Voorbereiding om de laatste grens over te gaan - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Voorbereiding om de laatste grens over te gaan - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Voorbereiding om de laatste grens over te gaan

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

24 Oktober 2013 | Filipijnen, El Nido

Al vaker heb ik melding gemaakt dat reizen voelt als hard werken. Het maken van keuzes en beslissingen nemen en dan ook nog zorgen voor de uitvoering.

Gisteren ben ik dus aangekomen op Corong Corong Beach bij El Nido, "the last frontier" oftewel de laatste grens.

Ik wil echter die grens over!!!!!!!!

Vandaag was eigenlijk een geplande rustdag want je kunt niet elke dag acties ondernemen. Ik was echter vroeg op en dacht mijn dag te beginnen met een rustige wandeling naar het stadje El Nido. Volgens de Filipijnen veel te ver om te voet te gaan maar in een half uurtje ben je van Corong Corong Beach in de stad.

Nu ik daar toch aanbeland ben kan ik ook gelijk uitzoeken hoe ik hier weer wegkom richting Busuanga Island, Coron stad. Er blijken twee mogelijkheden te zijn:
Negen uur per (grote) Banga boot, direct van El Nido naar Coron (stad)
of
Een bootreis met Tao Adventures, vijf dagen (vier nachten) met een boot, overnachten op kleine eilandjes met paradijselijke stranden, locale vissersdorpen bezoeken, en lekker primitief doen met koken en dergelijke.
Niet goedkoop (€400,=) maar je komt op plaatsen waar maar weinig toeristen komen. Deze reis is maar eens per week mogelijk met maximaal 25 personen. Een optie die ik direct ga onderzoeken.

Als ik het kantoor van Tao expeditionair heb gevonden en ik naar de mogelijkheden vraag kunnen ze mij op de "wachtlijst" zetten voor aanstaande zondag.
Ik vind aanstaande zondag te snel want ik wil in de buurt ook nog het een en ander doen.
De volgende optie is zondag 3 augustus, maar dan loop ik tegen problemen aan met mijn visa. Dit moet ik voor 10 november hebben verlengd en dat kan ik doen in Puerto Princeca ( dat is de weg terug) of in Cebu, daar kom ik nog.
Echter indien ik deze trip op 3 november boek arriveer ik 8 november in Coron en moet ik direct doorvliegen naar Cebu. Dan kan ik het eiland Busuanga totaal niet bekijken.
Terug naar Puerto Princesa om alleen een stempeltje in mijn paspoort te halen zie ik niet zitten maar als ik dat niet doe ga ik een mooie trip missen.

Denken, overwegen, denken en nog eens denken.

Maar uiteindelijk zal ik een beslissing moeten nemen.

Morgenvroeg neem ik om vijf uur een minivan terug naar Puerto Princessa (duur 5 uur).
Ga daar naar het immigratie kantoor om mijn visa te verlengen en neem rond vijf uur in de middag de bus terug naar El Nido.
Kortom wordt morgen een dag van 10 uur bussen en papiermerk regelen.

Maar uiteindelijk geeft mij dat de vrijheid te doen en te laten wat ik wil, tot 12 december.

Mochten jullie interesse hebben in mijn beoogde trip, zie :
http://www.taophilippines.com/


  • 24 Oktober 2013 - 11:05

    Henny:

    Zo moeilijk kiezen is het nou ook weer niet als je de Tao-site gezien hebt en aan het weer zal het ook niet meer liggen vlg. mij heb je de hele moesson wel over je heen gehad daaro .
    Fantastische verslaglegging doet inderdaad denken aan "hard werken" maar de vrijblijvendheid waaruit jij daar keuzes kunt maken daar kan ik alleen maar van dromen ....geniet ervan , bedankt !

  • 24 Oktober 2013 - 16:48

    Ma:

    hoi
    Ton ik ben ook heel de dag op route geweest niet zo interresant als jou reis maar ik ben toch blij dat ik weer thuis ben ik heb weer genoten van jou verslag en fotos nu even beantwoorden en kijken of er nog meer post is en dan is het weer mooi geweest voor vandaag en g a ik lekker van mijn rust genieten,
    Ans is ook nog op vacantie die is Zondagweer thuis. het is hier prachtig weer volop zon wat wil je nog meer.ik wacht weer op jou volgend mailtje heel veel groetjes en liefs ma

  • 24 Oktober 2013 - 18:49

    Chris En Toos:

    even dachten we dat je 3 augustus bedoelde en dat je dus nog bijna 1 jaar weg zou zijn, alles om met de Kerst niet te hoeven werken? Maar toen begrepen we dat je 3 november bedoelde. En ja, dan moet je er een vermoeiende reisdag voor over hebben. En je hebt dan ook gelijk weer heeeeeeel veeeeeeel te vertellen aan de thuisblijvers. We wachten met spanning.
    XXX Chris en Toos

  • 24 Oktober 2013 - 20:33

    Hennie:

    Hoi Ton,
    Net de site bekeken maar dit zou ik niet doen. Te mooi om mee te maken. Succes met je stempeltje halen.
    Gr. Hennie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 397819

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: