Een ijsje langs de snelweg - Reisverslag uit , van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Een ijsje langs de snelweg - Reisverslag uit , van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Een ijsje langs de snelweg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

14 November 2011 | ,

Om te beginnen wil ik iedereen bedanken voor de reacties die geplaatst worden als reacties op mijn verhaaltjes, het is elke morgen weer genieten van wat jullie schrijven.

Soms kom ik niet aan dingen toe waar ik aan toe wil komen. Ik raak aan de praat met zo veel mensen en daar gaat zoveel tijd in zitten. Op dit moment zitten hier twee Duitse meisjes die de komende dagen de zelfde route hebben als ik en het lijkt ons voordeliger samen op te trekken, met hen heb ik afgesproken vanavond daarover verdere afspraken te maken. Er zit hier ook een Amerikaanse jongen, om eerlijk te zijn echt een lekker ding, die me net vraagt of ik met hem ga eten in een ander restaurant, iets wat ik niet wil afslaan. Ik moet mijn foto's nog bijwerken, mijn dagelijks verslag maken en eigenlijk ben ik al best wel moe van de trip van vandaag. Morgen staat een tweede trip al gepland. Kortom, druk, druk, druk.

De Amerikaanse jongen, nog niet zo lang afgestudeerd, donker haar, helblauwe ogen, baardje, lekker........oh nee dat wilde ik niet vertellen..........hij werkt hier in Oost Cambodja voor een project die gibbons bestudeerd. Hij verblijft vooral in de jungle om deze apen te observeren en is hier nu een paar dagen voor zijn werk omdat hier een plaats is waar hij een internetverbinding heeft, de hele dag zit hij hier in het restaurant en was blij met mijn Javaanse Jongens, want hij was net gestopt met roken. Da's dus mijn date voor vanavond. Die Duitse meisjes moeten maar even wachten hoor.

Omdat ik gisteren in een keer doorgestoomd ben naar Banlung heb ik op mijn reisschema een dag voorsprong. Om dit vandaag niet te verliezen ben ik vandaag op stap in de omgeving van Banlung. Een klein aantal attracties zouden te bereiken zijn met een uur lopen vanaf het centrum maar dat is allemaal te ver dus huur ik een gids met motor in.

Geweldig hier de omgeving, veelal landbouw met rubberbomen, casave, casuwnoten en ander groen materiaal, doorkruist met onverharde wegen van rode aarde wat opstuift omdat het hier kurkdroog is. In de regentijd bestaan deze wegen uit rode, spekgladde blubber, het en der kom je een dorp tegen van, voor onze begrippen gammele houten hutjes. Op de wegen vooral voetgangers, brommers, zo nu en dan een vrachtwagen uit het jaar nul.

Mijn gids is mobiel bereikbaar dus moeten we wel eens stoppen om de telefoon op te nemen. Een mooie gelegenheid voor mij het een en ander op de gevoelige plaat vast te leggen. Er komt een karretje aanrijden, paraplu erboven op tegen de zon. Het stopt net voorbij mij en hij blijkt ijs te verkopen. Geen horentjes zoal wij dat kennen maar ijs in stokbrood, een kwart stokbrood, een half stokbrood of een plastic kuipje. Er is gretig aftrek bij een paar mannen aan de kant van de weg. Ik vraag of ik een foto mag maken wat voor enige hilariteit zorgt. Even later wordt ik op de foto gezet door een van hen, ze lopen er echt mee te dollen en de toerist (ik) blijk de toeristische attractie. Da's toch geweldig zo.

De weg, rood stof, loopt door tot een waterval, daarna nog een waterval en omdat de pret niet op kan een derde waterval. Alledrie mooi maar kleiner dan ik inmiddels gewend ben. De watervallen worden ook bezocht door twee busjes met monniken, in het rood deze keer. Ook weer mooi voor een aantal plaatjes met monniken aan het poedelen in het water, het zijn net mensen. Voor mij is en blijft de attractie de wegen en dorpen in dit gedeelte van het land.
De middag wordt afgesloten met een bezoek aan twee meren, helaas wordt zwemmen afgeraden omdat de laatste tijd veel mensen huiduitslag hebben gekregen.

Ik hou het hier even bij, we gaan zo eten.

Trouwens, ik heb vanaf vandaag ook een Cambodjaans telefoonnummer:
Vanuit Nederland 855-977220925

  • 14 November 2011 - 11:13

    Mieke:

    Hoi Ton,

    Weet niet of je me nog kent? Het buurmeisje dat altijd zo hard Rowwen Heze draaide toen ze nog thuis woonde.
    Via ons mam hoorde ik dat je weer op reis bent en ben ik op deze site gekomen, gelijk aangemeld, want ben nu met zwangerschapsverlof, dus heb tijd genoeg om het allemaal bij te houden!
    En ik volg je reisverslagen met plezier! Ben elke dag weer benieuwd wat je nu weer meegemaakt hebt.
    groetjes en nog een prettige reis verder!

  • 14 November 2011 - 11:55

    Ans Simmelink:

    hoi Ton,
    Succes met je date met het `lekkere ding´. Dat opent nieuwe perspectieven!
    Ik mis een foto van hem?
    Ans

  • 14 November 2011 - 14:55

    Ma:

    weer hele mooie fotos zo te lezen heb je steeds tijd te kort m aar wel erg leuk en je ontmoet ook steed leuke mensen mensen maar een vriend zo ver van huis /wel spannend natuurlijk. maar waarom geen foto er bij? maar als jij de reis betaald wil ik hem wel ontmoeten.m aar ik wens jou een leuke avond ik heb niet veel nieuws, heb morgen een uitstapje intratuin wel wat dichter bij huis maar ook leuk. nog heel veel groetjes ma

  • 14 November 2011 - 16:37

    Chris En Toos:

    Het blijft lachen met je.
    XXX Chris en Toos

  • 14 November 2011 - 19:58

    Hennie:

    Inderdaad Ton ik had ook minimaal een foto van die lekkere Amerikaan verwacht. Je ma heeft nu al zin in een ontmoeting (ongezien). Zijn Gibbons apen? Verder prachtige wegen aldaar, lijkt Beek en Donk wel.
    Groet Hennie.

  • 15 November 2011 - 17:39

    Peter:

    De foto's zijn een echte aanvulling van je mooie reis! alleen... waar is de foto van 'the american dreamboy' ?

    xxx Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 397397

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: