Plastic op tafel - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Plastic op tafel - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Plastic op tafel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

28 Oktober 2011 | Laos, Vientiane

Het is wachten in Vientiane want de bus vertrekt om 20.00 uur en ik word om 19.00 uur opgehaald bij het hotel. Gisterenavond heb ik maar eens geen wekker gezet voor vanochtend maar bij het krieken van de dag ben je toch wakker van het geluid van een opstartende stad. Ik heb een simpele maar heel schone kamer in het centrum van de stad, een nieuw guesthouse van vier verdiepingen, professioneel gerund.
Voor mensen die naar Laos willen gaan een goede start hier (ik zal het adres meebrengen).
Tussen 5 en 9 breng ik wat doezelend, soms nog wat inslapend door, even douchen in de gezamenlijke douche. De kamers met eigen douche waren gisterenavond niet meer vrij. De kamer die ik nu heb is maar 80.000 kip oftewel € 8,= en dan zit het ontbijt er bij in. Eitje boter jam, thee (onbeperkt al je hetzelfde zakje gebruikt), onbeperkt rijst kip,sla tomaten, jusd'orange. Lekker en uitgebreid ontbijten dus maar want ik heb tijd genoeg. (kamers met douche en ontbijt zijn trouwens maar € 10,=) Na het ontbijt snel even een nachtbus geboekt en tot aan de uitcheck tijd een dutje gedaan. Mijn bagage staat na 12 uur opgeslagen en in de lobby zit ik even wat mail bij te werken, de krant te lezen (over de grote drugs vangst in Beek en Donk). Kopje thee erbij en wachten maar. Ondertuusen heb ik op internet onderzoek gedaan naar Pakse en wat daar in de buurt te doen is. De stad hier hoef ik niet meer te zien dus mijn enigste zoektocht is geweest naar een plastic tafelkleedjes restaurant voor een noodlesoep. Wat is er beter op een hete middag dan een grote kom soep, zelf op smaak gebracht met kruiden, pasta's en allerlei ander gerei uit flessen en plastic potjes die op tafel staan. Het is nu 16.00 uur en kijk vanuit de lobby uit op de poort van de tempel, monniken komen net thuis in hun oranje gewaden en ik wacht............

• 28 Oktober 2011 - 09:49

Chris & Toos:

Tja, je wacht wat af als tourist. Altijd leuk die berichtjes van jou. En dat je dan ook nog op de hoogte blijft van het plaatselijk nieuws, landelijk is het aleen maar meer van de zelfde shit dus dat kun je missen. Volg je ook het nieuws van Thailand? Maar voorlopig kom je daar niet, toch. We gaan hier maar door met onze dagelijkse beslommeringen en hou ons op de hoogte hoor.
    XXX Chris en Toos

• 28 Oktober 2011 - 15:30

Riky Meulemeesters:

Lees met veel plezier jouw belevenissen en kan gevoelens van jaloezie nauwelijks onderdrukken......heerlijk zo,n eenvoudig leven met genieten van wat je die dag ziet en beleeft en de enige zorg is hoe je volgende dag te plannen. We werken intiussen door. Ik zit je verslag te lezen in mijn tuin onder de notenboom bij een wegzakkend zonnetje wat me opwarmde tot wel 19 graden en dat op 28 oktober. En weet je wat zo bizonder is, op deze super zonnige herfstdag is onze tweede kleindochter Mirte geboren, kerngezond en zeer tevreden over het plekje waar ze terecht is gekomen. Nog een heel plezierige en voorspoedige reis en ik zal je maandag missen bij het overleg.
    Groetjes Riky

• 28 Oktober 2011 - 19:34

Ma:

Hier ben ik ook weer met mijn antwoord op jou berichtje het gaat nog steeds goed alleen in een rustiger tempo als hier.ik ben ook steeds bezig met onthaaste maar het wil niet lukken.ik ben heel blij met jou berichtjes en kijk er elke dag naar uit.zo reis ik toch nog een beetje met jou mee ik ga eindigen en zie het volgende berichtje weer met spanning te gemoet heel veel groetjes ma