Even tijd nodig om bij te komen - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Even tijd nodig om bij te komen - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Even tijd nodig om bij te komen

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

29 Oktober 2013 | Filipijnen, El Nido

Een beetje een "off day" gisteren, misschien omdat ik al het geregel voor de komende twee weken achter mij heb kunnen laten. 'sNachts slecht geslapen, regelmatig hoestbuien.
Jullie hebben last van de eerste najaarsstorm maar ik heb eergisteren een aardige klets regen over mij heen gehad en dat zorgt hier blijkbaar ook voor een lichamelijke reactie.

Gelukkig stond er niets op het programma en kon ik rustig aan doen, bakje koffie, een buurpraatje en een laat ontbijt.
Mijn tropendutje is echter uit de hand gelopen en drie uur later werd ik wakker.
Dat zal ik wel nodig gehad hebben.

Om nog even wat activiteit te hebben ben ik met mijn twee, Engelse, lesbische buurvrouwen naar de het dorp gelopen om daar een pizza te eten.
Wij benoemen naar elkaar, bij elke budget overschrijding die we hebben (en die hebben we hier vaak, dat het vandaag een "threat yourself day " (verwen jezelf dag) is. We hebben echter al heel veel van dit soort verwen dagen gehad.

Eergisteren heb ik het een en ander gekocht ter voorbereiding van de bootreis volgende week en bedacht ineens dat een waterdichte huls voor mijn kleine camera ook wel eens leuk kan zijn. Misschien lukt het mij om tijdens het snorkelen wat foto's onder water te maken van de vele gekleurde visjes en koralen. Zo gezegd, zo gedaan en bij de zoveelste budgetoverschrijding en "verwen jezelf dag" kan er dit ook nog wel bij.

Er zijn ook bezuinigingen.
Omdat ik zo aardig ben en meer dan een week hier blijf, heb ik al korting op mijn kamer, daar komt ook nog eens bij dat ik elke ochtend twee gratis koppen koffie krijg. Volgens mij denken ze nog steeds dat ik een medewerker van "trip adviser" ben want andere gasten heb ik dit nog niet horen benoemen, terwijl zij hier nog langer zijn. De voordelen even op een rijtje:
100 peso's korting op de kamer (na de derde nacht)
Gratis, onbeperkt, bananen
'S morgens 2 koppen koffie gratis
Bij het avondeten gratis soep en gratis toetje (standaardregel hier)

Greenviews resort hier in CorongCorong is een prima plaats. Het personeel is erg vriendelijk en de sfeer tussen de gasten is erg leuk. Er is natuurlijk een grote doorstroom en ik ben (met de twee Engelse meiden) de langst verblijvende gast.
De hoofdreden is mijn komende bootreis maar het is geen straf om hier wat rond te hangen en "niets" te doen. Ook daar kan je het druk mee hebben. Er zijn veel trips die ze hier aanbieden in de omgeving. Vier verschillende boottrips, waterval met hot springs ( te heet om daar te zwemmen) en naar diverse stranden in de omgeving. Maar je kan echter niet elke dag op route gaan.

Vandaag zit ik, na de genoten (gratis) koffie, aan de Ginger thee. Goed tegen verkoudheid en mijn kwaaie hoestje. Voor zaterdag moet ik weer 100% fit zijn.
Beetje internetten, beetje kletsen en zo is de dag weer zo voorbij.

• 29 Oktober 2013 - 06:44

Ton Van Gorp:

Morgen ga ik weer een dagje eiland hoppen. Tijd om mijn nieuw materiaal te testen

• 29 Oktober 2013 - 08:13

Ans:

Hoi Ton,

Mooie foto's, maar ik mis de catwalk fotosessie van je nieuwe outfit. Ben nu al benieuwd naar je onderwaterfoto's. Ik hoop dat ze lukken. Die 2 broertjes hun familie zijn we in Spanje ook tegen gekomen. Nu beterschap en tot horens.

Groetjes en liefs
    Ans

• 29 Oktober 2013 - 08:32

Hennie:

Hoi Ton,
    Stoppen met roken is beter als al die ginger-thee.
    Daarnaast moet je een mooi visite kaartje maken met het logo van tripadviser en je persoonsgegevens, komt overal van pas.
    Groet Hennie.

• 29 Oktober 2013 - 11:31

Ellie:

even tijd om bij te komen.....je haalt me de woorden uit de mond.Zal nog even een avondje op de firma doorbrengen en DAN......hou ik een treat-yourself-day ( met die h ertussen threat,zoals jij schreef, is het een bedreiging voor jezelf)het is allebei waar.Op dit moment maak ik een ordening van de dingen die persé dienen te gebeuren en de leuke dingen die ik zou kunnen gaan doen....de kapper wordt opgeschoven.
    Het is morgen mijn enige vrije dag in 14 dagen tijd, ja dat krijg je met een dubbele baan. Reden temeer om m'n vrije dag te koesteren.Een rustig ontbijtje ben ik helemaal voor, jouw uitzicht kan ik hier niet waarmaken, dus op zoek naar een alternatief....denk denk...Heb nog een nachtje slapen nodig voor ik definitief beslis, alles is nog in concept.
    Vorrzichtig met je hoestje als je weer een eiland aandoet; het is altijd beter om die javaanse jongens te laten verzuipen, dan dat jij met koorts op bed ligt, want dan is het daaag met vijf daagjes eilanden toer.
    Ondertussen ga ik ff naar Las Vegas via de cloud.
    veel onderwater plezier!
    liefs, ellie

• 29 Oktober 2013 - 12:11

Ton Van Gorp:

Nog even een mooie zonsondergang erbij geplakt, de mooiste tot nu toe

• 29 Oktober 2013 - 16:36

Ma :

jammer dat die twee meiden lesbisch zijn en jij homo anders kon het nog wat worden maar jullie voelen elkaar zeker goed aan.ik denk dat het daar elke dag een verwendag is met al die nieuwe indrukken die je elke dag op doet hier is het minder spannend maar ik heb het ook druk van morgen naar koersbal geweest en nu ben ik net thuis van Jory en nu jou mailtje beandwoorden en dan weer eten klaar maken en zo is de de dag weer haast om.hier hebben wij mooi weer dat was gisteren wel anders veel regen en wind maar in het noorde was het nog erger veel bomen omgewaaid en er zijn ook nog een paar slachtoffers gevallen de fotos zijn ook mooi ik wil ook wel een mooi terrasje maar ik doe het maar met mijn balconnetje ook leuk. verder heb ik niet veel te melden en wacht ik maar weer op jou volgend mailtje.
    heel veel groetjes en liefs ma

• 29 Oktober 2013 - 22:39

Chris En Toos:

Fijn te horen dat je nog steeds op de meiden toer bent en een verwen dag hebt gehouden. Deze vakantie zorgt voor meer verrassingen dan alle vorige.
    Na de storm hier was het vandaag mooi weer maar helaas moet er hier gewerkt worden.
    Morgen weer een dag en blijf schrijven hoor.
    XXX Chris en Toos