Don't fuck with Ton - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Don't fuck with Ton - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Don't fuck with Ton

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

27 Oktober 2011 | Laos, Vientiane

Eigenlijk was ik niet van plan vanavond een bericht te plaatsen want er is werkelijk niets interessant gebeurd tot vanavond 21.00 uur.

Vanmorgen ben ik vanuit Luang Pralang vertrokken voor een monsterrit van 10 uur naar Vientiane. Ik had voor een VIP bus gekozen omdat die wat sneller is, airco heeft en luxe stoelen, althans dit alles dacht ik.
De stoel was al scheef de airco stopte halfweg en de snelheid werd door 3 x pech er aardig uitgehaald. De weg is verrekte hobbelig dus schrijven en lezen in de bus lukt echt niet. Het is bloedje heet in de bus en 48 zwetende pasagiers maken het interne klimaat er niet beter op.zelf ben ik ook zijl at en stink een uur in de wind.
Ramen kunnen niet open want het is een aircobus en da's niet fijn.
Na 12 uur staan we op het noord busstation in Vientiane, ik had onderweg bedacht over te springen in een andere bus ook voor 10 uur (nu we toch bezig zijn), dan ben ik gelijk van de lange reizen af voor wat betreft Laos.
Door alle vertragingen lukt dit plan niet dus moet ik Vientiane overnachten. Op het busstation wordt ik geronseld door de TukTuk sjacheraars, morgenochtend vertrekt de bus vanaf het zuidelijke busstation en zij weten daar in de buurt wel een goedkoop guesthouse. En dan begint de Aziatische pret.
Een andere tuktuk chauffeur gaat ons wegbrengen, halfweg is zijn bezine op en rijdt dat ding niet meer, hij op een geleende brommer benzine kopen en wij wederom wachten (wij, want er zitten meer stumpers als ik in de TukTuk). Iedereen wordt afgezet bij de plaats van voorkeur, behalve ik. Hij weet schijnbaar niet waar hij moet zijn, verstaat geen Engels en wil me ergens droppen waar ik geheel niet moet zijn.
Ik weet ook niet waar ik moet zijn maar mijn gevoel zegt dat ik verder weg beland dan waar ik moet zijn.
Toen hij Wederom stopte en zij dat ik eruit moest was ik niet zover van het centrum en heb hem even op z'n Hollands duidelijk gemaakt dat dit geen afspraken zijn, gepaard gaande met een boos gezicht, een middelvinger omhoog en de portomonee in de zak blijvend. Ik weet niet of hij "don't fuck met Ton" verstond maar naar zijn centjes kon hij fluiten
Die twee straten heb ik maar even gelopen en daar snel een guesthouse gevonden.

Na dit berichtje ga ik snel douchen. Mijn reisplan voor morgen is veranderd. Uitslapen, ontbijten, 12 uur uitcheqen, de tijd lam allen tot 19.00 en dan de nachtbus naar Paxe waar ik 's morgens aan kom.

Vandaag ook geen foto's want vanuit een afgesloten bus is het niet leuk om foto's te maken.

Trouwens allemaal bedankt voor jullie berichtjes:
Ma, in het zuiden en in Cambodja worden mijn berichtjes minder want daar heb je niet altijd verbinding.
Jaakie, wens Milia veel sterkte in het ziekenhuis, hopenlijk herstelt het snel. De andere or collega's: of wordt het straks ex collega's?
En ook alle andere, ik vind het leuk om reacties te lezen.

Tot in zuid Laos......

• 27 Oktober 2011 - 16:23

Ma:

een interesante reis zij het niet leuk denk ik maar ja je wilt wat beleven en dat doe je dan ook,Ik hoop dat ik je berichtjes niet lang moet missen maar ik ben blij dat ik het te voren weet dan hoef ik me niet ongerust te maken ik wens jou een mooie en voorspoedige reis toe heel veel groetjes ma

• 27 Oktober 2011 - 16:35

Hennie:

Goed gereageerd Ton; 'don't fuck with Ton'. Ik kan me wel voorstellen dat je na zo'n reis er deze fratsen niet meer bij kon hebben.
    Jammer dat je hier geen foto van hebt gemaakt. Verder hoop ik natuurlijk dat je een OR collega blijft en dikken wij het aantal kandidaten een beetje aan (een beetje plagen mag wel). Lambal ze morgen, groet Hennie.

• 27 Oktober 2011 - 17:55

Lidy:

Zo kennen we je Ton.... geen loopje met je laten nemen.... goed gedaan jochie!
    Lokaal nieuws: Eindhovens Dagblad opent morgen met de volgende kop: 'BenD opgeschrikt door een grote wietplantage" en waar.... bij onze buren! En domme ikke, nooit iets gemerkt!
    Maar Ton geniet van je prachtige vakantie t is al weer een aardig eindje op streek.

• 27 Oktober 2011 - 19:16

Jaakie:

Zal ik doen, ze komt morgen naar huis, jaaaahoooohh! Feest dus!! Mag voor jou de pret niet drukken, maar inderdaad vuile saté eters, bananeplukkers, rijsterukkers: don't fuck Ton!!

Slaap ze voor nu, want volgens mij lig je lekker te slapen!!

groet uit een voor eind Oktoberbegrippen zonnig en warm (18 gr) Brabant!!

• 27 Oktober 2011 - 21:08

Patries:

En zo ist maar net...... Geen geouwehoer met onze Ton. Lekker chillen morgen en voor morgenavond goeie reis

• 28 Oktober 2011 - 07:31

Lieset:

Hoi gelijk heb je zelfs daar proberen ze je nog te naaien Ik zie het al voor me hoe je daar heb gestaan. Nog een goede reis en tot het volgende bericht
    Groetjes Lieset