Bijna uitgedroogd in Slagbaai - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Bijna uitgedroogd in Slagbaai - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Bijna uitgedroogd in Slagbaai

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

08 Juni 2022 | Bonaire, Kralendijk

De budget rugzak toerist blijft altijd wakker in mij.

Na de (dure) hamburger gisteren, zijn wij voor onze relax dag teruggekeerd op ons resort om lekker even verder te werken aan onze relax dag. Zwembad, hangmat.

“Wild life” is hier te spotten vanaf de relax modus. Er was een hele grote leguaan op bezoek (helaas nog geen foto van) en zijn kleinere broertje, die gisteren wel bij de foto’s zat.

Na de hamburger van gisteren zaten we nog zo vol dat we maar niet meer zijn gaan uit eten. Wat later op de avond uitmondde in een nieuwe levenservaring. Personeel is hier niet aanwezig maar in de diepvries liggen nog pakjes snacks, bitterballen etc.

De nieuwe ervaring is dat wij die nog nooit klaar hebben gemaakt met ………..een air fryer. Je weet wel…..een vette hap zonder vet machine.

Gokken hoe zo’n apparaat werkt.

Gaan slapen met een lege maag is ook geen optie. Wat we gebruiken aan drinken en eten schrijven we netjes op een papiertje op de deur van de koelkast. De budget reiziger in mij komt nog regelmatig boven drijven………vanmiddag had ik bij die “Karel’s” (zie vorig verslag) op de menu kaart gezien” frikandel $ 10,-

Moe,de jetlag speelt nog wat parten, voldaan, maagje gevuld, een laatste duik in het zwembad en een hete douche, lagen we op een redelijke tijd in bed.

………en vannacht niet hoeven te vechten om een stukje laken en deken :-)

De wind is hier alom aanwezig en om zes uur werd ik wakker van iets wat om viel. Tijd om op te staan en jullie reacties te lezen. Altijd genieten van de reacties die jullie plaatsen, op Facebook en vooral op deze site.

Oude en nieuwe lezers van de site.

Jammer dat we niet direct kunnen reageren maar dan maar zo:

Dank voor de reacties van de mensen die onze verhalen lezen, ik heb jullie ook twee en een half jaar gemist.

Hennie: proficiat met jouw jubileum en nee, we gaan niet duiken.

Patrick…we nemen jouw tips mee (maar we zijn hier nog maar een volle dag).

Toos: ik hoop dat ik de automatische notificatie heb hersteld. De foto’s staan in deze nieuwe vormgeving boven ons verhaal.

Opstaan en naast het lezen van jullie reacties staat er ook direct iets belangrijks op het programma: “Goood Coffee” en het reeds bestelde ontbijt.

Vandaag wordt er meer ondernomen ten opzichte van gisteren. We gaan naar Slagbaai Nationaal Park. Een eind rijden vanuit ons Resort, naar het noordelijkste gedeelte van het eiland. Het landschap richting het noorden bestaat uit heuvels en vlaktes vol met cactussen , onvoorstelbaar veel cactussen.

Ik krijg bijna de neiging om het recept van cactus soep op te zoeken.

We passeren het dorp Rincon waar ons een aangename verrassing ten deel valt. We moeten tanken.

Geloof het of niet maar benzine is een van de weinige dingen die hier goedkoper is dan in Nederland. $ 1,49 (= € 1,39)

Daar gaat mijn budget hart sneller van slaan.

Bij de entree van het Nationaal Park moeten wij ons registreren. De al in Nederland aangeschafte “Stinapa penning” is ons toegangsbewijs maar ze willen het kenteken van de auto en een identiteit bewijs.

We beseffen dat wij geen water en zo bij ons hebben, straal vergeten en niet aan gedacht. Ook bij de entree wordt geen water verkocht. We moeten terug naar Rincon.

Achter het tankstation zit een lokaal“supermarktje”, nou ja, ze hebben twee flessen water waarvan een gekoeld. Wij kopen de hele voorraad op.

Van Rincon weer naar het Slagbaai Nationaal Park. We nemen de grote route door het park. Cactussen, cactussen en nog meer cactussen. Afgewisseld met wat rots baaien, doorkijkjes, archeologische sites.

De wanen ons in het programma “De slechtste wegen van de Wereld”.

