Laatste dag voor de vakantie - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Laatste dag voor de vakantie - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Laatste dag voor de vakantie

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

20 November 2012 | Maleisië, George Town

Wat een activiteiten al zeg ik dat van mijzelf. Er zijn nog zoveel dingen te doen en de tijd is maar beperkt. Alhoewel het bijna elke dag wel regent, de ene dag wat meer dan de andere, blijkt de weerssituatie aan de oost kust slechter te zijn dan hier. Gelukkig maar want dan hoef ik daar niet naar toe, alhoewel de eilanden in het oosten bekend staan als tropische paradijsjes. Maar zeker niet in deze tijd van het jaar, dan zijn ze zelfs onbereikbaar.

Vandaag ben ik een dagje buiten de stad geweest en wel naar Penang Hill, een berg buiten de stad waar je steil met een treintje omhoog gaat, bovenop heb je het uitzicht over het hele eiland Penang, over Georgetown en de straat van Mallaka. Helaas vandaag even niet, mistflarden en regenbuien bovenop. Jammer maar niet getreurd, het was er heerlijk om even te wandelen, een Hindu tempel en een moskee te bezoeken, wat te eten. Wat er ook was: een uilenmuseum, vol met beeldjes van uilen van over de hele wereld. Petra, een vriendin en in mijn vakantie de zaakwaarnemer zou haar vingers bij deze plaats aflikken. Niet getreurd Petra, hier moet je entree betalen en als ik jouw "privé collectie" kom bekijken is dat waarschijnlijk gratis met koffie erbij. Voor de rest is Penang Hill wel een grote toeristische junk waar ze, net zo goed weten hoe aan bezoekers te verdienen als in Europa.

Zoals ik gisteren al schreef is hier veel Chinees, om jullie een beetje sfeer van een Chinese eetgelegenheid te laten proeven heb ik een klein filmpje van 30 seconden gemaak. Alleen om de sfeer te proeven, het eten proeven, laat dat maar aan mij over.

Plannen voor morgen: doorreizen naar Pangkor Island, dat ligt een eind ten zuiden van hier en is al weer op de terugweg naar Kuala Lumpur. Ik ga daar, als het allemaal een beetje meezit een dag of 7 vakantie houden aan zee. Ik heb, maar dat is even afwachten, een aardig optrekje gevonden via internet en alvast gereserveerd, want dat moet je hier wel doen. Op de volgende link kan je kijken waar ik morgen ben:

• 20 November 2012 - 18:07

Chris En Toos:

Hoi Ton,
    Stemmig, zachte verlichting, achtergrond muziekje, netjes opgemaakte tafels. Geweldig wat een klasse Chinees.
    En wat schrijf je nou "laatste dag van de vakantie" en "ik ga daar een dag of 7 vakantie houden aan zee" volgens ons klopt een en ander niet.
    We zullen je niet lang plagen hoor, veel plezier.
    XXX Chris en Toos

• 20 November 2012 - 21:13

WILL V:

Dan is het hier naar de chinees gaan toch iets gemakkelijker!!

• 21 November 2012 - 11:43

Ma:

ik ben blij dat alles goed gaat al ben ik wel een beetje jaloers ik zou er best bij willen zijn maar ik moet niet zeuren ik heb mijn tijd gehad en heb ook mooie reizen gemaakt dus geniet ik nu maar van jou leuke verhalen hier is niet veel te beleven elke dag grauw en grijs weer.
    Daphne heeft zojuist gebeld die komt vrijdag cadeautjes in pakken voor de kerst. zaterdag ga ik met Toos en Ans naar de stad ik ga nieuwe kleren kopen ik heb de laatste tijd v eel geld uitgegeven voor mijn achterkleinkinderen en nu ben ik aan de beurd v oordat alles op is .
    nu ga ik maar stoppen met mein geleuter en hoop morgen weer op een berichtje.
    Groetjes jiefs ma