Een nieuw begin of de afsluiting van het oude - Reisverslag uit Heereind, Nederland van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Een nieuw begin of de afsluiting van het oude - Reisverslag uit Heereind, Nederland van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Een nieuw begin of de afsluiting van het oude

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

18 Augustus 2013 | Nederland, Heereind

Voor de een is oud op nieuw de afsluiting en het nieuwe begin, voor de andere Kerstmis, Pasen, Ramadan, Suikerfeest, het studiejaar, de verjaardag, het begin van een relatie, het einde van een relatie of net wat voor dag welke je belangrijk vindt. Voor mij begint het nieuwe weer als ik de rugzak mag inpakken en weer kan en mag gaan reizen.
de ontdekking voor mij van nieuwe mensen, nieuwe gebruiken, nieuwe culturen en nieuwe natuur.

Het visum is binnen, de versleten reisspullen zijn vervangen, de eerste proef inpak van mijn rugzak heeft plaatsgevonden, de malariapillen voorraad is aangevuld, mijn reisdagboek wordt met dit bericht weer geactiveerd. Kortom het aftellen kan beginnen.

Op 12 september begint mijn eerste etappe weer. Dit jaar naar de Filipijnen. Een land met 7107 eilanden waar ik er enkele van mag bezoeken. Hoe en wat dat weet ik allemaal nog niet want hoewel alles in de voorbereiding klaar is, een reisroute heb ik niet. Natuurlijk weet ik wel een aantal plaatsen waar ik zeker naar toe ga maar de ervaring leert dat, als ik een reisroute maak, daar de tweede dag al van afwijk. Dat maakt het avontuur alleen maar mooier.

Ik zal jullie, via deze website, weer op de hoogte houden van mijn belevenissen, dat er wat te beleven valt was deze week al in het nieuws: een orkaan die overtrok, een veerboot die zinkt.
Om het nog spannender te maken land ik in Hongkong en Manilla op vrijdag de 13e en de terugkomst in Amsterdam is ook op vrijdag de 13e.

Hopelijk lukt het dit jaar sneller om foto's te plaatsen maar dat zal afhangen van de internetsnelheid die ik tegen kom.
Hopelijk vinden jullie mijn verhalen leuk om te lezen en uitnodigen daar een reactie op te geven dan komen jullie na mijn reis ook in mijn boek te staan. (voor de mensen die mij via Facebook volgen, reageer a.u.b. via dit weblog)

Spijtig genoeg heb ik vandaag de foto's van Indonesië 2009 en Thailand 2010 van de site moeten verwijderen om weer plaats te maken voor dit jaar.

Nu nog drie weekjes werken en een weekje vrij.............

• 18 Augustus 2013 - 11:53

Chris En Toos:

Zoals ieder jaar kijken we weer uit naar jouw reisverslagen en foto's. Dus ook dit jaar zitten we eerste rij. We moeten er wel even aan wennen dat het dit jaar toch vroeger is dan voorheen maar gelukkig missen we de rijmen met sinterklaas niet. Nu eerst nog genieten van de voorpret.
    XXX Chris en Toos

• 18 Augustus 2013 - 21:18

Lieset En Frank:

heel veel plezier en we kijken weer uit naar je mailtjes gr frank en lieset

• 19 Augustus 2013 - 11:43

Mieke Van Vugt :

Nou Ton geweldig dat je weer kunt gaan heel veel plezier en goede reis.

Gr Mieke

• 19 Augustus 2013 - 18:21

Hennie:

Hoi Ton,
    Ik zal elke vrijdag de 13e een kaarsje voor je opsteken.
    Was eigenlijk wel mooi om een keer zo'n orkaan mee te maken, had je iets eerder moeten gaan.........maar ja wij konden je nog niet missen.
    Succes met het bezoeken van alle 7170 eilanden, als je er 4000 haalt is het ook goed.
    Veel reisplezier, ik ga je weer volgen.
    Groet, Hennie.

• 20 Augustus 2013 - 18:07

Rianne:

Hey Ton
    ken je me nog? college van Toos, en zus van Bas. mik wens je heel veel vakantie plezier,
    en zal met plezier je reisverslag gaan lezen hoor

• 20 Augustus 2013 - 19:50

Petra Van De Munckhof:

Ha Ton,
    het gaat je goed dat je weer op vac kunt gaan. Het is je gegunt. Geniet ervan, goed reis! Ik zal met genot je verhalen lezen. Zet ook vooral veel foto's erop als dit kan.
    Groetjes, Petra

• 21 Augustus 2013 - 13:41

Bas:

hoi ton, dat ziet er allemaal weer goed uit. ik zie er weer naar uit om je verhalen te lezen, zelf wil ik volgend jaar ook die kant op gaan, dit jaar ga ik weer naar indonesie. maar ik moet nog 2,5 maand wachten. alvast un fijne vakantie ton.

• 02 September 2013 - 11:08

Ineke Hodes:

Hi Ton, nog een ruime week te gaan. Succes met de laatste voorbereidingen. Altijd weer spannend!Groetjes, Jos en Ineke.

• 05 September 2013 - 12:28

Nanny Bierkens-brouwers:

Hoi Ton,
    Ook namens mij alvast een mooie reis,zal met veel interesse je verhalen lezen, hopelijk ook met foto,s erbij.Echt fantastisch wat je zo allemaal doet met al je reizen.
    Wij zijn op 13 aug. vertrokken naar Estland(daarna Letland en Litouwen),dus geen probleem, zijn weer veilig thuis.
    Groeten van Nanny(collega van je zus Toos)

• 17 September 2013 - 19:56

Dook Van Loon:

Hoi Ton,

Ik vind het weer geweldig om jouw avontuurlijke verhalen te mogen volgen. Ook het fotomateriaal draagt daar aan bij. Kortom een hele goede reis en gezond weer terug in Nederland.

Groetjes Dook (oud collega en koffiedrinker van Chris).