Afstoffen - Reisverslag uit Heereind, Nederland van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Afstoffen - Reisverslag uit Heereind, Nederland van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Afstoffen

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

04 Mei 2022 | Nederland, Heereind

Na een pauze van 2 1/2 jaar heb ik mijn rugzak uit de kast gehaald en afgestoft.

Ja, afgestoft want altijd als ik terugkom van een van mijn reizen maak ik mijn rugzak al klaar voor de volgende reis.

Ook in december 2019 heb ik mijn rugzak al klaargezet voor 2020. Wie kon bevroeden dat Corona een dikke streep zette in mijn reizen.

In de derde golf van de Corona crisis, ergens in oktober vorig jaar, had ik er mijn buik vol van. Ik zag de laag stof op mijn rugzak steeds dikker worden. Ik besloot het dan maar over een andere boeg te gooien.

Dan maar een ander soort vakantie, relatief Corona veilig, de andere kant op, veel duurder en korter……..maar ik moet weg.

In een paar dagen had ik alles geregeld……….en vanaf die tijd nog een lange tijd dromen, werken in beschermende kleding, centjes verdienen, zelf Corona doormaken en afscheid nemen van twee dierbaren.

What a year……….

…….maar we zijn er bijna……..het reizen kan weer beginnen. Over een maandje is het zover.

Een heel andere reis dan ik de laatste -tig jaren gedaan heb.

Het eerste grote verschil is dat ik in tegenstelling met andere jaren maar 14 dagen weg ga……eigenlijk noem ik dat geen vakantie maar een lang weekend.

Het tweede grote verschil is dat ik deze keer niet alleen reis.

Vanaf 1998 reis ik elk jaar (met een paar uitzonderingen) elk jaar een paar maanden alleen (het lijstje vanaf 2009 vindt je elders op deze pagina).

Nu ga ik deze keer samen met Peter. Met hem heb ik eerder een reis gemaakt maar dat is lang geleden, Vietnam 1995.

Ik krijg de vraag regelmatig gesteld of mij dat wel lukt om met iemand anders te reizen maar de vraag is ook gerechtigd om Peter te vragen of hij het wel met mij kan uithouden. Ik wens hem veel sterkte.

Heel veel is deze keer al vooraf geregeld, terwijl ik anders nog veel moet regelen tijdens het reizen zelf.

De vliegreis is geboekt maar ook het verblijf is helemaal rond. Op het vliegveld staat een huurauto klaar, die we kunnen gebruiken tot op het moment van terugkeer.

Zelfs het ontbijt voor de eerste twee dagen ga ik nog bestellen.

Wat ook anders is, is de prijs. Na jaren “traveling on a budget” wordt dit voor mij de eerste reis als “Big Spender”.

Om daar een voorbeeld van de geven is dat het ontbijt net zoveel kost als in mijn andere reizen de hotelovernachting in een hotel met zwembad, ontbijt, vervoer en een versnapering tussendoor voor 1 dag samen. Om pootje te mogen baden en te mogen zwemmen in de zee hebben we ook nog een penning moeten kopen van $45,-/per persoon.

Geloof het of niet, mijn mindset moet ik geheel anders zetten.

Maar om het positief te labelen: de inflatie en geldontwaarding tegenwoordig zo groot dat je het beter kan uitgeven onder de tropenzon dan het te bewaren.

Hiermee raak ik direct wat hopelijk hetzelfde is als bij mijn andere reizen: tropenzon, zee, zaligheid, relaxen aan het zwembad, snorkelen bij het koraal, strandjes, lekker eten en vooral chillen in een hangmat. We gaan alles bekijken wat we tegen komen en wat geschiedenis en cultuur snuiven.

De bestemming is: Bonaire. Een van onze overzeese gebiedsdelen en zelfs een bijzondere gemeente in het koninkrijk der Nederlanden.

We verblijven in de buurt van de hoofdstad Kralendijk en hebben onze slaapplek in “Goood Resort”.

en rijden rond in een auto van “Fairmiles-carrental”

Er zijn nog wel een aantal kleine dingetjes die onze reis zouden kunnen veranderen. Schiphol die zijn personeel niet op orde heeft en daarom vliegtuigen niet kan laten vertrekken of de KLM die zijn bagage personeel onderbetaald zodat ze gaan staken……..we hopen het beste er maar van.

Bij de foto’s kan je al een sfeer impressie zien van Bonaire, de huurauto en onze verblijfplaats. Nog geen foto’s van onszelf maar foto’s die we even “geleend” hebben, om alvast in de stemming te komen.

Ik hoop dat jullie, over een maandje,mijn (ons)verhaal weer gaan volgen.

Wij gaan nog een maandje aftellen. Onze verwachtingen zijn in ieder geval hoog gespannen.

• 04 Mei 2022 - 09:33

Bea Van Leuken:

Veel plezier Ton, ben benieuwd naar jouw leuke verhalen :)

• 04 Mei 2022 - 09:34

Renée Groenewoud:

Het lijkt mij een geweldige bestemming, waar je legaal kunt genieten van sun,sea and sand. Je hoeft je niet meer te verontschuldigen voor een lazy day( op je avontuurlijke reizen)
    Geen trajecten meer uitstippelen, geen bus of trein meer halen! Geen plastic restaurantjes en niet meer onderhandelen met riksja rijders……
    Fijne vakantie Ton &Peter.

• 04 Mei 2022 - 09:46

Ans:

Hoi broertje en Peter,
    Laat jullie verhalen maar komen. Ook al is het maar 2 weken. Gaat jullie vast lukken. Een hele fijne vakantie. Kijk uit naar jullie foto’s en verhalen.

