Een ijsje langs de snelweg - Reisverslag uit , van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Een ijsje langs de snelweg - Reisverslag uit , van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Een ijsje langs de snelweg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

14 November 2011 | ,

Om te beginnen wil ik iedereen bedanken voor de reacties die geplaatst worden als reacties op mijn verhaaltjes, het is elke morgen weer genieten van wat jullie schrijven.

Soms kom ik niet aan dingen toe waar ik aan toe wil komen. Ik raak aan de praat met zo veel mensen en daar gaat zoveel tijd in zitten. Op dit moment zitten hier twee Duitse meisjes die de komende dagen de zelfde route hebben als ik en het lijkt ons voordeliger samen op te trekken, met hen heb ik afgesproken vanavond daarover verdere afspraken te maken. Er zit hier ook een Amerikaanse jongen, om eerlijk te zijn echt een lekker ding, die me net vraagt of ik met hem ga eten in een ander restaurant, iets wat ik niet wil afslaan. Ik moet mijn foto's nog bijwerken, mijn dagelijks verslag maken en eigenlijk ben ik al best wel moe van de trip van vandaag. Morgen staat een tweede trip al gepland. Kortom, druk, druk, druk.

De Amerikaanse jongen, nog niet zo lang afgestudeerd, donker haar, helblauwe ogen, baardje, lekker........oh nee dat wilde ik niet vertellen..........hij werkt hier in Oost Cambodja voor een project die gibbons bestudeerd. Hij verblijft vooral in de jungle om deze apen te observeren en is hier nu een paar dagen voor zijn werk omdat hier een plaats is waar hij een internetverbinding heeft, de hele dag zit hij hier in het restaurant en was blij met mijn Javaanse Jongens, want hij was net gestopt met roken. Da's dus mijn date voor vanavond. Die Duitse meisjes moeten maar even wachten hoor.

Omdat ik gisteren in een keer doorgestoomd ben naar Banlung heb ik op mijn reisschema een dag voorsprong. Om dit vandaag niet te verliezen ben ik vandaag op stap in de omgeving van Banlung. Een klein aantal attracties zouden te bereiken zijn met een uur lopen vanaf het centrum maar dat is allemaal te ver dus huur ik een gids met motor in.

Geweldig hier de omgeving, veelal landbouw met rubberbomen, casave, casuwnoten en ander groen materiaal, doorkruist met onverharde wegen van rode aarde wat opstuift omdat het hier kurkdroog is. In de regentijd bestaan deze wegen uit rode, spekgladde blubber, het en der kom je een dorp tegen van, voor onze begrippen gammele houten hutjes. Op de wegen vooral voetgangers, brommers, zo nu en dan een vrachtwagen uit het jaar nul.

Mijn gids is mobiel bereikbaar dus moeten we wel eens stoppen om de telefoon op te nemen. Een mooie gelegenheid voor mij het een en ander op de gevoelige plaat vast te leggen. Er komt een karretje aanrijden, paraplu erboven op tegen de zon. Het stopt net voorbij mij en hij blijkt ijs te verkopen. Geen horentjes zoal wij dat kennen maar ijs in stokbrood, een kwart stokbrood, een half stokbrood of een plastic kuipje. Er is gretig aftrek bij een paar mannen aan de kant van de weg. Ik vraag of ik een foto mag maken wat voor enige hilariteit zorgt. Even later wordt ik op de foto gezet door een van hen, ze lopen er echt mee te dollen en de toerist (ik) blijk de toeristische attractie. Da's toch geweldig zo.

De weg, rood stof, loopt door tot een waterval, daarna nog een waterval en omdat de pret niet op kan een derde waterval. Alledrie mooi maar kleiner dan ik inmiddels gewend ben. De watervallen worden ook bezocht door twee busjes met monniken, in het rood deze keer. Ook weer mooi voor een aantal plaatjes met monniken aan het poedelen in het water, het zijn net mensen. Voor mij is en blijft de attractie de wegen en dorpen in dit gedeelte van het land.
De middag wordt afgesloten met een bezoek aan twee meren, helaas wordt zwemmen afgeraden omdat de laatste tijd veel mensen huiduitslag hebben gekregen.

Ik hou het hier even bij, we gaan zo eten.

Trouwens, ik heb vanaf vandaag ook een Cambodjaans telefoonnummer:
Vanuit Nederland 855-977220925

• 14 November 2011 - 11:13

Mieke:

Hoi Ton,

Weet niet of je me nog kent? Het buurmeisje dat altijd zo hard Rowwen Heze draaide toen ze nog thuis woonde.
    Via ons mam hoorde ik dat je weer op reis bent en ben ik op deze site gekomen, gelijk aangemeld, want ben nu met zwangerschapsverlof, dus heb tijd genoeg om het allemaal bij te houden!
    En ik volg je reisverslagen met plezier! Ben elke dag weer benieuwd wat je nu weer meegemaakt hebt.
    groetjes en nog een prettige reis verder!

• 14 November 2011 - 11:55

Ans Simmelink:

hoi Ton,
    Succes met je date met het `lekkere ding´. Dat opent nieuwe perspectieven!
    Ik mis een foto van hem?
    Ans

• 14 November 2011 - 14:55

Ma:

weer hele mooie fotos zo te lezen heb je steeds tijd te kort m aar wel erg leuk en je ontmoet ook steed leuke mensen mensen maar een vriend zo ver van huis /wel spannend natuurlijk. maar waarom geen foto er bij? maar als jij de reis betaald wil ik hem wel ontmoeten.m aar ik wens jou een leuke avond ik heb niet veel nieuws, heb morgen een uitstapje intratuin wel wat dichter bij huis maar ook leuk. nog heel veel groetjes ma

• 14 November 2011 - 16:37

Chris En Toos:

Het blijft lachen met je.
    XXX Chris en Toos

• 14 November 2011 - 19:58

Hennie:

Inderdaad Ton ik had ook minimaal een foto van die lekkere Amerikaan verwacht. Je ma heeft nu al zin in een ontmoeting (ongezien). Zijn Gibbons apen? Verder prachtige wegen aldaar, lijkt Beek en Donk wel.
    Groet Hennie.

• 15 November 2011 - 17:39

Peter:

De foto's zijn een echte aanvulling van je mooie reis! alleen... waar is de foto van 'the american dreamboy' ?

xxx Peter