Mijn reputatie bijna naar de vaantjes - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Mijn reputatie bijna naar de vaantjes - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Mijn reputatie bijna naar de vaantjes

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

01 November 2019 | Thailand, Ko Pha Ngan

Ik ben inmiddels aanbeland in Mae Haad Beach in het noorden van het eiland Ko Phangan Het is altijd weer een gok waar je terecht komt. De Beach hut van de laatste dagen lag erg mooi op het strand. Vanaf mijn balkon kon ik zo door het witte zand de zee in. Aan de kamer ontbrak niets. Het enige minpunt was het constante gedreun van disco muziek van de andere kant van het strand. Wel muziek, weinig tot geen gasten. Vannacht duurde het tot 3 uur. Een plastic restaurant en de 7 Eleven op vijf minuten loopafstand. Dat betekent een lekker budget ontbijt, drinken tegen supermarkt prijzen en ‘s avonds heerlijk Thais eten tegen (voor op de eilanden) lage prijs.

Vanmorgen ben redelijk op tijd opgestaan met een ontbijtje op mijn balkon, de laatste restjes moesten op. Spullen inpakken en wachten op mijn vervoer om 10.00 uur. Ik heb een auto met chauffeur in moeten schakelen, er is geen openbaar vervoer. Bath 500 (€ 14,85) voor een ritje van minder dan één uur. Hij pakte gelukkig wat kleine tussendoor wegen zodat ik de gehele westelijke kustlijn heb kunnen aanschouwen.

En dan kom ik aan bij een echt Resort, nog niet zo oud maar.......laat ik het zo zeggen........ik moet de kat nog uit de boom kijken
De aankomst bij het hoofdgebouw maakt weinig indruk. Kale parkeerplaats, kale receptie, beton.......ik heb een kamer op de tweede verdieping. De gang naar mijn kamer idem, beton en weinig uitstraling. Met de kamer is niets mis, met balkon met het uitzicht op een ander Resort, daken, zwembad. Ondanks dat het nieuw is lijkt het met de Franse slag afgewerkt, of de Thaise slag......Voorbeeld is de douchedeur, die niet dicht kan omdat hij niet in de sponning past. Niet dat het mij veel kan boeien maar toch..

Ik pak mijn spullen uit, zwembroek aan, wat kleine zaken in de kleine rugzak en de boel maar eens verkennen. De was direct maar even bij de receptie afgegeven.
Het hoofdgebouw waar ik verblijf ligt een eindje van het zwembad. Het terrein maakt een kale indruk. Bij het zwembad is het restaurant, daar gelijk maar de menu kaart gecheckt, voor een Resort toch nog redelijke prijzen. Het zwembad is groot, ziet er goed uit, nieuw maar ook hier wat sfeerloos. Het water gelijk maar eens uitgeprobeerd en wat baantjes getrokken. Het zwembad is nergens dieper dan borstholte.
Veel bedjes maar daar waar een klein beetje schaduw is liggen de bedjes al vol.

Achter het zwembad is het strand en het tweede gedeelte van het restaurant. Hier ziet het er wat gezelliger uit. Er is schaduw, er lopen wat leuke obertjes rond.
Er zijn heel wat mensen op de punt van het strand, ik vermoed dagjesmensen omdat je hier op het punt van het strand zit waar een natuurlijke zandbank de overgang vormt naar een voor de deur gelegen eilandje. De trekpleister hier.

Om het een en ander even op mij te laten inwerken ga ik maar even aan een tafeltje zitten en kan de verleiding niet weerstaan om een clubsandwich te bestellen, je weet wel, zo’n gestapelde boterham met lekkere dingen en frietjes.
Val ik weer even van mijn geloof............een kamer van Bath 989 (€29,40).......een toeristisch trekpleister........een Resort.......en dan ook nog een clubsandwich met frietjes. Mijn hele imago gaat naar de kl*ten.
Straks eens kijken hoe ik dat weer moet herstellen.

Een beetje kennismaken met het personeel. De obertjes komen allemaal uit Myanmar (Birma). Zeg maar de goedkope gastarbeiders voor Thailand.

Toch wel lekker die clubsandwich maar het wordt gelijk gestraft....plotseling trekt de lucht dicht en er vallen wat spikkels. Mooi een reden om via een duik in het zwembad mij even terug te trekken op mijn kamer........klein middagdutje en even op Google Maps kijken of er een supermarktje en kleine restaurantjes in de buurt zijn. Er is geen 7 Eleven maar wel een Familymart en volgens mij wat kleine restaurantjes (met wisselende reviews).

En dan moet ik mij zelf zelfs nog gaan haasten, het is bijna zonsondergang. De eerste die ik dit jaar aan zee meemaak. Daar moet ik bij zijn. De aanloop van een mooie zonsondergang leek veelbelovend, helaas een kwartier voor het daadwerkelijk ondergaan werd verstoord door een grote wolk. Het is wel heerlijk aan het stand. De meeste mensen zijn weg en een handje vol staart naar de zee.
Geen disco muziek.

Vroeg donker en ik ga op ontdekkingstocht. Het supermarktje is een paar minuten uit de poort en warempel wat zit er zowat tegen de muur van de supermarkt aangeplakt: een Thais restaurant wat voldoet aan mijn criteria. Open keuken, rommelig, alleen de plastic stoelen zijn vervangen door gammele houten banken.

Na de lunch vanmiddag heb ik echter nu nog geen honger. Ik koop bij de super twee broodjes voor morgenvroeg en een fles cola.....melk heb ik nog in huis. Eigenlijk wil ik vanavond wel een keer op het strand eten.
Als ik echter om 20.00 uur naar het strand ga is het restaurant gedeelte op het strand al gesloten. Ik kan wel nog in het andere gedeelte van het restaurant eten maar dat voelt meer aan als een grote eetzaal waar maar drie anderen zitten.
Weet je, ik eet de broodjes van morgenvroeg wel op. Voor vandaag heb ik daar genoeg aan. Morgen ontbijt ik wel een keer op het strand.........en mijn schuldgevoel dat ik mijn imago verkloot is dan ook weer weg :-)

• 01 November 2019 - 19:01

Yolanda & Melvin:

Ha Ton, nou dat ziet er ook niet verkeerd uit! Wel wat boven je stand hoor. Hahaha. Geniet er maar van.

• 01 November 2019 - 19:34

Gradje:

Dag Tonneke.
    Zo te lezen gaat het je goed, je eigen weer herpakt, wat de uitspattingen betreft.
    Ik ga nog even bij mijn Jantje op bezoek, Jan verblijft sinds 30 juli in een verpleeg huis.
    Des geniet zoveel je kan.Lieve groet gradje.

• 02 November 2019 - 08:12

Chris & Toos:

Als je de betonblokken weg denkt ziet het er erg aardig uit. Ga maar lekker verder met genieten.
    XXX Chris & Toos

• 02 November 2019 - 09:29

Ellie:

ziet er allemaal weer mooi uit, mooi zwembad en grote kamer.
    Ook hier is het prima genieten,toch?
    Heb weer genoten van je verhaal.
    liefs, Ellie

• 02 November 2019 - 10:27

Hennie:

Hoi Ton,
    Ziet er mooi uit, zou wel een weekje met je willen ruilen.
    Heerlijk dat witte strand ... veel plezier.
    Groet Hennie.

• 02 November 2019 - 14:32

Ma En Ans:

Hoi Ton,

We zijn weer bij gelezen. Wilma is nu bij ma op visite. Dus niet veel tijd. We spreken je morgen wel.

Groetjes en liefs
    Ma en Ans