Het recept - Reisverslag uit Port Barton, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Het recept - Reisverslag uit Port Barton, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Het recept

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

19 Oktober 2013 | Filipijnen, Port Barton

Neem 2 sneeën redelijk dik wit brood. Laat een omelet bakken van een ei, wat melk, wat zout. Snij enkele plakjes verse komkommer en enkele plakjes tomaat.
Rooster de sneetjes wit brood in een koekenpan. Beleg een sneetje met de omelet, leg hier een plak kaas over en garneer het met de plakjes komkommer en tomaat. Maak het af met een lichte mayonaise dressing. Leg het andere sneetje hierop.
Prik vervolgens twee stokjes erdoor en snijdt het geheel in twee driehoeken.

Zet vervolgens een tafeltje, stoeltje en parasol op het gras, met uitzicht op palmbomen, strand, zee en bangabootjes. Decoreer dit vervolgens met een tafelkleedje, asbak en bloemen uit eigen tuin.

Laat de "egg -cheese sandwich", mede voorzien van een grote kop warme chocolade melk, serveren in de tuin.
Geniet tijdens het eten van de tropische omgeving.

Steek als afsluiting een Nederlandse "Javaanse Jongen" aan en geniet van rust en zaligheid.

Neem vervolgens een duik in de warme zee, spoel je af met zoet water van de openlucht douche, geïnstalleerd aan een palmboom.
Neem een ligbed en een klein tafeltje, zet dit in de schaduw onder een palmboom, bedek het ligbed met kussens en leg een boek op het kleine tafeltje.

Installeer jezelf op het ligbed, lees wat en droom wat weg. Koel op tijd af in de zee. Als in de middag een onweersbuitje overtrekt doe je een dutje onder de ventilator.

Maak tegen de avond een korte wandeling door het dorp en aanschouw de zonsondergang vanaf het strand. Fris jezelf daarna op met een warme douche.

Laat een kipfilet snijden in kleine blokjes en bak deze gaar. Laat de kipblokjes daarna smoren in kokosmelk voorzien van een eetlepel curry pasta. Voeg hier enkele groentes aan toe en laat dit serveren met witte rijst.

Rook na deze maaltijd nog een Javaanse Jongen op het donkere en verlaten strand. Geniet van de schaduw van palmbomen, welke op het strand geworpen wordt door de volle maan.

Sluit hierna de dag af.

Dit is mijn recept om een koude, natte, gure herfst te overleven.

• 19 Oktober 2013 - 15:22

Ans:

Hoi Ton,

Dat is een heel goed recept, moet alleen op zoek naar een paar palmbomen, strand en zee. Dat gaan we volgende week ook proberen. Laat je wel weten of het gelukt is of niet. Het ziet er bij jou wel heel goed uit. Geniet nog maar lekker van je rust.

Liefs en groetjes
    Ans

• 20 Oktober 2013 - 12:07

Ma:

Ton het zal wel wennen zien over twee maanden als je weer in Beek en Donk bent maar daar moet je nu nog maar nietaan denken
    het is nu nog genieten v an alle belevenissen het is wel een interresante reis ik geniet al van jou verslag hier valt niet zoveel te beleven maar het weer is prachtig volop zon wat wil je nog meer.
    Ik ga zo een boterhammetje eten Ans komt nog een langs voor ze op v acantie gaat en daarna ga ik naar
    Toos en Crist en dan zitten mijn belevenissen er voor vandaag weer op.Ik wacht weer op jou volgend
    bericht v eel groetjes en liefs ma

• 21 Oktober 2013 - 16:36

Chris En Toos: