Naar de fietsenmaker - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Naar de fietsenmaker - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Naar de fietsenmaker

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

10 November 2011 | Laos, Vientiane

Na een lang verhaal van gisteren zal ik het vandaag maar eens kort houden want over vandaag valt er weinig verhaal te maken.
De dag begint hier zoals gewoonlijk vroeg, zes uur wakker, tijd voor de dagelijkse make-up , na een warme douche en dan naar het ontbijt met twee Zwitserse dames die beide een andere taal spreken, Duits en Frans. De Duitstalige is sinds drie dagen mijn buurvrouw en de Franstalige verblijft al sinds Pakse in dezelfde guesthouses als ik. De een neemt afscheid na het ontbijt en de ander gaat fietsen.
Mijn planning is de voorbereiding van mijn maand Cambodja, wat wil ik gaan zien, wat wil ik gaan doen en hoe wordt de route? etc. etc
Het wordt dus een dagje balkon zitten, hangmatje liggen, samen met mijn reisboek van Cambodja, de landkaart en veel papier om aantekeningen te maken.
Regelmatig moet ik verhuizen naar het restaurant gedeelte om het een en ander op internet uit te zoeken.
De meeste reizigers van en naar Cambodja gaan maar een korte twee à drie weken en pakken alleen de grote "highlights" Ik kan dus niet varen op tips van een ander en zal zelf moeten gaan puzzelen.
Terwijl ik, in mijn blote bast op het balkon zit signaleer ik een gescheurde naad in mijn blouse, het is een oude blouse maar moet toch deze vakantie nog mee.
Dus het uitstapje vandaag is de zoektocht naar een kleermaker en dat wel drie deuren verder.
Ik zou hem niet als kleermaker herkennen want het is de plaatselijke fietsenmaker. Als ik binnenkom is hij druk bezig met bandenplakken, een bezigheid waar je hier flink geld mee kan verdienen gezien de staat van de wegen. Hij blijkt een vijftiger jaren trap-naaimachine te hebben waar hij twintig minuten aan moet sleutelen voor hij het doet. De naad van mijn blouse wordt dichtgenaaid dus kan diezelfde nog enkele weken mee. Omdat mijn deodorant ook op is ook maar even op zoek naar een nieuwe bus. Dat wordt lang zoeken want er is hier geen deodorant te krijgen.
De rest van de dag ben ik bezig met de planning en het globale schema is rond, ter plekke zal er wel het een en ander aangepast moeten worden maar dat maakt immers het reizen leuk.
Voor de mensen die mijn weblog volgen en overwegen om naar Laos te komen (ook al ken ik ze niet, hoi Lenie). Bij de tips op deze site heb ik het een en ander over financiën, reisroute en de adressen van de door mij bezochte guesthouses gezet. Dus kijk even bij de tips. Mochten er nog specifieke vragen zijn, je kan altijd mailen naar: khamisi59@chello.nl
Ook staan mijn verhalen van Indonesië 2009 en Thailand 2010 nog op deze site, helaas niet met foto's.

Om de dag voor jullie nog een beetje leuk af te sluiten heb ik nog wat foto's geknipt van de mooie zonsondergang vanaf mijn guesthouse want, na een dag met een strak blauwe lucht, is die toch wel heel erg mooi.

Ik begin wat honger te krijgen, de menukaart van Laos ken ik inmiddels wel, dus ga verlangen naar de Cambodjaanse keuken.

  • 10 November 2011 - 14:58

    Ma:

    hoi Ton is jou bungalo achter de bosjes of onder de palen,ik denk het eerste.wat heb jij toch een druk leven met plannen maken maar over enkele weken doet een ander het voor jou maar ik denk niet dat je daar de voorkeur aan geeft.het is hier mooi herfstweer ik ben weer lekker wezen wandelen en nu doe ik mij tegoed aan jou verhalen en wacht weer op de volgende veel groetjes ma

  • 10 November 2011 - 18:01

    Jaakie:

    Ik heb toch stellig de indruk, kijkend naar jouw foto's, dat deze reis beduidend minder low budget is dan je vorige trips.....sodeju wat een prachtige onderkomens! kan me niet aan de indruk ontrekken dat deze levensstandaard toch beduidend te hoog is voor de gemiddelde Laosioiet, of hoe ze daar bij jullie ook mogen heten..... maak eens wat foto's van je kamer, bedje, musquito-net, maaltijden, ontbijtjes etc. etc. etc. Voor de gemiddelde Limburger die culinair aardig onderlegd is zeer belangrijke informatie, Antonius......till later....

  • 10 November 2011 - 20:02

    Hennie:

    Wat is dat nu uit de naad van je blouse gescheurd? Ik hoop niet dat een aantal pondjes erbij de oorzaak zijn. Sinds kort worden de potten drop weer gevuld op het werk. Bij Jan en Jaak kan je zien dat ze maanden (tijdens jouw dieet) tekort zijn gekomen, na 2 uur zijn deze weer leeg. Iets is in ieder geval zeker, 'een gemiddelde Limburger eet graag drop'.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 396598

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: