Manilla 2013 ???????? - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Manilla 2013 ???????? - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Manilla 2013 ????????

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

09 November 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is mijn tweede dag in Maleisië en ben met de voorbereidingen van volgend jaar begonnen. je kan er niet te vroeg bijzijn.
Vanmorgen bij het ontbijt ontmoette ik een Filipijnse reiziger, een aardige jongen, praatgraag, dus een gezellig ontbijt.
Al snel na het ontbijt moest ik al weg om een busticket te regelen voor morgenvroeg naar Melakka. Daar waar ik verwacht had naar het busstation drie kwartier vanaf hier te moeten bleek ik ook tickets te kunnen kopen zo'n 15 minuten lopen van mijn guesthouse. Dus na een half uur was ik alweer terug. Het grote verschil tussen Maleisië en andere landen waar ik de laatste jaren ben geweest is wel dat je hier alles zelf moet regelen, zelf dat je zelf naar de bus moet lopen, terwijl in Thailand, Laos en Indonesië het hotel veel voor je doet, vervoer voor de deur. Afijn, ik heb mijn busticket en morgen eerst 45 minuten om bij de juiste bus te komen.

Bij terugkomst in mijn guesthouse was Jay, zo heet de Filippijn nog aanwezig en vroeg mijn plannen voor vandaag " met de gratis go KL bus, want ik blijf Nederlander, naar de Pertonas torens en daar wat rondslenteren. Op zijn vraag of hij mee zou gaan was de deal al snel geregeld. Een dagje met z'n tweetjes rondslenteren is eens wat anders dan alleen.

Petronas ligt in de gouden driehoek van KL, bestaande uit hele hogen torens, dure winkels, van merken waar de gemiddelde nicht van gaat kwijlen, maar een arme verpleegkundige alleen maar van kan dromen. En ja hoor, Jay kende al deze merken en hij is geen verpleegkundige. Rondslenteren in de KL gouden driehoek, daar hoort een Starbucks kopje koffie bij. Buiten budget maar met een Filipijnse creditkaart lukt veel, althans dat dacht hij. Alom stress, "big problems". Het gevolg is dat we een doel hadden voor het dagje "KL shoppen", banken bezoeken om aan de nodige cash te komen wat bij de zesde bank lukte. Poehpoeh maar de psychische bijstand heeft een stress reducerend effect gehad, ik sta op een voetstuk. En mogelijk een eerste verblijf in Manila 2013 geregeld.

Noodles eten, saté prikken bij de Chinees, bijkletsen over serieuze en minder serieuze onderwerpen, over de avondmarkt sjouwen en zoals bij veel Aziatische mannen, die geld hebben, dan willen ze het uitgeven. Nep Adidas schoenen, Calvin Klein onderbroeken.
Op de avondmarkt worden om de twee meter horloges aangeboden. Als je op alle geweldige "special offers" ingaat dan ben ik Shiva, de Hindu god met aan allebei de kanten vijf armen en aan alle armen ongeveer tien horloges.

Jay heeft wat spullen gekocht en heeft het pingelen aan mij overgelaten. Da's echt Aziatisch genieten om iets voor 55 Ringits te kopen waarvoor ze 150 Ringits vragen.

Het si nu 01.00 uur, tijd voor wat slaap maar er is nog te veel herrie in het huis. Morgen vroeg op en op weg naar Melaka.

  • 09 November 2012 - 18:40

    Patries:

    Ha die Ton,

    Klinkt goed allemaal en gezellig met Jay ;-)). Nu de plannen voor 2013 al aan het voorbereiden. ojee moeten we dat weer allemaal aanhoren vanaf februari. Maar goed geniet ervan

    Groetjes Patries

  • 09 November 2012 - 18:52

    Chris En Toos:

    Indrukwekkend, de torens en het winkelcentrum en...inderdaad gezellig zo met z'n twee.
    Tot morgen.
    XXX Chris en Toos

  • 09 November 2012 - 20:55

    Jaakie:

    Dag vriend,

    Gaat wel snel met jou dat je je na één dag al God Shiva waant...... weliswaar met een hoop nep Rolexen, maar toch....op het OR secretariaat was het al erg met je....maar dit is met geen pen te beschrijven.....mag hopen dat je je blinkende blauwe tabletjes meegenomen hebt....denk dat je ze nodig hebt.....mocht je een herhaalrecept nodig hebben, regel ik wel wat met Kathy Dermout....ken je die nog?

    Veel plezier daar in Malysia, méér dan de moeite waard, Brunei ligt om de hoek, ook de moeite waard hoor!!

    Groet uit een koud Someren, Jaak

  • 10 November 2012 - 10:07

    Ans:

    Hoi Ton,

    Gezellig om een dag samen te winkelen. Is weer wat anders dan over je werk te kletsen. Ziet er mooi en gezellig uit. Zulke winkeltorentjes missen we hier. Nog veel plezier

    Groetjes Ans

  • 10 November 2012 - 12:52

    Hennie Bongers:

    Hoi Ton,

    Wat heb jij gekocht en gaat het onderhandelen met Ringits goed. Of ben jij een te arme verpleegkundige (volgens Rutte/Samson verdien je modaal). Ben wel benieuwd naar die foto van Shiva met al die gekochte spullen. Wat ben je slank geworden op de foto voor de toren, ben je nog altijd dieet?

    Groet veel plezier, Hennie

  • 10 November 2012 - 21:24

    Ma:

    Hoi Ton Ik heb je belevenissen weer gelezen en gelezen dat je een reisgenoot hebt gevonden wel gezellig toch ik hoop dat alles goed blijft gaan en wacht weer op je nieuwe verslag ik ben met Ans en Daphne naar België geweest naar een winkeltje waar ze allemaal pixie verkopen heel leuk dus heb ik mij zelf maar een cadeautje gekocht.ik ga stoppen Ans is nog hier dus ga ik mij daar nog even mee bezich houden .
    hou je haaks en tot morgen hoop ik Groetjes liefs ma

  • 11 November 2012 - 09:59

    Miekevan Vugt :

    Hoi Ton ,

    We genieten van je verhalen en hebben voorlopig nog nieuwe verhalen tegoed .

    Veel groetjes Mieke

  • 11 November 2012 - 09:59

    Miekevan Vugt :

    Hoi Ton ,

    We genieten van je verhalen en hebben voorlopig nog nieuwe verhalen tegoed .

    Veel groetjes Mieke

  • 14 November 2012 - 22:08

    Ma:

    Ton waar ben je ik heb al twee dagen niets van je gehoord ajs het kan jaat iets van je horen liefs ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 396615

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: