Relaxen op Goood Resort - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Relaxen op Goood Resort - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Relaxen op Goood Resort

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

07 Juni 2022 | Bonaire, Kralendijk

Zoals jullie in het vorige verslag hebben kunnen lezen is na een voorspoedige reis de Jetlag ingetreden.

Tussen 3.00 uur en 4.00 uur vanmorgen zat ik al buiten om het vorige verslag te plaatsen.

Peter lag nog te slapen en ik wilde hem niet storen, buiten zijn is hier geen straf.

Er staat hier op de berg een straffe wind maar de temperatuur is erg aangenaam, ik schat zo’n 25° in de nacht. In mijn blote bast met alleen een korte broek aan is het aangenaam werken aan dit reisdagboek.

Acclimatisering staat vandaag op het programma. We hebben het ontbijt hier thuis. Gisteren hebben we de koffer en de rugzak al een gedeelte leeggemaakt en de spullen in de kast gelegd. Voor mij een nieuwe ervaring. Normaal leef ik 2 tot 3 maanden uit de rugzak, door het vele verkassen is het niet de moeite alles uit te pakken. Maar Bonaire is even wat anders dan anders, één adres tot aan vertrek.

Goood Resort is een kleinschalig resort met maar een paar kamers. In “onze” rij zijn 4 kamers en volgens mij zijn er elders ook nog twee kamers. Omdat het voor Bonaire laag seizoen iszijn wij op dit moment de enigste gasten. Dit betekend dat wij het rijk alleen hebben. Dat is enerzijds positief, anderzijds geeft dat weinig mogelijkheden om te “socializen “.

Volgens Kim, onze host, heeft dat op het eiland ook zijn voordelen. Het is rustig qua toeristen en hoef je niet te reserveren voor restaurantjes, wat anders wel moet.

Gisteren hebben wij een korte rondleiding gehad. We weten waar de koffie staat alhoewel het vanmorgen wel een half uurtje zoeken was naar de kopjes.

Het wordt hier rond 05.30 uur licht, helaas een zwaar bewolkte hemel.

Wat op zich weer wel het voordeel met zich mee brengt dat we niet direct hoeven te gaan smeren om niet te verbranden.

Maar niets is zo veranderlijk als het weer als rond 7 uur de zon toch probeert door te breken. Het blijft de hele dag licht bewolkt zoals ze dat noemen.

Voor het ontbijt wordt mijn verhaal over het niet elke dag verhuizen en de koffer en rugzak verplaatsen al ras verstoord als ik een extra laken op bed vraag zodat ik in de nacht geen ruzie met Peter, over een stuk laken, zou krijgen.

In plaats daarvan krijgen we een grotere kamer, met twee bedden, een grotere douche. Het betekent wel dat alles weer overhoop gehaald wordt. Verhuizen na het ontbijt, zodra de Colombiaanse poetsvrouw de kamer in orde heeft gemaakt.

Peteris inmiddels op en er wordt in de keuken gewerkt aan het ontbijt.

Op het gemakje ontbijten, na-tafelen en omdat het zonnetje verder doorbreekt een duik in het zwembad. Uitrusten aan de kant van het zwembad. Het is immers een Relax op Goood resort dag.

We moeten echter even weg, de huurauto moet nog contractueel worden vastgelegd en betaald. Over niet altijd de beste Bonaires wegen weten wij uiteindelijk het kantoor van het auto verhuur bedrijf te vinden.

Een niet goed functionerende route app en het ontbreken van enige huis nummeringen zorgt ervoor dat wij een half uur langer moeten zoeken.

Een prestatie op zich.

Om dit heuglijke feit te vieren en onderweg niet vast te komen staan bij nood kopen we in het centrum van Kranendijk voor twee weken een SIM kaart. Bij pech onderweg of verdwaald raken kunnen we bellen en navigeren.

We lopen tegen Karel’s aan, een van de bekendste terrasjes in Kralendijk, gelegen op een pier in het centrum.

De reviews over het eten zijn wisselend, de prijzen hoog maar de Iced Cappuccino met mocha is aan te bevelen. Niet twijfelen maar doen, het is vakantie.

Lunchtime. Wat eten we, waar en voor een redelijke prijs…….nergens dus.

We rijden een paar food trucks af met tevens een eerste kennismaking met Bachelor Beach, Donkey Beach. Stranden die nou niet de bekoorlijk uitstraling hebben van een paradijselijk eiland met food trucks die niet de budget uitstraling hebben die wij zoeken.

Een hamburger eten op een steen en daarna huiswaarts om in het zwembad af te koelen en een rust moment in de hangmat.

Het leven kent onaangenamere momenten.

• 08 Juni 2022 - 05:53

Chris En Toos:

We wachten nog wel op de foto's om het plaatje compleet te maken. Maar het klinkt al heel goed. En wat de prijzen betreft, zo kennen we jou weer.
    XXXX

• 08 Juni 2022 - 08:09

Greet:

Jongens even wenen maar wirt zeker met jullie.
    Op zijn tijd de gezelligheid op zoeten.
    Zal zeker er op uit zo groot is het niet.
    Veel plezier .

• 08 Juni 2022 - 08:39

Yolanda:

Hey boy's

• 08 Juni 2022 - 09:07

Ans:

Jullie worden weer verwend door een grotere kamer te krijgen. Dus geen ruzie in de nacht. Zo kunnen jullie wel goed uitgerust op stap gaan, veel foto’s maken en ons verwennen met je verhalen. Veel plezier en geniet vooral.

• 08 Juni 2022 - 09:14

Hennie Bongers:

Tjonge Ton dat is vakantie, ziet er goed uit.
    Heb je al een duikschool geregeld :)
    Groet Hennie.

• 08 Juni 2022 - 10:43

Patrick:

Mooi verhaal weer

• 08 Juni 2022 - 10:48

Patrick:

De rode foodtruck bij Te Amo beach is ook goed. Was een onderwerp tijdens de finale van het perfecte plaatje vorig jaar.

Als je wat verder de weg af rijdt, zie je net voorbij hotel Bellafonte (waar de koninklijke familie voorheen verbleef) aan de rechterkant The Beach. Heerlijk relaxen op de bedjes, via de trap het water in en heerlijk eten en drinken op het terras met uitzicht op zee

• 08 Juni 2022 - 16:00

Ellie:

Je bericht brengt een glimlach op m'n gezicht; sjonge wat hebt ik dit gemist, die verhalen van jou. Staat er op m'n laptop dat ik geen smiley mag sturen, want dat het bericht dan wordt afgebroken.....oké, dan moet je het zonder doen. ze werken eraan stond erbij, dus zodra het kan , komt de smiley jouw kant op......
    Fijn dat jullie een grotere kamer hebben, past meer bij je stand, hihi
    nu nog ontstressen van van alles en tot later,
    liefs, Ellie