Het verste punt gemarkeerd - Reisverslag uit Keretang, Maleisië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Het verste punt gemarkeerd - Reisverslag uit Keretang, Maleisië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Het verste punt gemarkeerd

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

23 Januari 2013 | Maleisië, Keretang

Het leuke van thuiskomen is dat je begroet wordt. Ik ben de hele dag op het strand geweest en vanavond toen ik thuis kwam werd ik begroet door een Moederkat met zes jongen die je gelijk bespringen en door een een eend die denkt dat ze een hond is. Kwispelstaartend komt ze achter mij aan al snel gevolgd doorntje soortgenoten die alleen wachelen. Ik weet niet hoe ze deze psychiatrische variant noemen want ik ben in mijn praktijk nog nooit een eend tegengekomen die dacht dat ze een hond was.

De Maleise taal lijkt in veel opzichten op het Bahasa Indonesia. Dat is vaak gemakkelijk als je eten wilt bestellen want kip is in Maleisië Ajam en nasi goreng is nasi goreng
Ik ben Belanda Goreng dat was in Indonesië zo nadat ik op het strand heb gelegen en dat is hier ook zo. Ik ben vandaag aardig verbrand dus kan je mij Belanda Goreng (gebakken Nederlander) noemen. Ik ben verbrand ondanks ik de gehele dag in de schaduw ben gebleven.
In de drie maanden tropen is mijn bovenlijf nog vrij wit want ik heb weinig in de zo'n gezeten met ontbloot bovenlijf.

Maar mijn doel voor deze vakantie is bereikt. Vanmiddag heb ik op het verste punt van mijn reis gestaan. Dat is dit jaar het meest Noord Oostelijke puntje van Maleisisch Borneo.
Dat betekent dat ik vanaf nu alleen maar naar huis terugreis.

Maar om de heuglijke gebeurtenis van het verste puntje te markeren heb ik op dat verste puntje staan plassen zodat dit voor altijd gemarkeerd is.

• 23 Januari 2013 - 07:43

Hennie:

Hoi Ton,
    Oei oei, wild plassen? In Holland kan je daarvoor op de bon worden geslingerd.
    Verder is te lezen dat je toch alweer met je werk bezig bent, al oefen je nu op een paar onschuldige dieren.
    Nog veel plezier tijdens de laatste dagen!
    Gr. Hennie.

• 23 Januari 2013 - 09:38

Karin:

haha toch een echte vent, plassen om te markeren :-) Geniet er nog lekker van !!!

• 23 Januari 2013 - 09:48

Ans:

Hoi Ton,

Geniet die laatste dagen nog van je vakantie in plaats van je met je werk bezig houden. Het zit er zo op. Verbranden zal je hier niet doen. Geniet nog van.

Liefs Ans

• 23 Januari 2013 - 11:25

Ma:

ik heb altijd al geweten dat je een beetje gek was maar na dit mailtje weet ik het zeker ik denk dat die dieren dat ook aanvoelen omdat ze achter je aanlopen maar dat krijgen ze er hier wel uit.
    geniet nog maar even van je resterende vakantie want hier is het hard winter met in de nacht strenge vorst. maar overdag is het mooi winterweer met veel zon maar onze buik zal wel niet verbranden die is goed ingepakt.ik ben wel blij dat je weer op je retoer bent het is lang genoeg geweest.geniet nog maar even van jou resterende dagen die gaan snel genoeg voorbij. Maar ik zal toch blij zijn als je weer gezond en wel thuis bent verder nog heeeeeel veeeel groetjes en liefs ma

• 23 Januari 2013 - 11:36

Chris En Toos:

HAHAHA, stoer hoor.
    XXX Chris en Toos

• 23 Januari 2013 - 14:14

Henny:

hadieton ,

Dat de dierenwereld in Kalimantan zo verzot is op jou lijkt erop dat dat daar sprake is van hechtingsproblematiek , dat jij sowieso onweerstaanbaar aantrekkelijk bent
    (denk aan die diertjes die giga jeuk veroorzaakten )
    was al langer bekend !
    Dat wildplassen een goed zaak is , is inmiddels ook door de nederlanse politiek beaamt ;
    groenlinks pleit niet zomaar voor het " onder de douche plassen" ,
    op wildplassen is de dierenpartij geen voorstander ...
    Ben beniewd hoe je de klimaat-shock gaat ervaren van verbranden naar bevriezen is een aardige overgang ,
    Ton bedankt voor je sfeervolle vertellingen ,
    het was een feest om jou op deze wijze te kunnen volgen !

henny