Het ei van mij - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Het ei van mij - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Het ei van mij

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

03 December 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Gisterenavond heeft in het teken gestaan van de verplaatsing van vandaag voor te bereiden. Wat doe je als je vraagt wanneer de bus gaat en je een antwoord krijgt. Je vraagt het ook aan een tweede en aan een derde persoon. Check, check en dubbel check. Het wordt ingewikkelder indien je drie totaal verschillende antwoorden krijgt. Dan komt er een vierde en vijfde man eraan te pas.
Uiteindelijk wordt mij geadviseerd de bus van 10.30 te pakken want dan hoef ik niet zo vroeg op. Geen strak plan want ik wil vroeg weg, dat geeft de tijd om iets goeds te zoeken bij aankomst.

Ik ben vanmorgen dus met een minibusje vertrokken vanuit Kep naar Sihanoukville, De grote badplaats van Cambodja met een aantal grote stranden.

Ik ben niet alle stranden afgelopen maar heb mijn keuze gemaakt op beschrijvingen uit boeken, van andere toeristen (alhoewel ik er weinig ben tegengekomen die hier al geweest zijn) en mijn internet zoeken, waar ik gisterenavond zowat de hele avond zoet mee ben geweest.

Uitgekomen is Outres Beach, het strand wat het verst afligt van de stad, volgens beschrijvingen het rustigst. De weg er naar toe is rood stof, da's een goed teken.

Op internet heb ik drie locaties, die mogelijk in aanmerking zouden komen voor mijn bezoek. Bij aankomst blijken ze nog naast elkaar te liggen ook.
Ik begin bij de goedkoopste en blijf daar direct hangen. Een basis kamer in de vorm van een half ei, met alleen een zandpad tussen het guesthouse en het strand.
Ik weet niet of er van deze plaats een website is maar Google maar eens op: Done Right, Sihanoukville.

Het strand heeft ligbedden, restaurantjes, het is niet overbevolkt, ondanks dat het zaterdag is. En de gasten hebben een prettige uitstraling.

De laatste 10 dagen van Cambodja gaan nu in, ik wil ook nog wat eilandjes doen. Samen met de Zweedse eigenaar hier neem ik wat opties door. Hij adviseert om Ko Kong City over te slaan (want dat is een saaie stad) en op het eind direct van hier naar Thailand te vertrekken. Zelfs een directe verbinding met Koh Chang (mijn bestemming) in Thailand is mogelijk. Dat betekent ook dat ik Trat in Thailand (en dat ken ik al) kan overslaan.

Van de eilanden adviseert hij zeker naar Koh Ta Kiev te gaan, nog nooit van gehoord maar dat ga ik veranderen. Drie nachten op dit eiland is genoeg en zo blijven er nog drie nachten over voor een tweede eiland.

Vanavond ga ik dat uitzoeken. Ik heb maar kort tijd want internet werkt hier maar 1 uur per dag. Op de eilanden zal de verbinding mogelijk helemaal er niet zijn. Dus maak je niet ongerust als de komende week geen of weinig nieuws verschijnt.

  • 03 December 2011 - 10:00

    Ans:

    Ziet er leuk uit, zo heb je volgens mij ook geen last van je buren. De omgeving ziet er op de site ook mooi uit. Maar laat niet te lang niets van je horen, we blijven uiters nieuwsgierig hoe je het maakt. En met je foto's kunnen we het nog beter inbeelden.

    Groetjes Ans

  • 03 December 2011 - 11:29

    Hennie:

    Hoi Ton, het lijkt wel of je op de maan, of in smurfenland, of in de eerste film Lord of the Rings bent beland gezien die witte huisjes. Ziet er wel grappig uit. Veel plezier op Kiev (eiland).

  • 03 December 2011 - 11:56

    Ma Het Optrekje:

    het optrekje ziet er leuk uit en je hebt er in elk geval geen hoeken dus kan je de hele ruimte benutten ik wens jou veel vakantie plezier op de eilandjes en hoop toch dat je de mogelijk hebt om een mailtje te sturen want ik er aan verslaaft geraakt,na de middag komt Mariska mij ophalen om Sint Nicolaas te vieren best leuk en ik ben weer onder de pannen dus geniet ik er maar van ik had niet verwacht al een berichtje te hebben dus dat komt goed uit als ik dan thuis kom kan ik gelijk naar bed mischien neemt de Sint mij wel mee naar spanje dat zou leuk zijn maar dan stuur ik vandaar wel een mailtje verder het zelfde groetjes en liefs ma.p.s. het is hier takke weer regen en wind doei .

  • 03 December 2011 - 18:10

    Een Iglo In De Zon:

    daar doet het mij aan denken.
    hier doet alles z'n best om het gezellige avondje voor te bereiden: het regent en het woei behoorlijk, de maan schijnt door de bomen en mijn hartje klopt vol verwachting.Net nog heb ik een pakje voor een deur gezet, aangebeld en hard weggelopen...spannend! Op de stoel staan nog drie pakjes, waar een mooi papiertje onheen moet.
    Op het werk zat ook een vreemdeling in de nachtdienst, hij was gelukkig niet verdwaald.
    Ach ja eilandhoppen is veel interessanter; doe je Gili Air nog aan?
    zon, zee en strand, da's behoorlijk andere koek dan regen, zee aan openstaande diensten en gestrande geldstromen. Neenee, blijf nog maar héél lekker lang weg
    die stemmen voor de OR verkiezing stromen ook zo wel binnen en via je I-padje ben je immers zo op de hoogte?
    Tijd voor thee en lemon juice, geniet en loop niet op 7 eilandjes tegelijk.....
    lieve groetjes, Ellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 396407

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: