Morgenvroeg vertrek naar Bohol - Reisverslag uit Pajak, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Morgenvroeg vertrek naar Bohol - Reisverslag uit Pajak, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Morgenvroeg vertrek naar Bohol

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

20 November 2013 | Filipijnen, Pajak

Bohol is het eiland ten Oosten van Cebu. Dit eiland is in september getroffen is door een aardbeving. Ook heeft Yolanda daar op sommige plaatsen huisgehouden.

Uit informatie heb ik vernomen dat het een en ander nog wel bereisbaar is. Morgen vertrek ik dus naar Bohol, om half negen (half twee Nederlandse tijd) met de veerboot tussen Cebu en Taglibaran. Daar zal ik direct verder gaan (hoe weet ik nog niet) naar Loboc. Dit alles moet in een aantal uren te doen zijn.

In Loboc heb je een accommodatie met zeer eenvoudige hutten, beperkt stroom en geen internet. Wat je wel hebt is een rivier, jungle en 's nachts veel oerwoud geluiden. Nuts huts is getroffen door de aardbeving maar ze hebben accommodatie voor mij.
Mijn voornemen is om hier een aantal nachten te blijven en te zien wat ik vanuit hier verder ga doen.

Het betekent zo wie zo dat er een internet stilte ingebouwd gaat worden, even geen dagelijkse berichten van mijn kant uit. Internet mogelijkheden verder kan ik niet inschatten maar als ik internet heb dan laat ik wat horen.

En maak je vooral geen zorgen, ik heb al gevlogen op vrijdag de dertiende en de zwaarste storm ooit overleefd.

Volgens mijn voorlopige planning ben ik op 8 december weer terug in Green Gate in Cebu waar ik de laatste week ben geweest. De laatste drie nachten van mijn vakantie ben ik daar ook. Op 12 december start mijn terugreis naar dat koude kikkerlandje aan de Noordzee.

• 20 November 2013 - 12:58

Eva:

Surviver! Enjoy. Idd je bent een taaie rakker, veel overleefd.

• 20 November 2013 - 13:07

Petra:

Hey Ton,

Ze zeggen wel een "onkruid vergaat niet". Nou. GOEI KRUID ook niet.
    Als je terugkeert in het koude kikkerlandje, wacht je een warm huisje, dat is een ding wat zeker is.
    Succes de komende dagen. Hoop dat je nog fijne dingen tegenkomt, mag wel na alle ellende aldaar.
    XXXXX

• 20 November 2013 - 13:50

Bas:

Ik neurie....in the jungle, the mighty jungle...!!
    Have fun mate!
    Cheers

• 20 November 2013 - 16:08

Ans:

Hoi Ton,
    Zie je wel dat het likt om weg te komen. Veel plezier en hopelijk niet te veel elende. Geniet de laatste weken nog maar even. Tot horens.

Groetjes en liefs
    Ans

• 20 November 2013 - 16:52

Chris En Toos:

Wij sluiten ons bij iedereen aan, veel plezier en tot mails.
    XXX Chris en Toos

• 20 November 2013 - 17:48

Hennie:

Hoi Ton,
    Geniet van je laatste maandje, voor je het weet is het weer voorbij.
    Succes in de jungle. Website ziet er niet verkeerd uit.
    Groet Hennie.

• 20 November 2013 - 21:25

Jaakie:

Ja vriend,
    Ik kijk uit naar het moment je weer te zien.
    Wens je alle goeds en nog een 'goed' aantal weken!

Groet Jaak

• 21 November 2013 - 10:21

Ma:

als ik geen mailtes van jou krijg vind ik niet prettig maar ik wacht wel af ben blij dat ik het te voren weet dan maak ik me geen zorgen laat zo spoedig mogelijk maar weer van je horen.Hier is het winter het heeft deze nacht al gevroren maar ik heb liever vorst al van dat druilige weer maar ook daar hebben wij gelukkig ook niets over te zeggen.gelukkig zitten we thuis lekker warm en dat is maar goed ook want wij hebben twee weken gaan lift dus van mijn dagelijkse wandeling komt ook niets maar volgende week is alles weer normaal hoop ik.Ik heb verder geen nieuws,ik wens jou een voorspoedige reis toe en hoop snel weer iets van je te horen.heeeeel veeel groetjes en liefs ma

• 22 November 2013 - 15:26

Ellie:

Heb al zitten kijken wat er op Bohol allemaal te zien valt en dat is heel wat: grotten, dolfijnen, spaanse torens en grote kerken. De hutjes zien er ook leuk uit, echt Ton-like.
    Het zou jammer zijn als je daar geen internet verbinding hebt, want het is altijd leuk te lezen wat er te zien valt.Na Haiyan zul je dit ook wel overleven. Wordt voor de achterblijvers een beetje nagelbijten misschien.
    Hier is het wat koud en vandaag een beetje grijs; tijd om binnenhuis projecten weer ter hand te nemen.
    Het land blijft me verbazen, met z'n natuurlijke schoonheid, simpel gebouwde huisjes en dat woeste geweld van aardbeving en tropische stormen. Ik hoop zo dat de hulp goed terecht komt!
    Ik blijf nog even op Cebu, want die bed en breakfast met die mooie koloniale trap en tuin bevalt me wel.
    En van jou lees ik dat je er weer terugkomt......
    hou het droog in de boot en kijk je oogjes uit in Bohol.
    liefs, ellie