• 04 Mei 2022 - 10:05

Chris & Toos:

Wij volgen eindelijk weer jou reisverslag. Ook wensen we Peter veel sterkte hoewel wij er van overtuigd zijn dat jullie wel aan elkaar gewaagd zijn hoor.
    Wij tellen mee af, Ton en Peter veel voorpret.
    XXX

• 04 Mei 2022 - 10:16

Desiree:

Dag Ton, wat heerlijk dat je weer weg kan ook al is het anders dan anders. Bonaire is prachtig en vriendelijk en er is voldoende te zien in twee weken. Heel veel plezier

• 04 Mei 2022 - 10:30

Helma:

Heel veel plezier samen! Ton, zorg je goed voor mijn broertje? X Helma

• 04 Mei 2022 - 10:31

Martin & Elsa:

Aftellen…..aftellen en nog eens aftellen.
    Of wat zijn jou woorden ook alweer: in juni mag de bom vallen, dan kan ik langer dan 14 dagen op Bonaire blijven en ik ben er zwaar aan toe! Nou je hebt het verdiend hoor!!! Zeker na zo’n heftig jaar als jij gehad hebt… en je moederke reist met je mee, dat weet ik zeker.

Dan naar Peter: Jonghe heel veel sterkte deze 2 weken, je zal het zwaar krijgen met Ton….hahahaha.

Wij wensen jullie heel veel fun op Bonaire.
    Beide in de zenn / relaxmodus.

Groetjes vanuit ‘t altijd zonnige Asten,
    Martin & Elsa

• 04 Mei 2022 - 11:08

Hennie Bongers:

Hallo Ton,
    Dat ziet er allemaal goed uit. Kan je eindelijk duiken gaan leren :). Bonaire, inderdaad dat is iets heel anders ...
    Veel plezier met de voorbereidingen, ik ga je wederom volgen. Wanneer ga je precies want je krijgt nog een uitnodiging voor 8 juni (misschien ben je dan al weg).
    Groet Hennie.

• 04 Mei 2022 - 12:00

Greet :

Ton en Peter .
    Heel veel plezier ik kijk er naar uit .
    Groetjes Greet.

• 04 Mei 2022 - 15:32

Will Vugs:

Veel plezier samen, ben weer benieuwd naar de foto’s

• 04 Mei 2022 - 16:23

Ineke:

Hi Ton,
    Veel plezier met de voorbereidingen! Ben benieuwd naar je ervaringen.
    Groetjes, Jos en Ineke.

• 04 Mei 2022 - 18:38

Mariska:

Heerlijk genieten van het mooie Bonaire. Stiekem wil ik hel graag mee en genieten van de mooie omgeving en het landschap onder het water.
    Geniet ervan en veel plezier samen.
    Xxx Wouter, Mariska en de meiden

• 04 Mei 2022 - 18:56

Groetjes Bernadette :

Wat ziet mijn oog? Een reisverslag van Ton? Waar zou die zich verschansen in de maand mei. Nieuwsgierig geworden lees ik je verhaal. Nog in Nederland maar deze keer ga je een heel andere kant op!!! Dat is niet des Ton’s. En er gaat bovendien een reisgenoot met je mee!! Heel veel fun en relaxen op zijn tijd….ik reis graag met jullie mee!

• 04 Mei 2022 - 19:35

Ad:

Ton, fijn dat we ons mentaal een maandje kunnen voorbereiden op je vertrek voor een lang weekend… ik ga kijken hoe ik voor mezelf die tijd kan gaan overbruggen… maar ondanks dat, fijn dat je site weer actief is ;-)

• 05 Mei 2022 - 08:05

Ien Raijmakers:

Wat fijn Ton dat je eindelijk weer kunt gaan reizen. Veel plezier en geniet ervan. Ik blijf je graag volgen.

• 05 Mei 2022 - 08:41

Jacqueline:

Hey Ton, over een maandje is het zo ver, dan kan je vertrekken. Dat maandje is ook zo voorbij dan kan je gaan genieten van een totaal andere reis dan je gewend bent. Peter wens ik vooral heel veel sterkte met jou op Bonaire. Ik kan me zo voorstellen dat hij er een heel klein beetje tegen op ziet. Ik heb dat namelijk ook, heb maandag nog een late dienst met jou en ben me daar nu al op aan het voorbereiden, haha. Nee hoor, alle gekheid op een stokje. Ik wens jullie een hele fijne vakantie en geniet nu nog even van de voorpret.

• 06 Mei 2022 - 08:45

Vincent :

Ton en Peter,

Heel veel plezier en zon toegewenst!

Mvg
    Vincent

• 08 Mei 2022 - 10:45

Caroline :

Heel veel plezier en geniet. Wat ik het rustig hebben

• 01 Juni 2022 - 09:59

Ellie:

Afstoffen, tja veel stof zal er niet meer op je koffer zitten, want ik heb begrepen dat alles nagenoeg ingepakt zit en klaar om te vertrekken is.
    De dagen zijn op de vingers van één hand te tellen, dus nu gaat het snel.
    Hopelijk zijn de wachtrijen op Schiphol nu minder, alhoewel.......Zin in vakantie???
    Ik zit klaar om je reisverslagen te volgen en mee te beleven hoe het jou en Peter daar in den verre vergaat cq bevalt.
    Voorlopig is mijn koffer nog niet gepakt , dat duurt nog even, besides ik ben niet zo vlot voorbereid als jij.
    bedenk me dat het wel een hele tijd geleden is, dit geschrijf in een reisdagboek; hoogste tijd.......nog efkes en dan genieten van het stralende weer. Goeie reis alvast!
    liefs, Ellie

• 06 Juni 2022 - 10:32

Helma:

Een hele goede, veilige vlucht!