...en morgen zien we wel verder - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu ...en morgen zien we wel verder - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

...en morgen zien we wel verder

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

19 Augustus 2016 | Brazilië, Manaus

Een immense lobby, een redelijk uitziend café voor de café da manhã (ontbijt), ontbijt met voldoende keuzes. Als je verder het hotel in komt is het allemaal wat meer gedateerd qua kleuren en meubilair, overal is er wel iets kapot maar "what the fuck", voor deze prijs mag je niet klagen.
Om 12 uur kon ik mijn kamer in, bijna geïnstalleerd bleek het kluisje niet te werken, althans de sleutel was kwijt. Ik kreeg dus een nieuwe kamer. Verdieping 8 van de 12

Ik heb het gevoel dat ik stink, mijn kleren zijn klam van het zweet. Je kan dan nogmaals gaan douchen (had ik aan boord ook al gedaan om 6.00 uur) Je kan ook in het zwembad gaan liggen. Op het dak, knopje 13 in de lift.
Een hete wind waait er op het dak, er staan maar een paar stoelen bij het zwembad. De tegels rondom het zwembad zijn in en in heet zodat deze niet begaanbaar zijn zonder schoenen en er is maar voor een paar man schaduw. Er zit al een familie dus ik ga snel kennismaken met hen, niet dat ik hun taal spreek of op dit moment zo geïnteresseerd ben in hen maar ik wil mijn stukje schaduw hebben.
Bingo, een stoeltje wordt voor mij vrijgemaakt, in het kleine stukje schaduw. Ik hang lekker anderhalf uur mijn zweetlucht af te spoelen in het water van het zwembad.

Je mag nergens roken in dit hotel, ze hebben geen rookruimte. Dat wordt dus elke keer acht verdiepingen naar beneden of vier verdiepingen naar boven. Ik vraag aan de receptie hoe dat s'avonds moet. "Gewoon de raam van je slaapkamer opendoen" is de simpele oplossing die wordt voorgesteld.
Ik neem vanuit het zwembad maar een leeg blikje mee (die Brazilianen ruimen toch niets op) wat dienst kan doen als asbak, dan hoef ik mijn peuken niet in de tuin te gooien, acht verdiepingen lager.

Het hotel ligt heel centraal in Manaus, een blok van het grote museum en twee blokken van het beroemde opera gebouw. In een eerste rondje ontdekte ik al veel restaurantjes. Vanavond dus echt geen bruine bonen of een broodje ham/kaas.
Ook zijn er in de buurt een aantal kleine supermarktjes, kortom perfecte locatie.

De pizza, zonder bruine bonen maar wel met ham/kaas gaat er goed in en morgen zien we wel verder........

Om een kleine indruk te krijgen kijk je maar naar de foto's

• 19 Augustus 2016 - 07:17

Ans:

Hoi Ton,

Ziet er toch niet zo slecht uit. Toch een lekker zwembad met een heel mooi uitzicht. Voor die prijs mag je dan niet mopperen. Hier krijg je dat niet voor elkaar. Geniet er van. Weet je je volgende stappen plan al? We horen het wel.

Liefs en groetjes Ans

• 19 Augustus 2016 - 08:58

Hennie:

Hoi Ton,
    Succes en smakelijk eten ...
    Groet Hennie

• 21 Augustus 2016 - 11:20

Jan En Gerrie:

Zie je nou wel Tonneke ,houd moet en alles wordt je op een presenteerblaadje aan gereikt.
    Laat het je smaken : J EN G .

• 30 Augustus 2016 - 06:07

Jaak:

Hé Ton,
    Door allerlei omstandigheden me 'even' niet met jou en je reisverslagen bezig gehouden, nu weet wel, in ieder geval efkes dan...Lowlands gehad enzo....ziet er strak uit daar op het dak van dat immense hotel...en iklees dat je je charme nog niet verloren bent. Ff buurten en de schommelstoel staat alweer gereed, wrs met een banana.....

Verslag uit: Brazilië, Manaus

Noord Brazilië en Colombia 2016

2016 wordt Brazilië en Colombia
Niet voor de olympische spelen maar meer voor de Amazone en de kust.
De Amazone ontdekken? Rio de Janeiro, Salvador de Bahia of de backpackers enclave Pipa bezoeken? Dan moet je zeker backpacken of rondreizen door Brazilie.

De natuur in dit prachtige land is adembenemend en er is genoeg te doen en te beleven. Uiteraard staat Brazilie wereldwijd bekend om het voetbal en carnaval. Maar er is veel en veel meer. Het grootste land van Zuid-Amerika is ook groots in zijn natuurschoon. De uitgestrekte Amazone jungle, de spetterende watervallen van Iguazu, de fantastische stranden met goede duik en snorkel mogelijkheden en de rijke dierenwereld van de Pantanal imponeren iedere reiziger.

En een uitstapje naar Colombia maar dat afhankelijk van hoe de reis verloopt.Colombia, voor veel mensen is dit Zuid-Amerikaanse land vooral bekend als het land van Pablo Escobar en de daarbij behorende drugsmaffia, maar Colombia is ook het land van tropische stranden, de Amazone, salsa en een waanzinnig gastvrije bevolking. Vraag elke toerist in Colombia wat ze van het land vinden en hun gezicht begint te stralen, Colombia is een fantastisch land.
Met een oppervlakte van zo’n 1,1 miljoen km² (ruim 27 keer zo groot als Nederland) en een locatie vlakbij de evenaar heeft het land ontzettend veel te bieden en kun je het gehele jaar reizen binnen dit paradijs in Zuid-Amerika