Het is warm, open raampjes in de auto, door de zon verbrande armen.

Het is constant remmen voor het wildlife wat oversteekt.

Heel veel kleine hagedissen en nog meer kleine hagedissen. Her en der een verdwaalde geit in de bossage.

Een mooie en indrukwekkende route, mooi park……….en veel dorst en honger. Er is werkelijk niets te koop.

We zijn in het park geweest van 11.00 uur tot 16.00 uur.

Hongerig en dorstig komen we het park uit, gooien onze budget gedachten opzij en gaan eten op een mooie locatie in Kralendijk, “Ocean Oasis” Een heel mooie locatie aan de kust bij Kralendijk.

Op het menu staat een overheerlijk gerecht: Jack Daniël’s short ribs met Crispy Chips en salade. De foto hierboven zegt genoeg.

Morgen heeft het personeel van het Resort een vrije dag dus staan wij voor de keuze een ontbijt restaurant te zoeken of zelf een ontbijt te maken. Ons budget gevoel gaf ons aan naar een supermarkt te gaan om morgen een ontbijt zelf te maken.

Bij de plaatselijke Alber Heijn die hier anders heet maar wel de AH producten heeft doen we de inkopen voor morgen vroeg.

“Thuis” gekomen, moe en voldaan, duiken we het water in en drinken flessen Spa Rood en Cola om ons vocht niveau weer op pijl te krijgen.

• 09 Juni 2022 - 04:46

Ilse:

Heel veel plezier. Al heb ik het idee dat dat al helemaal goed aan het komen is. mooi verhaal en hele gave fotos. Geniet ervan. Werken kan altijd nog........

• 09 Juni 2022 - 06:13

Greet:

Wat

• 09 Juni 2022 - 06:19

Greett:

Zijn jullie al de binden land geweest,
    Ben benieuwd wat je daar tegen kont.
    Ik hoor het nog wel.groetjes

• 09 Juni 2022 - 07:04

Mieke:

bedankt voor het verslag, heb nu ook de foto's gevonden, blond hé. wel een erg afwisselend landschap

• 09 Juni 2022 - 08:21

Renée Groenewoud:

Heerlijk de hitte daar. ( dan weet je dat je op een tropisch eiland ben beland!)
    Jaaa, het zijn wel andere prijzen dan in Azië! Je kunt ook nog proberen wat af te dingen …

• 09 Juni 2022 - 08:28

Chris En Toos:

Bij het zien van de foto's krijgen wij toch echt het Bounty gevoel. Wat is het er mooi.
    Wij zijn ook erg jaloers over het weer na een hele dag regen hier.
    XXX

• 09 Juni 2022 - 08:28

Elsa & Martin:

Weer erg leuk om na 2 jaar deze reisverslagen te lezen.
    Tja,….Ton zal wel wat krum kosten deze vakantie om jou lowbudget aan de kant te moeten zetten met ‘vele’ momenten hahahaha.
    Vooral NIET bezuinigen op eten en veel drinken (dat zie je maar weer als je on tour bent zoals in ‘t national park’).
    Verder lekker genieten nu dat het weer kan. Mooie foto’s trouwens!

• 09 Juni 2022 - 09:15

Ans:

Mooie foto’s en een goed verhaal. Je begint weer een beetje op dreef te komen. Maar je bent het nog niet verleerd. Nu alleen dat budget gevoel nog aan de kant zetten. Geniet samen lekker van de natuur en het weer. Kijk weer uit naar de nieuwe foto’s. Groetjes van uit het regenachtige Nederland.

• 09 Juni 2022 - 10:56

Yolanda:

Nou nou wat een avonturen weer. Ja is afzien zeker hé met 1 rugzakje op 1 bestemming hahaha. Ik vind het knap hoe je het weer doet! Kijk uit en hou je vocht niveau op pijl.

• 10 Juni 2022 - 09:36

Nelly:

Leuk jullie belevenissen te lezen !

• 10 Juni 2022 - 13:42

Hennie:

Dank je voor de felicitaties. Ziet er mooi uit daar echt een bounty eiland.
    Ben benieuwd of je nog cactus soep gaat maken ??? Maar als je toch niet gaat duiken heb je misschien wel tijd. Geniet ervan samen.
    Groet Hennie.