Het hoger financieel management - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Het hoger financieel management - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Het hoger financieel management

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

24 November 2012 | Maleisië, Pangkor

Ik dacht net: "Zal ik jullie vervelen met een verhaaltje of niet?". Het is dat ik net gelezen heb dat jullie te kampen hebben met dichte mist, of deze verwachten denk ik maar zo dat jullie jezelf zitten te vervelen bij de kachel. Het weekend lekker binnen doorbrengen. Nou dan kan mijn ellende er ook nog wel bij.

Nu we het toch over het weer hebben, het heeft de gehele nacht geregend en toen ik vanmorgen opstond nog steeds hetzelfde. De drie Nederlandse meisjes (waaronder de collega van Bas) hebben besloten dat ze weggaan, richting Thailand, waar het mooier weer behoord te zijn. Nog geen half uur na hun vertrek breekt de zon door en is het hier weer een stralende dag. Ligt dit nu aan vrouwen? Nederlanders? Of toch aan mijn falende "magic umbrella"?.

Deze staat nu echter te koop, dus als iemand een bod wil uitbrengen? Als de biedingen hoog genoeg zijn ziet deze paraplu Nederland nog, maar ik ben bang dat hij eerder bij het grof vuil ligt.

Het is hier zaterdag en is het druk op het strand. Veel mensen op weekend, die het eiland even inwisselen voor het eiland. Veel mensen uit Kuala Lumpur maar ook uit andere delen van het land. Wij westerlingen zijn hier echt veruit in de minderheid.
Op zich wel grappig want alle huisjes worden volgestouwd met hele families. Ik zie in sommige kamers (voor twee personen) hele hordes maleiers binnen gaan, gevolgd door heel veel rijst en snacks.
Op het strand zit het allemaal aangekleed op een kluitje, ze lopen er zelfs met zwemvesten aan.

Naast mijn dagelijkse observaties heb ik het nog druk gehad ook. Over een paar dagen ga ik naar Myanmar en ben eindelijk wat begonnen met de voorbereiding. Voor dag 1 wil ik een hotel boeken maar alles wat ik kan vinden, via internet, blijkt vol te zitten. Ik heb zo'n 10 e-mails verzonden en op enkele al respons gehad, alles vol.
Ik zal zelf maar naar Yangon moeten gaan en gaan zoeken. Ik hoop dat het komt door de slechte internet verbindingen daar. Wat ik lees en kan vinden wordt dit al met al een dure vakantie. Daar ik hier in Maleisië al ruim €10,= per dag mijn budget overschrijdt, lees ik dat guesthouses in Myanmar alleen al mijn dagbudget opsouperen.

Omdat ik daar vandaag zo mee bezig ben geweest heb ik mezelf vandaag niet neergelegd op het strand en zelfs geen duik genomen. Ik heb wel een wandeling gemaakt langs de twee stranden tot aan het vliegveld. Zo heb ik toch het gevoel dat ik actief ben geweest.

En ik heb hard gewerkt aan mijn budget overschrijding, dat is dus lang en veel ontbijten, veel thee en jus d'orange drinken (want dat zit in de kamerprijs). Daarna alleen maar koffie en thee die ik zelf zet, geen lunch want dat is te duur. De luxe zit hem vandaag in drie gebakken bananen (1 Ringit = €0,25) met een glas lemon juice (3 Ringit = €0,75). Vanavond eet ik bij het restaurant op de hoek, wat ik moet redden met €4,=. Dit alles met de kamerhuur van 75 Ringits (€ 19,=) blijf ik net onder het geplande budget van €25,= maar haal wel mijn gemiddelde uitgave tot nu toe naar beneden.

Je ziet maar, reizen met een rugzak behoeft heel wat management inzicht.

De Belgen, in de kamer naast mij, lachen zich te schompus, "die zuinige Nederlander, straks hangt hij het wc papier nog op de waslijn".

Van een Maleische familie krijg ik spontaan nog een rol met "sticky Rice". Ga ik er zo ondervoed uitzien?

  • 24 November 2012 - 11:11

    Hennie Bongers:

    Hoi Ton,
    Knap dat management inzicht van jou, ben blij dat jij het beeld van Nederlanders goed in stand houdt. Dat toiletpapier aan de waslijn hoort daar niet bij.
    Pas op met het verkopen van je magic umbrela want dat kan het weer behoorlijk beïnvloeden.
    Groet Hennie.

  • 24 November 2012 - 12:12

    Peter :

    wah heddet toch slecht.....:-)

  • 24 November 2012 - 16:02

    Ad:

    Wc papier : niet te heet wassen, grof vuil er van tevoren eraf schrapen scheelt waspoeier, voordeel: papier droogt daar snel! De groeten aan de Belgen, die weten hoe het moet :-).



  • 25 November 2012 - 09:13

    Ans:

    Hoi Ton,

    We horen het alweer, je hebt he heel erg slecht. Je moet natuurlijk wel uit kijken want als je boven je butget leeft haal je met de vakantie daar de kerst en nieuwe jaar niet. Dan zou je voorgenomen nieuwjaarsduik in de zee niet doorgaan. Dat zie ik je hier in Scheveningen namelijk niet doen. Hier heeft het afgelopen nacht ook behoorlijk geregend en gewaaid. Op dit moment is het hier droog maar daar is het mee gezegd. Dus doe wat rustig aan, het is denk ik daar wat temperatuur aan gaat beter dan hier. We wachten weer op je volgende bericht.

    Liefs Ans

  • 25 November 2012 - 11:25

    Ma:

    It ben gisteren met jou zussen naar de stad geweest en lekker veel geld uitgegeven dus op een ervenis moet je maar niet rekenen maar dat wist je al wel ik wil met de feestdagen in het nieuw
    Ans is koffie wezen drinken en is nu weer weg dus nu ben jij aan de beurd straks ga ik weer naar Toos.
    hier is verder niet veel nieuws van morgen regende het nu is het droog maar er staat een sevige wind met een zonnetje erbij.
    ik laat morgen wel weer iets van me horen dus geniet maar lekker en tot morgen
    veel jiefs en groetjes ma

  • 25 November 2012 - 11:52

    Louis:

    Jeetje Ton straks gaan we nog medelijden krijgen met jou en voelen we ons verplicht om met de pet rond te gaan.LOL

  • 29 November 2012 - 19:27

    Jaakie:

    Dag Antonio,
    Wat heb je het toch zwaar? Lijkt me echt niet leuk om zo je dagen door te brengen! Blijf ik wel of niet onder de €25,-? Godsamme wat een opgave, elke dag weer!! ik heb met je te doen hoor, is toch geheel iets anders dan adviesaanvragen beoordelen etc. Ik heb enige tijd niets van me laten horen, te druk met van alles en nog wat, zelfs te druk om jouw berichten te lezen....ik ga mijn leven beteren, te beginnen met vandaag, en ga een beetje bij lezen want jouw reisverslagen zijn meer dan de moeite waard! Succes enne: als ik je creditcard moet spekken laat maar weten, want het is inderdaad echt niette doen om onder die afgesproken €25,- te blijven......wat een opgave zeg......Gr. Jaakie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Pangkor

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 397347

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: