Azië is wachten - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Azië is wachten - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Azië is wachten

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

13 September 2013 | Filipijnen, Manilla

Azië is wachten en dat zit ik nu te doen.
De reis is voorspoedig verlopen. Net voor Manilla hebben we een kwartiertje om moeten vliegen om een hevige onweersbui te omzeilen. Dat is de enige vertraging tot nu toe.
Over een vliegreis kan je veel schrijven maar dat is niet zo "eventfull". Als ik dat ga doen dan wordt het een klaagzang van te krappe stoelen, harde rugleuningen, klef vliegtuig eten (volgens de folder uitgezocht door de beste chefkok van de maatschappij). Nee, laat ik het maar positief houden:
Een nieuwe vliegroute, over Denemarken, de Baltische staten, de oeral en Siberië, vandaar dwars over China ten noorden van het Tibet Plateau met als tussenstop HongKong. Even in de rij en direct weer het vliegtuig in en met een bocht naar Manilla.
De douane met mijn reisgezelschap van 30 Javaanse Jongens was geen enkel probleem. Pinnen wel, twee atm's weigerde mijn pas. Gelukkig heb ik van vorig jaar nog wat cash dollars bij, want anders zou ik al vastzitten op het vliegveld.
Met de taxi is hier ook weinig te handelen, € 25,= naar mijn hotel downtown Manilla, de taxi maffia is ook hier aanwezig en er is weinig af te dingen (en lopen is ook zo ver).
In drie kwartier ben ik bij mijn hotel maar inchecken kan pas om 14.00 uur.
Het is half zes in de morgen, Nederlandse tijd, half twaalf in Manilla en ik zit op het terras bij het zwembad van mijn hotel. Nog lekker in mijn Nederlandse kloffie met 32 graden en lichte bewolking.
Bij de prijs twee welkomsdrankjes, da's dus ff genieten van een goede bak koffie en een koud colaatje.

Ik ben er en ik wacht

• 13 September 2013 - 06:28

Jaakie:

Hadieton,

Wát een boeiend reisverslag!! Op en neer naar Rosmalen op een maandagochtend maak ik méér mee......ja, óók méér file......rust lekker uit van de inspanningen die een dergelijke reis toch met zich meebrengt en bereidt je goed voor op datgene wat er komen gaat, en volgens mij worden jouw reisverslagen voor mij nét zo interessant als de Volkskrant s'ochtends tegen vijven......het ga je goed en take care

• 13 September 2013 - 06:58

Jaakie:

Hé Ton,

Hoorde net op de radio van de inname van een (deel van) een stad in de Phillipijnen door islamitische rebellen. Naam van de stad is me ontschoten, maar die rebellen strijden voor een onafhankelijk islamitisch Zuiden......nogmaals take care.......als het een wespennest blijkt te zijn, weet ik een veiliger wespennest, óók met zwembad in de buurt: Kerkendijk 148 te Someren....in ieder geval zitten daar geen islamitische rebellen, wél andere rebellen......

• 13 September 2013 - 07:26

Ton Van Gorp:

Is bekend. Ik kom niet in de zuidelijke gebieden, als zij maar niet in de noordelijke en westelijke gebieden komen :-)
    Het probleem speelt al jaren, vorig jaar was er een wapenstilstand, tot enkele weken geleden.

• 13 September 2013 - 07:27

Ans:

Hoi Ton,

Blij dat je reis goed verlopen is. Nu kan je vakantie dus echt beginnen. We hebben je eerste reisverslag binnen. Geniet van je vakantie en hou ons op de hoogte.
    Liefs Ans

• 13 September 2013 - 07:27

Ans:

Liefs Ans

• 13 September 2013 - 07:42

Petra:

Ha Ton,

Kun je tijdens het wachten lekker in je vakantieritme komen.
    Had je me al bijna nodig gehad om wat geld voor je te regelen!
    Heel veel fijne vakantiedagen en tot het volgenden verslag. Doei

• 13 September 2013 - 08:47

Chris En Toos:

Hoi Ton,
    Zelfs als het niets is kun je er nog boeiend over schrijven dus dat beloofd weer veel leesplezier de komende maanden. Veel plezier.
    XXX Chris en Toos

• 13 September 2013 - 08:49

Hennie:

Hoi Ton,

Is Jaakie je nu al bang aan het maken. Ben je net bekomen van alle berichten van het hoge water en de slechte weersomstandigheden begint ie daar over. Ben je net van de bedbugs genezen komen er wespennesten in beeld. Geniet maar lekker van je kouwe colaatje en droom maar van leukere onderwerpen.

Groet Hennie

• 13 September 2013 - 09:30

Ineke Hodes:

Geduld is een schone zaak! Inmiddels zal je de sleutel van je kamer wel hebben. Fijne dag!
    P.S. Rabobank pasje niet geactiveerd?