Naar de fietsenmaker - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Naar de fietsenmaker - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Naar de fietsenmaker

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

10 November 2011 | Laos, Vientiane

Na een lang verhaal van gisteren zal ik het vandaag maar eens kort houden want over vandaag valt er weinig verhaal te maken.
De dag begint hier zoals gewoonlijk vroeg, zes uur wakker, tijd voor de dagelijkse make-up , na een warme douche en dan naar het ontbijt met twee Zwitserse dames die beide een andere taal spreken, Duits en Frans. De Duitstalige is sinds drie dagen mijn buurvrouw en de Franstalige verblijft al sinds Pakse in dezelfde guesthouses als ik. De een neemt afscheid na het ontbijt en de ander gaat fietsen.
Mijn planning is de voorbereiding van mijn maand Cambodja, wat wil ik gaan zien, wat wil ik gaan doen en hoe wordt de route? etc. etc
Het wordt dus een dagje balkon zitten, hangmatje liggen, samen met mijn reisboek van Cambodja, de landkaart en veel papier om aantekeningen te maken.
Regelmatig moet ik verhuizen naar het restaurant gedeelte om het een en ander op internet uit te zoeken.
De meeste reizigers van en naar Cambodja gaan maar een korte twee à drie weken en pakken alleen de grote "highlights" Ik kan dus niet varen op tips van een ander en zal zelf moeten gaan puzzelen.
Terwijl ik, in mijn blote bast op het balkon zit signaleer ik een gescheurde naad in mijn blouse, het is een oude blouse maar moet toch deze vakantie nog mee.
Dus het uitstapje vandaag is de zoektocht naar een kleermaker en dat wel drie deuren verder.
Ik zou hem niet als kleermaker herkennen want het is de plaatselijke fietsenmaker. Als ik binnenkom is hij druk bezig met bandenplakken, een bezigheid waar je hier flink geld mee kan verdienen gezien de staat van de wegen. Hij blijkt een vijftiger jaren trap-naaimachine te hebben waar hij twintig minuten aan moet sleutelen voor hij het doet. De naad van mijn blouse wordt dichtgenaaid dus kan diezelfde nog enkele weken mee. Omdat mijn deodorant ook op is ook maar even op zoek naar een nieuwe bus. Dat wordt lang zoeken want er is hier geen deodorant te krijgen.
De rest van de dag ben ik bezig met de planning en het globale schema is rond, ter plekke zal er wel het een en ander aangepast moeten worden maar dat maakt immers het reizen leuk.
Voor de mensen die mijn weblog volgen en overwegen om naar Laos te komen (ook al ken ik ze niet, hoi Lenie). Bij de tips op deze site heb ik het een en ander over financiën, reisroute en de adressen van de door mij bezochte guesthouses gezet. Dus kijk even bij de tips. Mochten er nog specifieke vragen zijn, je kan altijd mailen naar: khamisi59@chello.nl
Ook staan mijn verhalen van Indonesië 2009 en Thailand 2010 nog op deze site, helaas niet met foto's.

Om de dag voor jullie nog een beetje leuk af te sluiten heb ik nog wat foto's geknipt van de mooie zonsondergang vanaf mijn guesthouse want, na een dag met een strak blauwe lucht, is die toch wel heel erg mooi.

Ik begin wat honger te krijgen, de menukaart van Laos ken ik inmiddels wel, dus ga verlangen naar de Cambodjaanse keuken.

• 10 November 2011 - 14:58

Ma:

hoi Ton is jou bungalo achter de bosjes of onder de palen,ik denk het eerste.wat heb jij toch een druk leven met plannen maken maar over enkele weken doet een ander het voor jou maar ik denk niet dat je daar de voorkeur aan geeft.het is hier mooi herfstweer ik ben weer lekker wezen wandelen en nu doe ik mij tegoed aan jou verhalen en wacht weer op de volgende veel groetjes ma

• 10 November 2011 - 18:01

Jaakie:

Ik heb toch stellig de indruk, kijkend naar jouw foto's, dat deze reis beduidend minder low budget is dan je vorige trips.....sodeju wat een prachtige onderkomens! kan me niet aan de indruk ontrekken dat deze levensstandaard toch beduidend te hoog is voor de gemiddelde Laosioiet, of hoe ze daar bij jullie ook mogen heten..... maak eens wat foto's van je kamer, bedje, musquito-net, maaltijden, ontbijtjes etc. etc. etc. Voor de gemiddelde Limburger die culinair aardig onderlegd is zeer belangrijke informatie, Antonius......till later....

• 10 November 2011 - 20:02

Hennie:

Wat is dat nu uit de naad van je blouse gescheurd? Ik hoop niet dat een aantal pondjes erbij de oorzaak zijn. Sinds kort worden de potten drop weer gevuld op het werk. Bij Jan en Jaak kan je zien dat ze maanden (tijdens jouw dieet) tekort zijn gekomen, na 2 uur zijn deze weer leeg. Iets is in ieder geval zeker, 'een gemiddelde Limburger eet graag drop'.