De kat wordt er gek van - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu De kat wordt er gek van - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

De kat wordt er gek van

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

03 November 2019 | Thailand, Ko Pha Ngan

Twee dagen in een resort. Het is lang. Op de foto’s lijkt het heel wat maar dat valt wel wat tegen. De beschrijving die ik eergisteren gaf met mijn twijfels blijft overeind.
Inmiddels heb ik die “ kat uit de boom gekeken” en dat wel 20 keer, de kat wordt er gek van.
Er is hier geen “fuck” te doen of te beleven. In het resort verblijven maar een handje vol mensen en door de grootschaligheid vallen die niet op. Echt contact leggen met anderen is er dan ook niet bij. Het strand ziet er mooi uit, de natuurlijke brug naar het kleine eilandje Ko Ma is de bezienswaardigheid. Maar ook hier......alleen een handje vol mensen. Alleen leuk als je een eigen strand wil hebben. Buiten het resort is één straatje, waar ook niets te beleven valt. Verder is hier ook niets.
Gisterenochtend heb ik mij maar onder de enigste boom gelegd op een ligbedje. Het was echter zwaar bewolkt maar de boom beschermde mij tegen de zo nu en dan lichte motregen. Dat was van korte duur, de motregen werd een behoorlijke stortbui die wel even aanhield. Er blijven dan twee keuzes over: in het niet gezellige restaurant gaan zitten of op je eigen kamer......zelfs de combinatie van die twee blijft saai. Beetje internetten gaat hier ook niet zo goed, traag, wegvallende verbindingen.
Tegen de zonsondergang is het weer droog maar zelfs die viel tegen....teveel wolken. Vanwege de regen is er nu al helemaal niemand te bekennen.

Het grootste avontuur was het uitstapje in de avond naar de supermarkt en het naastgelegen authentieke Thaise restaurantje. Deze keer met houten banken in plaats van plastic stoelen. Hier waren meer mensen dan in het restaurant van het grote resort, alhoewel de Burmeese obertjes er wat van proberen te maken met lichtjes en kaarsjes.

In de rommelige keuken wordt mijn eten voorbereid. Het duurt even want met één wok, één kok, één gaspit en meerdere gasten moet je op jouw beurt wachten. Dit alles aanziend geniet ik weer echt van het echte Thailand.

Kip met basilicum.....heerlijk. Anders dan in het Noorden maar toch authentiek. Een goed bordje vol voor Bath 90 (€ 2,66) maar dan inclusief CocaCola. Da’s anders dan in het resort waar een bakje koffie al € 1,78 kost.

Bij de super ernaast koop ik het ontbijt voor vandaag alvast. Melk en broodjes, koffie heb ik nog in mijn rugzak.
Ik ben net op tijd terug voor de volgende tropische bui. De regen geeft hier een raar verschijnsel. Uit alle gaten van het riool komt het geluid als of er koeien in opgesloten zitten. Hoe meer het regent hoe harder het geluid.

Ik word vanochtend wakker met een blauwe lucht. Op mijn balkon is het om acht uur al warm. Oeps, dat wordt een lange dag.....weinig te doen.
Bakje koffie, broodjes, glaasje melk, Javaantje en dan toch maar naar het zwembad. Vandaag heb ik zowel het zwembad als de boom helemaal alleen. Voor de afwisseling maak ik de switch naar het strand. Ook op het strand zijn maar een handje vol mensen. Ook daar heb ik een boom die schaduw geeft. In de middag wordt het wel wat drukker, veel dagjes mensen. Ze komen hier om te snorkelen maar er is hier weinig te zien als je aan het snorkelen bent.

Morgen mag ik weg. Om half acht ga ik, met een taxi, naar de veerboot. Om half negen vertrekt deze naar Ko Tao, het kleinste van deze drie eilanden waar ik dan om half tien aankom.
Ko Tao heeft vele, afgelegen resorts........tien jaar geleden heb ik al eens op Ko Tao in zo’n afgelegen ding gezeten, ik herinner me dat ik daar 3 dagen alleen een kat bij mijn kamer heb gezien. Met die ervaring en de ervaring van de afgelopen dagen heb ik nu iets geboekt in het levendige centrum van het hoofddorp, aan het drukste strand. Veel winkeltjes, veel restaurantjes. Even wat meer drukte om me heen.......en dan zie ik daar wel weer verder.

  • 03 November 2019 - 12:21

    Chris & Toos:

    inderdaad ziet er saai uit. Goede reis morgen.
    XXX Chris & Toos

  • 03 November 2019 - 15:39

    Hennie:

    Hallo Ton,
    In Nederland is de eenzaamheid ook een actueel thema, op naar Koh Toa.
    Hier is het koud en ook regenachtig weer.
    Op Koh Tao kan je wel mooi snorkelen.
    Groet Hennie.

  • 03 November 2019 - 19:31

    Ellie:

    Wanneer is stilte heerlijk en wanneer heb je er tè veel van? Balans zoeken blijft een uitdaging, ook op vakantie. Gelukkig leg jij makkelijk contact, althans in mijn ogen dan.
    Morgen weer reisdag, dus nieuwe kansen op beetje drukte om je heen.Nog een heleboel daagjes voor je op het bounty eiland bent en dat betekent nog veel vakantiedaagjes voor de boeg.
    Ik moet deze maand mijn vakantieplanning voor volgend jaar aangevraagd hebben en ik weet eigenlijk niet goed wat en wanneer ik wil. Eigenlijk niet meer alleen , niet tè kort en niet tè lang en wil ik ver of dichtbij???
    Er zijn veel plaatsen , die lonken, nog veel dingen op m'n bucketlist, maar alléén.....bewonderd jou dat je dit hele avontuur zo in je eentje aangaat,chapeau.
    Ga je snorkelen op Koh Tao?
    tot morgen, liefs, Ellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 396522

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: