Elke dag die zware beslissing - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Elke dag die zware beslissing - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Elke dag die zware beslissing

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

16 December 2012 | Myanmar, Pagan

Als je reist moet je elke dag, al vroeg in de morgen, een belangrijke beslissing nemen. Hoe wil je het ei bij het ontbijt: roerei, gebakken of omelet.
Vanmorgen ben ik gelukkig koortsvrij opgestaan, ik hoop dat het zo blijft.
Na een rustig ontbijt moet ik de rugzak weer gaan inpakken, om twaalf uur moet ik uitchecken en dat betekent dat ik nog zes uur moet wachten tot de bus voorrijd.

De beslissing is gevallen dat ik naar het strand ga, Ngwe Saung Beach. Op aanraden van twee andere reizigers heb ik een houten hut besproken in het Shwe Hin Tha Resort,
$ 15,= per nacht en dat is goedkoop voor Myanmar.
Alhoewel ik 8 nachten heb voordat ik naar Yangon ga, kon ik maar voor maximaal vijf nachten reserveren. Dit betekent dat ik teveel tijd heb om in Yangon door te brengen en te weinig tijd heb om nog andere plaatsen aan te doen.
Echter bij het ontbijt kreeg ik nog een tip van een Italiaan. Hij adviseerde mij naar de plaats Patein te gaan, daar een nacht te blijven en dan met de boot in 20 uur terug te varen naar Yangon, de bootreis kost $8,=. Je moet alleen een matrasje en een deken kopen want je slaapt op het dek. Van Patein vaart de boot naar de zee, een stukje over zee en daarna weer via de rivier naar Yangon. Hij legt daar in loopafstand aan bij het hotel waar ik al een reservering heb. Deze suggestie vult twee van de drie dagen die ik over heb.

Zo zie je, voor alle vragen komt op redelijke termijn een oplossing.Dus maak je nooit te druk, want dat is verspilde energie.

Vanochtend heb ik even de laatste zaken afgewerkt. Naar de markt, geld wisselen en nog even naar de kapper en nu is het de tijd uitzitten tot de bus vertrekt. Gewoon zitten en wachten is trouwens hier en in de rest van Zuid Oost Azië het grootste tijdverdrijf.

  • 16 December 2012 - 09:23

    Ton Van Gorp:

    Even een aanvulling voor trouwe volgers:
    Ik hoor net dat aan het strand waar ik naar toe ga maar op beperkte uren stroom is en geen internet verbinding.
    Dus geen zorgen als jullie tot 25-12 niets van mij horen.

    Bij deze dus allemaal: PRETTIGE KERSTDAGEN

  • 16 December 2012 - 10:19

    Ans:

    Hoi Ton,

    Blij te horen dat je weer bent opgeknapt. Je vraagt van ons wel erg veel als we een hele week niets van je te horen. Probeer af en toe toch maar te mailen. Je verhalen zijn altijd weer leuk. Indien we je niet meer horen ook jij PRETTIGE KERSTDAGEN.

    Liefs Ans

  • 16 December 2012 - 12:38

    Chris En Toos:

    Zo te horen weer helemaal opgeknapt en gelijk een wijze levensles geleerd, die je weer met ons deeld. Geweldig. Dat van niet kunnen mailen is minder maar we zullen het hier mee moeten doen. Dus dan voor straks: Fijne kerstdagen en tot spoedig.
    XXX Chris en Toos

  • 16 December 2012 - 13:25

    Louis:

    Jij ook een fijne kerst!

  • 16 December 2012 - 13:31

    Lieset:

    gelukkig gaat het weer beter met je en jij ook fijne feestdagen

    groetjes lieset en frank

  • 16 December 2012 - 14:54

    Josta:

    Hey ton,

    Ben je ziek geweest joh? Ik hoop niks ernstigs? Burma bevalt wel volgens mij, klinkt leuk iig!! Echt avonturen, en het moet niet allemaal te makkelijk zijn he :)

    Ik ben nu sinds een week in cambodia, en sinds 2 dagen is mn vriend er ook bij! De eerste dag gelijk een slechte ervaring, heb de verkeerde mensen ontmoet en op goed vertrouwen meegegaan naar hun huis. Voor ik het wist zat ik in een illegale poker spel en werd er verwacht dat ik 200,000 dollar op tafel legde. Ik ben gevlucht, 500 dollar armer. Want mn net gepinde geld hadden ze al te pakken. . . . Maar ik ben mij bewust na alle horror verhalen later in het hotel dat ik geluk heb gehad, dat ik nu niet met een levenslange schuld zit / bedreigd word.
    Ik ben toen gelijk maar naar sinoukville gegaan om de stad te ontvluchten en daar te wachten op Patrick. Wat een fijne plek, en wat een leuke mensen daar zeg!! Ik heb me heerlijk vermaakt op otres beach! Thnx voor de tip! Rond de kerstdagen willen we naar het eilandje en slapen in de boomhutten. Nu in siem reap en vanuit hier naar het noord oosten, ff die toeristen ontvluchten hoor :)
    Burma klinkt leuk, je maakt me nieuwschierig! Al is het wel wat prijziger lees ik zo!
    Veel plezier geniet er nog van! En niet meer ziek worden he!

    Groetjes Josta


  • 16 December 2012 - 19:18

    Hennie Bongers:

    Hoi Ton,

    Goed vooruitzicht; naar the beach in een houten hut. Daarna op de boot, ik hoop dat je niet zeeziek wordt nu je net weer bent hersteld.
    Goeie instelling Ton; - "voor alle vragen komt op redelijke termijn een oplossing. Dus maak je nooit te druk, want dat is verspilde energie" - kunnen we nog veel van leren hier!!!
    Maar ja in Azië is de instelling toch wat anders.

    Groet Hennie.

  • 16 December 2012 - 19:18

    Hennie Bongers:

    Hoi Ton,

    Goed vooruitzicht; naar the beach in een houten hut. Daarna op de boot, ik hoop dat je niet zeeziek wordt nu je net weer bent hersteld.
    Goeie instelling Ton; - "voor alle vragen komt op redelijke termijn een oplossing. Dus maak je nooit te druk, want dat is verspilde energie" - kunnen we nog veel van leren hier!!!
    Maar ja in Azië is de instelling toch wat anders.

    Groet Hennie.

  • 17 December 2012 - 15:07

    Ma:

    weer blij met jou mailtje ik ben blij te horen dat je weer wat opgeknapt bent ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat we niet te lang moeten wachten op het volgende bericht ik leef er echt naar toe. ik ben nog steeds druk met mijn kerstkaarten v oor dit jaar zijn ze op de post en ga nu maar weer beginnen voor het volgend jaar ik vindt het jammer dat ik er geen naar jou kan sturen maar in gedachte ben ik bij je.verder geen nieuws heel veel groetjes en liefs ma

  • 17 December 2012 - 17:43

    Patries:

    Hi Ton,
    Goed te lezen dat het weer beter met je gaat. Voor jou ook fijne feestdagen! Goede reis en fijne tijd on the beach. Groetjes vanuit Oss, Patries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Pagan

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 396539

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: