Tien uur in de bus voor een half uurtje werk - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Tien uur in de bus voor een half uurtje werk - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Tien uur in de bus voor een half uurtje werk

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

25 Oktober 2013 | Filipijnen, El Nido

Nou, dat was een dagje in de bus. Om vijf uur werd ik opgehaald.
Een lange weg die ik in etappes al eerder had gedaan. De eerste anderhalf a twee uur van El Nido naar Taytay is een weg "under construction" dus op dit moment onverhard. Er is weinig verkeer en kom meer buffels tegen dan andere auto's. Van Taytay naar Puerto Princesa is een tweebaans beton weg.

Om elf uur sta ik Puerto Princesa, bij het immigratie kantoor. Kopietjes maken formulier invullen en betalen.
Mijn huidige visum bleek echter maar voor 30 dagen afgestempeld te zijn maar dat hebben ze gelukkig veranderd en lrijg ik geen boete. Het verlengen van mijn visum is echter kei duur. In Nederland betaalde ik voor het visum €35,= maar de verlenging (voor eenzelfde periode) kost €135,=
Ik betitel ze als afzetters.
Vanaf nu heb ik tot dat ik terug ga in Nederland heb ik geen enkele verplichting meer, leve de vrijheid van reizen.

De Filipijnen waren tot nu toe al het duurste land wat ik in Azië heb bereisd. Met de aanslag van vandaag zullen ze niet van de eerste plaats afkomen al eet ik de rest van de vakantie droog brood.

In een uur ben ik klaar in Puerto Princesa, de voorraad cash is ook weer bijgewerkt ( na 3 pinapparaten). Om half een zit ik weer bij de vertrekplaats van de bus. Om half twee vertrekt er gelukkig een, de volgende is pas om half zes vanavond. .

En dan begint de reis, inmiddels voor de derde keer over dezelfde weg.Het is gezellig in de bus en de Filipijnen zijn geïnteresseerd in Nedeland. Er is dus veel vermaak met mijn sterke verhalen.
Om acht uur vanavond ben ik weer terug, moe, dus ik kruim vroeg mijn bed in.

Morgenochtend ga ik met een boot (dagtrip) naar de eilanden, wederom vroeg op.

  • 25 Oktober 2013 - 15:07

    Chris En Toos:

    WAT...geen foto's van onderweg? Toch moe maar voldaan. We rekenen op heel veel foto's van de bootreis van....eh, water.
    Tot het volgende berichtje.
    XXX Chris en Toos

  • 25 Oktober 2013 - 17:24

    Ma:

    hoi Ton ik heb jou mailtje gelezen jij hebt jou sterke verhalen weer verteld al overdrijf je wat ze kunnen het toch niet n a trekken ik moet zo weer wat eten maken.Ans is ook weer aan de terugreis begonnen en is van avond om ongeveer 12uur weer thuis ik heb niet veel te vertellen het is hier triest weer het is kwart over vier en al haast donkeren ben van middag wezen kaarten maar daar heb ik ook niet veel klaargemaakt slechte kaarten maar je bent er mee van de straat ik wens jou morgen een prettige dag toe en wacht weer op jou berichtje. Heel veel liefs en groetjes ma


  • 25 Oktober 2013 - 17:41

    Ellie:

    Blij dat je dit weer achter de rug hebt. Wat een tijdsverspilling voor een stempeltje. Eidoch als een dagje bussen je alle vrijheid geeft, dan is dat toch ook weer niet veel moeite ee.Die wegen van de Fillipijnen kun je alvast dromen.En nu genieten, genieten van die mooie eilandentrip, dan is dat dagje busje zeker niet voor niets geweest. Misschien een optie voor mijn pensioen, dagje bussen, stempel halen en dan......alle vrijheid.
    Zo simpel zal het hier wel niet worden. Als ze er eindelijk uit zijn of ze zwarte of gekleurde pieten willen, als ze ontdekt hebben dat er naast zwart geld ook groen geld is...kun je beter zeggen: busje komt zoooo.
    morgen zal ik weer een stukje schrijven.
    voor nu veel eilandplezier,
    liefs, ellie

  • 25 Oktober 2013 - 18:03

    Hennie:

    Hoi Ton,
    Moeten we een inzamel actie starten voor je binnen GGZ Oost Brabant?
    Het is ook wat met die visa, heb hier ook ervaring mee (haha). Jij hebt geluk dat je geen boete hebt gekregen. Veel plezier komende dagen. Ben benieuwd naar je foto's.
    Gr. Hennie.

  • 26 Oktober 2013 - 10:29

    Ans:

    Hoi Ton,

    We zijn inderdaad weer thuis gekomen. Vannacht om 03.15 uur draaide ik de deur open. We hadden om 24.00 uur thuis kunnen zijn volgens tomtom maar dan mag je niet eten, drinken, tanken of naar de toilet. Dat hebben we allemaal wel gedaan. Dus wij weten ook wat reizen is. Onze wegen waren wel verhard maar jij hoeft geen tol te betalen en zelf te rijden. Dat moesten wij wel. Al bij al een hele mooie week gehad. Veel gezien en gedaan. Er komen misschien nog wat foto's op facebook bij Daphne of mij. Missschien kan jij ze dan ook zijn. Zo niet moet je wachten tot dat je weer hier bent. Jij nog een fijne vakantie en laat ons mee genieten met je foto's.

    Liefs en groetjes Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 397830

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: