De vogeltjesdans - Reisverslag uit Heereind, Nederland van Ton Gorp - WaarBenJij.nu De vogeltjesdans - Reisverslag uit Heereind, Nederland van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

De vogeltjesdans

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

06 September 2013 | Nederland, Heereind


vacance ferie Ferien vacation vacances fakânsje feriæ
férias vacaciones ferier हॅालिडे सुटी
هوليداى Vacaciones Svátek 假日 Ferie տոներ bayram
oporrak ছুটির দিন praznici holiday puhkus vapaapäivät
vacacións დღესასწაულების διακοπές રજાઓ jou konje
חגים छुट्टियां hnub so ünnepek laethanta saoire Frídagar

VAKANTIE VAKANTIE VAKANTIE VAKANTIE

liburan vacanze 祝日 preian cuti vaganzi تعطیلات
האָלידייַס ರಜಾ 휴가 ວັນພັກ festis brīvdienas празници
concediu каникулы likizo விடுமுறை تعطیلات ngày lễ
gwyliau вакацыі semester సెలవులు panahon ng bakasyon

Ik heb er mijn woordenboek maar eens op nageslagen. Even kijken of ik mijn talen nog paraat heb. Want over zes dagen mag ik het Nederlands inwisselen voor een meer buitenlandse tongval.

Op de 7107 eilanden van de Filipijnen worden er 172 verschillende talen en dialecten gesproken, om enige houvast te hebben denk ik dat ik mezelf maar beperk tot Engels in combinatie met handen en voetenwerk.

Ach, het valt wel mee die vreemde talen: als je over je buik wrijft met je rechter hand, daarna een beweging maakt richting je mond, je handen op borsthoogte brengt en met je ellebogen op en neer beweegt onder het uitroepen van "tok,tok,tok" moet het al gek gaan dat je geen gerecht met kip krijgt.

In Nederland moet je dat niet proberen want dan gaat er een hele menigte de vogeltjesdans doen en verrek je na een uur nog van de honger.

Nog zes daagjes, wat kleine dingetjes doen, nog wat spulletjes inpakken. De weersverwachting sluit aan bij mijn reis, warm, benauwd, onweer en regen met harde windstoten. Precies wat ik verwacht op de Filipijnen, gemiddeld 32 graden, veel regen en onweer en zo nu en dan een orkaan. Mijn hoop is dat ik ook wat zon krijg op een afgelegen strandje om even bij de komen in een hangmat tussen twee palmbomen.

O ja, een reisroute. Nee die heb ik nog niet. Mijn globale plan is om eerst een aantal weken rond te trekken in het noorden (Luzon), dit even voor de cultuur, steden en mooie landschappen zoals bergen en rijstterrassen. Daarna via wat eilanden naar Palawan en Coron, de meest westelijke eilanden ook wel "the last Frontier" genoemd. Dit zijn eilanden met veel jungle, mooie baaien en inheemse stammen. Het derde gedeelte zijn de Visayas, de eilandengroep in het midden van de Filipijnen waar ik uiteindelijk weer vertrek vanaf de plaats Cebu City.
Zoals altijd met mijn reisroute zal het ook veel gaan afhangen van het toeval, de tips die ik krijg, de weersverwachting, de mensen die ik tegenkom en vooral of ik in de juiste bus of boot stap. Maar ik zal jullie via deze site tot vervelens toe op de hoogte houden waar ik zit.

Om mijn vakantie maar eens goed te beginnen ga ik zo mijn auto ophalen bij de garage na een dure grote beurt en Apk, vervolgens nog wat Nederlandse plofkip halen in de supermarkt.
En hopen dat ze niet gelijk de vogeltjesdans gaan doen!!!!!!!!!!!!!!

  • 06 September 2013 - 11:34

    Karin:

    Heb je zelf de vogeltjes dans nog geoefend , daar maak je vriendjes mee haha. Enne hehe eindelijk de auto op orde ! :-D Voor nu een supervakantie gewenst !!!! Genieten en take care !

