Van strakke billen tot een afhaal Surinamer - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Van strakke billen tot een afhaal Surinamer - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Van strakke billen tot een afhaal Surinamer

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

17 Juni 2022 | Bonaire, Kralendijk

Rust op Bonaire en daar wordt je een beetje lui van. De keuken is wel erg ver van de slaapkamer. De koelkast staat een eind van de keuken.

We ontbijten elke dag in ons Resort, halen boodschappen en willen wel variatie in het ontbijt. We maken het ontbijt zelf.Gisteren zijn we begonnen met afbakbroodjes en vandaag hebben we ham-kaas tosti’s gemaakt.

Gisteren zijn we voor de lunch bij “Woodstock Beach” geweest. Zo’n strakke billen beach club waar wij hangbuikjes mogelijk wel uit de toon vielen. Maar ja, dat is aan anderen om daar over te lachen.

Verrassend is wel de lunch, een broodje GadoGado met een heerlijke, wel speciale pindasaus.

Iemand meldde dat de prijs niet flauw is. Dat zal wel met de zoutwinning hier op het eiland te maken want geen een prijs is hier flauw.

Bij deze beach club kan je met een trapje de zee in maar inspectie van de ligbedjes , de volle zon en weinig schaduw heeft onze waardering niet hoger gemaakt ten opzichte van het eerdere strand wat wij gevonden hadden. Toen ook nog de barman karaoke begon te zingen (beetje veel vals) en de strakke billen gingen klappen en joelen was het tijd om te gaan.

Onze vaste route via de Jumbo en Albert Heijn naar huis. Zwemmen en surfen (op internet) want de dagelijkse opgaaf komt weer terug: Waar eten we vanavond.

We besluiten gewoon in het stadje wat rond te lopen en zien wel waar we stranden voor het eten.

Een bezoek aan twee souvenirs shops geeft ook nog niet de gewenste bevrediging. Ik wil twee (metalen) hagedissen om aan de muur te hangen maar die zijn in prijs ook niet te flauw.

We vinden wel een restaurant met een groot terras “El Mundo” met Mexicaans eten. Chicken Quesadilla met tortilla, zure room, salsa en quacamole. Het komt zeker in ons lijstje van aanbevelingen.

Het fijne hier is dat we gebruik mogen en kunnen maken van de keuken en de apparatuur hier, een grote koelkast ter beschikking hebben (omdat er weinig gasten zijn). Vanmorgen zijn we, na de koffie maar gestart met het maken van ham-kaas tosti’s.

Na deze lekkere start kwamen echter twee tegenvallers.

We willen of vandaag, of zaterdag, of zondag of maandag een kajak tour maken door de mangrove bossen, iedereen die hier geweest is heeft het daarover. Via de website was hij niet te boeken dus gelijk maar een e mail verzonden. Het antwoord kwam snel……..zondag gesloten en de andere dagen volledig volgeboekt (ondanks het laag seizoen.

Shit, we hadden ons zo verheugd.

De tweede tegenvaller:

Er is een Indiaas take away plaats waar ze overheerlijk Butter Chicken en Tina Masala verkopen met Naan Brood. Verkoop alleen op vrijdag en zaterdag.

Je moet dit ‘s morgens bestellen en in de middag voor 17.00 uur ophalen.

Helaas, vandaag gesloten. Shit, shit, shit.

In de voorbereiding van deze vakantie was ik nog een adres tegen gekomen van een afhaal Surinamer (Matti’s place). Helaas geen telefoonnummer en het adres een beetje moeilijk te vinden. We gaan gewoon kijken, bestellen en later afhalen. Een eenvoudig achterafzaakje met een heerlijke, gezellige Surinaamse man achter de balie met het bijbehorende accent. Zonder het eten gezien te hebben voelde het gelijk al prima aan. De zaak gaat al om 15.00 uur dicht dus besluiten we direct maar twee maaltijden te bestellen en mee te nemen. Nasi en Bami met kip saté.

We kunnen dit niet tot vanavond in de auto laten liggen dus rijden maar terug naar huis om het in de koelkast te doen.

De nasi en bami ruikt zo lekker dat het eigenlijk jammer is dat het onze avondmaaltijd is.

Het is pas één uur als we op, ons, populaire strand (Sorobon) aankomen.

Vanmorgen twee tegenvallers maar nu een meevaller. De strandstoelen onder de boom zijn vrij !!!!!!!!

We blijven de hele middag op het strand, hebben onze lunch ter plekke.

Vanavond: Nasi en Bami opbakken en verder niets, want ze hebben een afwas machine

• 18 Juni 2022 - 07:13

Louis:

Mooie foto's hoor. Jammer van de tegenvallers.

• 18 Juni 2022 - 10:49

Ans:

Ach wat is het leven toch zwaar voor vakantiegangers net als jullie. Een keuken die te ver weg is en de koelkast die niet dichterbij komt. Dan nog al die tegenslagen. Zou je nog wel op vakantie gaan

• 18 Juni 2022 - 10:53

Ans:

Jammer ze hebben niet alles geplaatst. Er moest nog bij dat je mij wel een reisje cadeau mag geven. Geniet ervan, het is weer zo voorbij.
    XXX

• 18 Juni 2022 - 11:32

Chris En Toos:

Luxe toch zo'n afwasmachine? Jammer van die kano tocht had wel graag foto's willen zien. Moet je toch nog een keer terug.
    XXX

• 20 Juni 2022 - 11:03

Hennie Bongers:

Mooie foto's Ton en inderdaad wat is het leven zwaar met al die tegenvallers ...
    Groet Hennie.