Het verlangen naar nachtvorst - Reisverslag uit Dumaguete City, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Het verlangen naar nachtvorst - Reisverslag uit Dumaguete City, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Het verlangen naar nachtvorst

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

06 December 2013 | Filipijnen, Dumaguete City

Wat niet vertelt wordt bij het inchecken is dat er een discotheek naast de deur is met een sluitingstijd om 3 uur. Wat niet verteld wordt is dat de bouwplaats naast het hotel begint om 6 uur. Wat niet verteld wordt dat de Stortdouche voor 3 kwart verstopt zit met kalk. Wat niet vertelt wordt is dat het inbegrepen ontbijt zo klein is dat je daarna nog moet ontbijten. Kortom, om half acht ben ik uitgecheckt en om vijf over half acht ingecheckt in een ander hotel enkele straten verder in de stad.

Na de rust van Apo waar iedereen om negen uur in de avond gaat slapen en nu een nacht bijna zonder slaap, ben ik brak. Bijna de gehele dag heb ik niets anders gedaan als op mijn airco gekoelde kamer wat lezen, film kijken op HBO en wat nieuws volgen omtrent het overlijden van Mandela. Het is heet in Dumaguete, erg heet. Ik merk dat mijn vakantie er bijna op zit. Ik begin te verlangen naar een nachtvorstje.

In de rookpauze kwam ik een Duitse vrouw tegen die net in de Filipijnen is aangekomen, samen met haar heb ik vanmiddag geluncht en vanavond hebben we een ommetje gemaakt op de boulevard en daar een hapje gegeten. Ik heb mijn ervaringen gedeeld waar zij gretig oren naar had. Zij vertrekt morgen, op mijn advies naar Apo.

En ik vertrek morgen ook, met de bus van half negen naar Tan Aman, een gehucht nabij de plaats Oslob op Cebu Island. Een beoogde homestay aldaar kan ik niet bereiken dus waar ik morgen verblijf weet ik echt nog niet. Zowel in mijn reisboeken als op internet kan ik niets vinden.

Nog nooit heb ik op vakantie geen slaapplaats kunnen vinden dus we zien morgen wel verder.............

• 06 December 2013 - 13:59

Ans:

Hoi Ton,

Dat verlangen naar nachtvorst zal wel gauw over zijn als je terug thuis bent. Volgens mij went het zonnetje beter dan de kou. Hopelijk kan je een slaapplek vinden . Wij hopen natuurlijk ook met wifi. Dan krijgen we tenminste een berichtje. Succes dus met het zoeken en vind je vlug wat naar je zin.

Groetjes en liefs
    Ans

• 06 December 2013 - 16:57

Ma:

hoi
    ton als je een slaapplaats zoekt ik heb nog een bed over ,maar dat is zeker te ver. Maar ik denk dat je wel wat vind dat is je alwel meer gelukt dus geluk ermee. Het is hier heel de dag donker en saai weer maar het duurd nog wel even voor dat verandert maar eerst moeten we nog de winter door.Ik ben net terug van het kaarten en ga zo dadelijk voor het eten zorgen en dan wat kasje kijken misschien komt er nog iets op en anders ga ik maar in mijn boek lezen verder heb ik niet veel nieuws en als ik morgen nog een mailtje van jou krijg hoor je nog wel van mij heel veel groetjes en liefs ma

• 06 December 2013 - 18:42

Chris En Toos:

Hoi Ton,
    Zolang er geen nachtvorst is kun je overal slapen, op het strand, in een tentje enz.. Maar je bent een "verwende" reiziger toch, wil altijd een bed, douche en ontbijt. Een slaapplaats vinden zal je dus zeker wel lukken. De contacten tijdens de reis en dat je iemand op weg kan helpen maar toch wel de vakantie.
    Hier is de storm over, het hoge water zakt weer en we hebben droge voeten gehouden, tel je zegeningen ;)
    XXX Chris en Toos