Snorkelen, zwemmen en zon in Honda Bay - Reisverslag uit Puerto Princesa City, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Snorkelen, zwemmen en zon in Honda Bay - Reisverslag uit Puerto Princesa City, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Snorkelen, zwemmen en zon in Honda Bay

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

14 Oktober 2013 | Filipijnen, Puerto Princesa City

Het weer had ik goed ingeschat. Ze hebben geprobeerd gisteren mij voor een dagtour naar Honda Bay te strikken maar dat heb ik afgehouden omdat ik inschatte dat het zou gaan regenen. Dit als gevolg van de buitenste ring van een tyfoon die overigens in het noorden gezorgd heeft voor 13 doden.

Volgens mijn voorspelling zou het vandaag droog zijn, en inderdaad.

Dus weer vroeg op voor een dagtrip naar Honda Bay, waarover ik gisteren avond nog gehoord had dat het tegenviel Mijn verwachtingen waren dus niet zo hoog gespannen. Honda Bay, net boven Puerto Princesa en heeft een drie tal eilandjes die bezocht kunnen worden om te zwemmen en te snorkelen. Een blijkt op dit moment afgesloten te zijn.

Natuurlijk moet het busje vol en aangezien ik als eerste werd opgepikt heb ik een rondje hotels gehad. Halfweg kwamen ze erachter nog mensen vergeten te zijn maar die zijn gelukkig met ander vervoer nagebracht.

Eenmaal in de boot was het een relaxt dagje, twee eilanden, mooie stranden, wat zwemmen en snorkelen en een goede lunch.

Qua snorkelen viel het koraal hier tegen, veelal dood koraal. De vissen waren wel mooi. Oranje- wit gestreepte vissen, zwarte vissen, gekleurde maanvissen. In redelijke aantallen zodat je het gevoel hebt in een aquarium te zwemmen.
Het is überhaupt heerlijk om vanaf een rustig strand in echt schoon zeewater te zwemmen.

Tropische stormen hebben een minimale water temperatuur van 28 graden nodig. Dat betekent dat het een heerlijke temperatuur heeft om te zwemmen.
Het snorkelen heb ik wel gedaan met een t-shirt aan om verbranding te voorkomen want het zonnetje staat hoog.

Vandaag maar een korte beschrijving want ik heb het nog druk. Kijk de foto's maar.

Mijn natte spul uitspoelen en drogen, eten, inpakken en het belangrijkste: bepalen waar ik morgenvroeg naar toe ga, ik weet het echt nog niet.

Enkele opties die ik overweeg hebben geen stroom overdag en geen internet. Mochten jullie enkele dagen niets van mij vernemen dan zit ik toch goed.

• 14 Oktober 2013 - 12:36

Jos:

He Ton,
    Die eilanden zien er goed uit. Ik begrijp wel, dat je nog even weg daar blijft.
    Geniet lekker.
    Gr. Jos

• 14 Oktober 2013 - 12:41

Hennie:

Hoi Ton,
    Nieuwe kansen Ton, Ton Pelleboer klinkt wel goed.
    Hier kwamen de Filipijnen op het nieuws met de overstromingen door de tyfoon. Wederom mooie foto's. Tot binnenkort met stroom.
    Gr. Hennie.

• 14 Oktober 2013 - 13:00

Ans:

Hoi Ton,
    Het is maar goed dat ik even gewacht heb met reageren. Kreeg om 11.41 jou mailtje binnen. Na het lezen stonden er nog maar 2 foto's op. Dacht zal maar even wachten anders krijg ik weer commetaar dat ik te vlug reageer. Al vielen de koraalriffen dan wat tegen , het weer en de eilandjes zien er wel heel mooi uit. Het zwemmen tussen die kleurrijke vissen kan je hier ook niet. Kunnen wij wel van de kleuren op aan? Voor iemand die kleurenblind is. Gestreept zijn ze in ieder geval wel. We wachten weer op je volgende berichtje. (Als je stroom hebt natuurlijk). Gek is dat het is hier zo van zelf sprekend dat we dag en nacht stroom hebben. We mopperen al als de stroom 5 minuten uit valt. Nu een prettige voortzetting van je vakantie en tot horens.

Liefs en groetjes
    Ans

• 14 Oktober 2013 - 14:00

Ellie:

Ook van mij maar een kort berichtje vandaag, want ik heb een hoop op stapel staan.
    Heb een high tea georganiseerd en daarom moet er nu wel iets voorbereid worden,boodschappen in huis komen, etc. Eigenlijk wilde ik in de buitenlucht de tuin nog wat ordenen en het eea verplanten; ws moet ik dat al laten vallen.Welke kant op? Laat je intuïtie een wijze raadgever zijn en bedenk dat je altijd verder kan reizen als het ergens niet zo bevalt. Heb uit je verhalen wel geleerd dat cash in je onderbroek wel een belangrijk iets is! Reis voorzichtig en blijf genieten van je bounty eilandjes!
    liefs, ellie

• 14 Oktober 2013 - 17:02

Ma:

ik heb zojuist je berichtje gelezen ik wilde het een poosje geleden al doen maar ik had geen stroom Ans is komen kijken en heeft het euvel v erholpen en nu doet het alles weer de fotos zijn weer mooi wel een belevenis ombij zulke mooie vissen te zwemmen hier is het pet weer ging een stukje lopen en het b egon weer te regenen maar ik heb mijn rondje toch afgemaakt ik kan wel tegen een buitje dat leer je hier wel anders komje nooit meer buiten het is nog geen 5uur en al behoorlijk donker veel nieuws heb ik niet
    ik wacht weer op jou volgend berichje en wens jou een prettige voortzetting van je vacantie heet veel groetjes en liefs ma

• 15 Oktober 2013 - 08:45

Ans, :

Hoi Ton,

Vanmorgen om 4 uur hoorde ik dat er een aardbeving van 7.2 op de schaal van richte in de Filipijnen is geweest. Met na schokken. Heb jij daar ook iets van mee gekregen. Het was bij de plaats Balilihan. Jij zat wel op een ander eiland maar toch. Laat maar zo vlug mogelijk weer iets van je horen.

Groetjes en liefs Ans

• 15 Oktober 2013 - 16:29