Een grote wekker naast de deur - Reisverslag uit Beaufort, Maleisië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Een grote wekker naast de deur - Reisverslag uit Beaufort, Maleisië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Een grote wekker naast de deur

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

18 Januari 2013 | Maleisië, Beaufort

Eigenlijk is er over vandaag weinig te vertellen. Wakker worden aan het strand, ontbijten aan het strand, dat is iets wat jullie toch niet kunnen voorstellen.

Voor ons is het een reisdag, verplaatsen van het een naar het ander. Van het strand laten we ons door de baas wegbrengen naar de boot. Een klein bootje waar je met te kleine reddingsvesten in moet. Niet dat ik zo'n ding aan doe want met verzuip je volgens mij nog harder dan zonder. eenmaal aan het vaste land van Maleisië moeten we wachten op vervoer. Een minibus staat klaar maar vertrekt alleen maar als er tien personen meegaan en dat duurt anderhalf uur. Dan is het een uur rijden naar Beaufort, een klein plaatsje waar volgens mij geen toeristen komen, er wordt nauwelijks Engels gesproken en zelfs in het restaurant weten ze niet wat ze verkopen. In ons beste Maleis bestellen we maar ze staan ons schaapachtig aan te kijken alsof we uit een ander werelddeel komen.
In het tweede restaurant hebben we meer geluk, daar weten ze wat Ajam is, ze weten wat Mie betekent en het woord soup verstaan ze ook. Dat wordt dus de lunch: Noodlesoup met kip.
Het doel is om voor morgen een wetlands tour te regelen maar in ons hotel weten ze geen organisatie of bureautje die dat kan dus gaan we zelf op onderzoek. Er zijn niet veel reisbureau's hier maar het dorp is zo klein dat we binnen een half uur er een gevonden hebben. Zij gaan hard aan het werk en morgen tussen 16.00 en 21.00 uur zitten wij in een boot met tussendoor een diner. Het doel: neusapen, vuurvliegjes, moeras en jungle.

Verder regel ik telefonisch nog de hotels voor de komende zes dagen. Omdat we dat nog niet gedaan hebben willen we overmorgen met de trein reizen dus deze info wordt op het station ingewonnen.

Morgen is Ineke jarig dus stiekem koop ik een klein kadootje. Zij willen vanmiddag bier hebben. Het is echter hier behoorlijk Moslim gebied dus nergens verkopen ze bier. Rum is gek genoeg overal te verkrijgen. Rare jongens hoor die moslims.

Ons hotel ligt naast een grote moskee, benieuwd hoe vroeg ik morgen wakker ben. Misschien loopt die wekker al om vijf uur af.

• 18 Januari 2013 - 13:41

Hennie:

Hoi Ton,
    Heb je je matje al klaar liggen voor het bidden?
    Inderdaad strand kan ik me niet voorstellen, hier hangen de ijspegels aan het dak, ook mooi om te zien. En er wordt volop geschaatst in de Graaf.
    Groet Hennie.

• 18 Januari 2013 - 16:49

Ma:

nou hier is het volop winter er ligt nog altijd veel sneeuw en er word nog meer verwacht dus we zien wel ik ben naar het kaarten geweest en zit nu weer lekker bij het kacheltje dat heb jij nog niet nodig het zal wel een verandering zijn als je weer thuis komt en het hier volop winter is.ik heb net een berichtje van mevr. van Gorsel gekregen die gaat verhuizen naar IJ muiden dan is ze dichter bij de kinderen dat is ook wel prettig als je ouder word ze is al 90 jaar.verder niet veel nieuws het is saai weer de hele dag. ik ga weer eindigen en een hapje eten maken .Nog heel veel groetjes en liefs ma

• 18 Januari 2013 - 18:25

Ans:

Hoi Ton,

Is weer eens wat anders om door moskee klanken gewekt te worden. Dan daarbij morgenstond heeft goud in de mond en zo heb je nog iets aan je dag. Liggen aan het strand daar denken wij hier maar niet aan. Ze zijn hier weer over de elf stedentocht aan het bomen. Je weet wel het vriest weer een paar dagen. dus geniet nog maar van je lekkere strandje en het warme weer. Tot je volgende mail.

Liefs Ans