelijk voor de boottrip van vijf dagen over een week. Deze trip staat nu definitief vast.

Ter voorbereiding heb ik nog wat materiaal nodig, dat heb ik wel geleerd gisteren. In "art café", een bekende grote zaak hier in El Nido ga ik verder shoppen:
Rifschoenen (bescherming van mijn voeten tegen rotsen, scherpe koralen en giftige beestjes waar je op kan gaan staan),
Een speedo duikbril, dat is een duikbril zonder snorkel en neuskap, wat ik prettiger vind als ik zwem en wat wil zien.
Een sarong, te gebruiken als bescherming tegen de zon, om op te zitten op het strand of jezelf eenvoudig te kleden als ik straks in een afgelegen eilandje bij plaatselijke bevolking terecht kom.
Rash guards, nog nooit van gehoord, maar dit is een strak t-shirt met lange mouwen tegen: zonnebrand, kwallenbeten, muggenbeten en plankton.

Gelukkig kan ik betalen met een creditkaart. En omdat het de laatste dagen van begrotingstekort in begrotingstekort beland besluit ik ook maar eens goed te gaan brunchen met mijn creditkaart. Een verwen ochtendje dus.

Eenmaal terug bij mijn guesthouse is iedereen weg. Mooi relaxed de mogelijkheid om niets te doen, een kleine strandwandeling te maken. Mijn nieuwe spulletjes te bewonderen.

Vanavond moet ik nog gaan showen voor de andere hier aanwezigen, de twee Hobertjes ( homoseksuele obertjes) die hier werken, twee lesbische meiden die hier verblijven en nog wat ander hetro gespuis wat hier rondhangt. Zoals een Filipijnse meid die aan het rondreizen is met een Canadeese nerd waar ze niets mee heeft, niets mee wil, maar waar ze nog een week aan vast zit omdat ze beloofd heeft hem rond te leiden in de Filipijnen. Een gezellige groep mensen waar het goed toeven mee is. Het zal weer een "dolle boel" worden!!

Het management hier, ik weet niet hoe ze er bijkomen, denkt dat ik werk voor "Trip adviser". Ik laat ze in deze waan want dat garandeert een hoog service niveau.

En ik, zes dagen geen plannen, geen moetjes meer, geen verplichtingen, niet hoeven te reizen dus alles uitgepakt kunnen laten.
Oftewel: vakantie in mijn vakantie!!!!!!!!!

• 27 Oktober 2013 - 10:15

Chris En Toos:

Je ziet het we hebben je berichtje weer gevonden, dat is dan, volgens ons, de eerste keer in al jou reizen dat de site moeilijk doet.
    Dat is inderdaad vakantie hebben. Kun je een foto van jou in sarong plaatsen op deze site, we zijn zoooo benieuwd hoe je er dan uitziet!!!
    XXX Chris en Toos

• 27 Oktober 2013 - 10:48

Ma:

hoi ton weer een leuk mailtje ik zou wel eens stiekem willen kijken wat je allemaal uitspookt misschien is dat maar beter ook dat het niet kan meer ik ga er van uit dat de goede opvoeding die ik je gegeven heb niet voor niets is geweest ik vind het leuk te lezen dat het goed gaat en dat je met de andere reizigers ook leuk contact hebt. geiet er ma van k ga met Ans koffie drinken want die staat al klaar.nog heel veel groetjes en liefs ma

• 27 Oktober 2013 - 14:02

Ans:

Hoi Ton,

Ik sluit me bij Toos en Chris aan. Ook voor ons showen. Ben een klein beetje opgeruimd en weer een beetje bij geslapen. Gisteren wat souvenirs aan ons ma gegeven. Vandaag maar wat plek gemaakt in de kast om de peper en zoutvaatjes weg te zetten. Nu weer een beetje in het dagelijkse ritme proberen te komen want morgen mag ik weer gaan werken. Dus ben weer een beetje jaloers op je. Geniet nog van je vakantie en stuur wat foto's van je catwalk.

Liefs en groetjes

Ans

• 27 Oktober 2013 - 16:28

Bianca Hellings:

He die Ton,
    Geweldig wat je allemaal meemaakt. Het is nu voor het eerst dat ik eens even een kijkje neem waar je nu ben en wat je allemaal uitspookt. Het is wel duidelijk dat het veel beter is dan hier in het saaie holland. Ik ben dan toch ook wel weer benieuwd hoe dat sarong jou inderdaad staat. Ik hoop dat je veel plezier heb op de boottocht die je heb gepland. Het is duidelijk dat je met volle teugen geniet van jou welverdiende vakantie. Ik hoop dat je nog veel plezier mag beleven en zal nog eens meer een kijkje nemen waar je bent. Groetjes Bianca X

• 28 Oktober 2013 - 21:28

Ellie:

hè getver nou begint ie hier ook te vervelen.
    Je moet ook zo'n dropjesbox in de wolken nemen, gaat vast véél beter.
    Nou het zal wel snel gemaakt worden, maar het zat vandaag te sputteren dat ie de pagina niet kon vinden
    Oh ja en die sarong; wat draag je onder zoiets? net als bij de kilt?
    Ga jij nou maar vijf dagen eilandje varen, dan gaan wij openhaard hout zagen van al die omgewaaide bomen.
    Toch wel triest als dat nog tot gevolg heeft dat twee mensen zijn overleden doordat er een boom op hen viel.
    Nou ma ik ga ook slapen, dus wel te rusten
    en voor jou, ton nog veel zonnescgijn zodat je optimaal kunt genieten van al dat natuurschoon!
    liefs, ellie