Dit is niet Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Dit is niet Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Dit is niet Laos

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

19 Oktober 2011 | Laos, Vangviang

Gisteren heb ik geprobeerd enige foto's te uploaden zodat jullie in beeld wat meekrijgen van de plaatsen waar ik uithang, helaas komen ze niet door en wat de oorzaak is, is mij een raadsel. In Nederland heb ik het geprobeerd en lukte het perfect. Een hulp vraag heb ik gemaild naar de helpdesk maar ik heb nog niets terugontvangen.

Aanvulling: terwijl ik dit upload zie ik dat de foto's er ook zijn, zie bij het bericht van gisteren.

Ondanks dat ik gisteren meldde dat er geen eettentjes waren lang de Mekong waren er gisteren avond wel, echte met tl-balken, platic-tafels en -stoelen en plastic Coka-cola tafelkleden. Kortom de plaats waar de gemiddelde toerist niet gaat eten. Maar wil je de authentieke Aziatische keuken proeven dan moet je daar zijn. Onder het schijnsel van een Tl balk wordt de sfeer helemaal kompleet. Ik kan hier met volle teugen van genieten, vooral als er toeristen voorbij komen die hun neus optrekken. Ik heb dus heerlijk gegeten, Lao spicy zodat je neus ervan gaat druppen.

Vanmorgen ben ik vertrokken met de eerder genoemde VIP bus naar Vang-Vieng. Een vier tot vijf uren rit door een vlak gedeelte van Laos waar het vlakke een uur voor aankomst overgaat in heuvels en uiteindelijk bergen van karet formaties. Vang-Vieng ligt tegen zo'n bergrug aan en wordt doorsneden door een wild kabbelende rivier. Samen met een Duitse jongen heb ik een guesthouse gezocht op het eind van het dorp,want wat je in het dorp aantreft wil je niet weten. Het is een groot vakantiedorp met bijbehorende toeters en bellen, is dit Laos of is dit grote kanari?????????

Al snel hebben we een schone bungalow gevonden van 10 euro, oftewel 100.000 kip(pen). Vlak bij de rivier waar al bootjes liggen te wachten. Niet getreuzeld hebben we de spullen in de kamer gegooid en zijn we 2 uur gaan varen. De rivier is mooi, her en der flink stromend,slingerend lang bergen kars formatie. Kortom een mooi landschap.............maar dan doemt het oorverdovende geluid op van..........nee, niet een waterval maar van housemuziek. Links van de rivier, rechts van de rivier, op de ene plaats al harder dan op de andere plaats, dronken,swingende toeristen die op een hoopje gek staan te doen,aangemoedigd door even gek doende Laotianen.
Half bloots swingen de toeristen het water in aan swings. Zijn we hier echt in Laos?

Op een autoband kan je jezelf hier de rivier laten afzakken van de ene kroeg naar de andere kroeg, van de ene houseparty naar de andere houseparty. Op zich is het nu nog relatief rustig maar je wil hier toch niet zijn in het hoogseizoen, december en januari. Vanaf ons bootje hebben we het een en ander bekeken en onze gezamenlijke conclusie is: nee, toch niet ons ding. De Duitser vertrekt morgen ochtend alweer en ik blijf nog een dag om de omgeving te gaan bekijken, want het is hier wel mooi.

Vanavond zijn we het dorp eens ingelopen, de ene bar naast de andere, grote tv schermen waar veel toeristen naar een of andere Amerikaanse serie liggen te kijken, veel pizza's, hamburgers, spagetti en ander junkfood en na drie
straten, jawel, verstopt maar toch, platic tafels, plastic tafelkleden, een wok, 5 Laotianen die aan de rijstrook zitten dus: "This is THE place to be". Heerlijke curry met een gratis borrel rijstwijn, en mensen die dankbaar zijn dat je bij hen komt eten in plaats van die toeristentempels.

Zij blij, ik blij...............

  • 19 Oktober 2011 - 04:57

    Jaakie:

    Wat ben ik blij dat je zoveel mensen blij maakt!! Ons heb je ook blij gemaakt door er even 2 maanden tussenuit te knijpen....nee Ton, alle gekheid op een stokje: tuurlijk is het niks om tussen die toeristen naar housemuziek te luisteren waarbij je je afvraagt 'ga ik hiervoor nou op vakantie?' Ander uiterste is dat je met een Duitser een bungalow deelt.....en mijn kinderen mogen ze doodschieten zoals jij altijd met veel bravour beweert?? Gaat wel erg ver om je privacy te delen met een Duitser. De andere kant is dat jij de perfecte Europiaan bent, want als je zelfs een Duitser in je hart sluit dan wordt het nog weleens wat met de European Union......veel plezier!!

  • 19 Oktober 2011 - 10:04

    Ma:

    IK HEB WEER GENOTEN VAN JOU REISVERSLAG DE FOTOS WAREN TOCH LEUK,JE HEBT TOCH WEER CONTACT KUNNEN MAKEN MET ANDERE REIZIGERS.IK BEN ELKE DAG WEER BJIJ MET DE BERICHTJES ZO HEBBEN WE TENMINSTE TOCH CONTACT.IK ZIE MORGEN WEER JOU BERICHTJE.VEEL LIEFS EN GROETJES MA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 396591

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: