"Twentynine" wordt "Crosa" - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu "Twentynine" wordt "Crosa" - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

"Twentynine" wordt "Crosa"

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

31 Oktober 2013 | Filipijnen, El Nido

Tyfoon Crosa is de naam van de orkaan die op dit moment in het noorden van de Filipijnen aan land komt. Tropische storm negenentwintig is dus van naam veranderd. Palawan ligt ten zuid-westen van deze tyfoon maar daardoor trekt het wel de bewolking van de grote krul aan.

Vanmorgen begon dan ook zwaarbewolkt en zo nu en dan een lichte miezerregen. Het blijft hier echter warm en als de wind helemaal gaat liggen is het zelfs benauwd.
Ik ben blij dat ik gisteren de boottocht naar de eilanden hier voor de kust heb gemaakt. Dat was even goed ingeschat door mij. Ik bespeur wat teleurstelling bij de mensen die vandaag de boot opgaan.

Ik maak me meer zorgen over zondag. De voorspelling geeft zondag, maandag en dinsdag veel regen in deze regio aan door deze Crosa. Net de dagen dat ik op de boot zit. Ik hoop dat mijn huidig hoestje dan over is, dan kunnen een nieuwe ontwikkelen.

Vandaag is een rustige dag, niets gepland en ik laat me niet overtuigen om met anderen nog even naar de stad te gaan.
Opgestart met wat bakjes koffie, met de Engelse meiden mijn ervaringen van mijn Indonesia reizen gedeeld (zij gaan daar nog naartoe) en hen de foto's laten zien. Daarna een brunch en hier en daar een praatje maken, wat guesthouses in Coron opgezocht op internet. Een bakje koffie gezet op mijn balkon.
Kortom, de hele dag bezig geweest en eigenlijk niets gedaan. Zelfs geen foto's gemaakt vandaag.

Dus nou eindelijk een foto (uit de doos van gisteren) van mijn nieuwe aanschaf, mijn waterdichte rugzak, mij (te strakke) rash guards (t-shirt) en mijn zwembril. Lache........

• 31 Oktober 2013 - 08:39

Ineke:

Hi Ton,
    Foto is niet meegekomen. Jammer, had je spullen graag gezien!!
    Palawan het mooiste eiland tot nu toe? Waar ga je zondag met de boot naar toe? Heb de bestemming even niet mee gekregen!
    Hoeveel tijd heb je trouwens op Sulawesi door gebracht? Is 6 weken te lang?
    Geniet van je reis Ton, tot snel!
    Groetjes Jos en Ineke.

• 31 Oktober 2013 - 10:50

Ellie:

Moest inderdaad wel even lachen toen ik jou in je uotfit zag. Je hebt een mooi 7 maands buikje, draagt naar voren dus grote kans dat het een jongetje wordt! Dat brilletje maakt het wel compleet.
    Ik zal voor je duimen dat de regen vertraagd en pas woensdag daar valt......duim duim
    Hier schijnt de zon; heerlijk herfstweer en heb dan ook al gewandeld naar het dorp. De temperatuur voelt fris en zal de komende dagen nog verder zakken.
    Moet je trouwens in zo'n smal bootje zitten? geen wonder dat ze je dan zo'n insnoerend t-shirt aanpraten!
    tot morgen,
    liefs, ellie

• 31 Oktober 2013 - 12:50

Chris En Toos:

En... had je daar je sarong onder?
    We duimen voor je voor *beter/goed/redelijk (doorstrepen wat niet van toepassing is) weer op je boottocht want je hebt nou wel inkopen gedaan maar geen zuidwester gekocht.
    XXX Chris en Toos

• 31 Oktober 2013 - 17:22

Ma:

hoi Ton ik hoop ook dat jou hoestje beter word je moet daar niet ziek worden want je zit te ver van hier om op ziekenbezoek te komen en ik weet niet of je daar wel de goede medicijnen kunt krijgen? of heb je voldoende bij jejou figuur heeft er nog niet onder geleden maar alle gekheid op een stokje ik vind het geen prettig idee dat je daar ziek zou worden ik hoop dat het mee valt.er is hier niet veel te melden donker en triest weer ik hoop morgen een berichtje te krijgen dat het wat beter gaat. heel veel groetjes en liefs ma

• 31 Oktober 2013 - 18:03

Hennie:

Hoi Ton,
    Prachtige outfit, heb je nu ook nog zwemvliezen aan?
    Prachtige achtergrond trouwens, succes met de boottocht, hoop voor je dat het niet teveel regent enz.
    Gr. Hennie.

• 31 Oktober 2013 - 18:48

Ans:

Hoi Ton,

Je nieuwe outfit is inderdaad lol. De achtergrond is vele malen beter. Laat de buien maar op een ander eiland vallen. Hopelijk hou je het een beetje droog. Verder beterschap met je verkoudheid hopelijk is het snel weer over. Als het toch nat word het advies van Toos op volgen.

Liefs en groetjes

Ans