  • 06 September 2013 - 12:15

    Hennie:

    Hoi Ton,
    Ik had die vogeltjesdans van je nog wel even willen zien.
    Verder knap die kennis van talen.
    W.b. De auto misschien toch leasen?
    Gr. Hennie

  • 06 September 2013 - 14:00

    Chris En Toos:

    Dachten we toch even te lezen "rijsttafelterrassen" en dachten we die is ons al aan het lekker maken met verre lekkernijen maar is het alleen maar de natuur, nou ja "alleen maar".
    We kijken weer uit naar jouw belevenissen. Mooie reis en pas goed op jezelf.
    XXX Chris en Toos

  • 06 September 2013 - 14:09

    Petra:

    Nou, volgens mij zijn ook de financiële zaken wel op orde, zodat je jezelf ook eens een mooi hotelletjes kunt permitteren. Want low budget is niet altijd de beste keuze. (in ieder geval voor mij).
    Ik zie je zondag, als we gaan hommelen, maar toch alvast een hele fijne vakantie, maak er iets moois van, want ja, dat weet je, dat moet je zelf doen. XXXX

  • 06 September 2013 - 15:17

    Detje:

    Ton, nog bedankt voor je info over Jordanie. Goeie reis en tot horens.......

  • 06 September 2013 - 18:54

    Ans Simmelink:

    Ton, veel plezier met alle voorbereidingen en alvast een goede reis gewenst. Ik kijk uit naar al je berichten en belevenissen!
    Groet, Ans

  • 06 September 2013 - 21:20

    Lex Bedaux:

    nu ik dit lees zal ik toch eens op een nieuwe manier naar mijn kippen gaan kijken.
    hele goeie reis gewenst. Beetje jaloers ben ik wel.
    lex

  • 07 September 2013 - 07:41

    Ellie:

    Wat de firma betreft bèn je al met vakantie. Nu nog daadwerkelijk in die zilveren vogel stappen en rondwandelen op een ander stukje van de aarde.
    vandaag ga ik naar een ander stukje denkwereld om te ervaren wat tijdsurfen is en hoe ik ruimte in mijn huis en hoofd kan maken. Er valt voor jou ook wel iets te halen, zag ik gisteren,nl de gabriel methode met de vetknop chequelist.Daarover later meer. Voorlopig heeft het mij een hele mooie tattoo opgeleverd. Ja ècht ik heb nu een hele mooie tattoo, misschien vandaag nog een kleintje erbij.......
    Ga me nu snel reisvaardig maken en volg je hier op de reissite.
    Goeie reis, mooie belevenissen enneh kom heelhuids en gezond terug ( dus niet met vrouwen op 1 kamer)
    veel liefs, Ellie

  • 07 September 2013 - 12:00

    Ineke Hodes:

    Hi Ton, Jos en ik wensen je een hele mooie en veilige reis toe. Geniet ervan!!
    Groetjes en we horen van je!

  • 07 September 2013 - 15:09

    Fried:

    Ton
    Ik wens je een goede en behouden reis. Ik kijk al weer uit naar je reisverslagen de komende tijd.
    Groet. Fried

  • 08 September 2013 - 20:57

    Roe-Marie:

    Ton, pas goed op jezelf en een héééél fijne tijd gewenst van ons! Rose-Marie, Charles, Leen en Eeke

  • 10 September 2013 - 14:11

    Ma:

    ton dit is mijn eerste reactie aan het begin van jou vacantie.Ik wens jou een heeeeeeel mooie vacantie toe maar het belangrijkste kom gezond weer terug daar kijk ik nu al naar uit.Ik hoop met jou verslagen toch een stukje v an jou reis mee te kunnen maken .
    heel veel reis plezier en tot horens liefs ma

  • 12 September 2013 - 21:29

    Ma:

    hoi Ton de reis is begonnen en ik hoop dat alles naar wens verloopt ik tel de dagen tot je weer terug bent.maarik leef nu maar met jou berichtjes het is wel prettig om zo mee te reizen en hoop dat je gezond en met heel veel mooie fotos en vehalen weer thuis komt. ik wacht op jou volgende bericht
    veel groetjes en liefs ma.

  • 13 September 2013 - 09:10

    Peter&Wietze:

    Hey Ton, veilig aangekomen? nogmaals veel plezier, maak er weer wat van maar jou kennende zal dit zeker lukken !

    Groetjes, Peter&Wietze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 396620

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: