Morgen dus echt "de laatste grens" over - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Morgen dus echt "de laatste grens" over - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Morgen dus echt "de laatste grens" over

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

02 November 2013 | Filipijnen, El Nido

Vandaag is het dan de laatste dag in El Nido, een van de mooiste plaatsen tot nu toe. Het is hier een "touristic hotspot" maar waar je relatief niet de nadelen van hebt. Dit komt vooral omdat ik buiten de stad/dorp verblijf op het meer rustige CorongCorong. Het guesthouse, maar dat heb ik al eerder geschreven heeft een prettige atmosfeer. Al de mensen die hier werken zijn vriendelijk, de omgang is persoonlijk, geen vraag is te veel, ze staan direct voor je klaar. Of het nu de tuinman is of de manager.
Ik ben hier nu in totaal 10 dagen geweest. Alle guesthouses hebben hier de spreuk: "een thuis ver weg van huis" maar voor Greenviews geldt dit zeker. Dit straalt af op de gasten, ook onder hen is een goede sfeer

Ik heb twee toers gemaakt naar de eilanden en dat dagje naar Puerto Princesa voor mijn visa. Voor de rest heb ik het heel erg rustig gehouden. Bij de eerste toer heb ik een behoorlijke verkoudheid opgelopen wat een akelige hoest tot gevolg heeft. In die mate dat ik wat koorts en verhoging heb. Donderdag avond ben ik begonnen met een anti-biotica kuur in de hoop dat ik morgen alles onder controle heb als ik de boot op ga.

Ik kijk erg uit naar deze vijf daagse trip en ik hoop dat dit het hoogtepunt van deze reis wordt.

Morgen (zondag) om acht uur begint het avontuur en donderdag om vijf uur in de namiddag hoop ik in Coron stad te zijn. Bij de foto's heb ik een kaartje met de globale route geplaatst.

Ik ben de komende dagen geheel onbereikbaar, geen telefoon, geen internet etc. Er is alleen een noodtelefoonnummer (wat ik aan Toos doorgegeven heb).

Palawan "the last Frontier" en morgen ga ik die grens over.

Er is geen restaurant onderweg dus het dieet zal vooral bestaan uit zelf gevangen vis en rijst en producten die van vissers op de eilanden gekocht kan worden. Misschien kunnen we nog ergens een kip vangen.

Voor de mensen die de link eerder gemist hebben, je kan over mijn komende tocht lezen op : http://www.taophilippines.com/

Reizen is afscheid nemen en kennismaken. In de loop van de week zijn er al veel mensen voorbijgekomen.
Nu net heb ik kennis gemaakt met de groep van de komende dagen, zestien personen. Gelukkig geen grote groep van 27 wat ik deze week hoorde.
Op het eerste oog gezellige mensen, Australiërs, Zwitsers, Fransen, Duitsers en een kaaskop. Hierbij komt nog een zeven koppige bemanning, allen Filipijnen.

• 02 November 2013 - 12:36

Hennie:

Hoi Ton,
    Veel succes de komende vijf dagen.
    Ben jij die kaaskop of .......
    Groet Hennie.

• 02 November 2013 - 12:41

Ans:

Hoi Ton,

Het zijn weer mooie foto's. Verder is het maar goed dat ik meerdere mogelijkheden heb om je mails te bekijken. Op mijn laptop kwamen je foto's nog niet binnen. Op mijn i-Phone wel. Ik weet niet of we de komende 5 dagen iets van je zullen horen? Heeft de boot internetverbinding? Zo niet wens ik je een prettige reis en wachten we op je praatje en foto's. Zo ja ook een prettige reis en dan zijn we de foto's gelijk en krijg je wel reacties van ons. Tot Horens.

Liefs en groetjes
    Ans

• 02 November 2013 - 13:58

Ton V D H:

Hoi Ton,

Z|oiets willen wij in omgekeerde richting doen. Ik ben dus heel benieuwd hoe het jouw bevalt. De tropische cycloon is weer voorbij. Hopenlijk heb je mooi weer.
    Bedankt voor de hotelletjes.
    Ik ga nu jouw route op Google Earth bekijken
    Groetjes en behouden vaart.
    Ton

• 02 November 2013 - 14:08

Lieset En Frank:

Hoi Ton geniet ervan ik kijk nu al uit naar je verslag groetjes lieset en frank

• 02 November 2013 - 14:39

Ma:

het zal niet meevallen zonder jou mailtjes maar ik hoop dat het word wat je ervan verwacht en dat het een hoogepunt word de reis is het nu toe al goed verlopen het is alleen jammer dat we misschien niet elke dag en berichtje krijgen maar wel goed dat we het van tevoren weten dan hoeven we niet ongerust te zijn ik wens jou een mooie reis toe en wacht met spanning op jou volgend bericht.
    hier is het triest donker weer maar ook dat hoord erbij. ik hoop tot spoedig heel veel groetes en liefs ma

• 02 November 2013 - 16:15

Chris En Toos:

Hoi broertje,
    We hopen dat je een hele mooie boottocht hebt en goede jacht op het kippetje. We kijken donderdag uit naar jou berichtje met een beetje goede wil moeten we dat nog kunnen lezen voor we naar bed gaan toch?
    XXX Chris en Toos

• 03 November 2013 - 12:03

Ellie:

Ton , ik wens je een behouden vaart en ga vijf dagen zitten duimen draaien. Enerzijds voor mooi weer onderweg, anderzijds tijd overhoudens nu ik ff geen berichtjes kan lezen.
    Afscheid nemen van mensen, dat is wel herkenbaar, nooit leuk en tegelijkertijd niet onoverkomelijk.
    Tegenwoordig zijn de mensen waar je het meest aan gehecht bent geraakt via Het Net altijd weer terug te vinden.Er schuilt ook een uitdaging in om te ervaren of je het ook zonder een rots in de branding redt, meegaan met de stroom en afwachten waar je uitkomt (" komt goed schatje") Voor jou is het de komende dagen ook jezelf overgeven aan de stroom en de stuurmanskunst van een ander. Een hele Uitdaging!
    Ga genieten van je tocht! en tot over vijf dagen!
    liefs, ellie