Hoe krijg je een kassa juffrouw op de kast - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Hoe krijg je een kassa juffrouw op de kast - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Hoe krijg je een kassa juffrouw op de kast

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

19 Oktober 2011 | Laos, Vangviang


Om Jaakie even gerust te stellen, die Duitser heeft m'n bootje mogen delen maar van mijn kamer blijft hij af. De Europeese unie kan ook te ver gaan hoor!

De dag van vandaag ben ik maar eens rustig begonnen met een vers stokbroodje, gelukkig hebben de Fransen hier nog wat goeds achtergelaten.
Het zonnetje schijnt, in tegenstelling met de andere dagen, het is direct al een stuk warmer. Dus waarom je eigen druk maken. Ik ga van kamer veranderen en nog even de Duitser uitzwaaien die vandaag al naar de volgende bestemming gaat. Mijn nieuwe kamer , op de eerste verdieping met balkon heeft een mooi uitzicht over de bergen en een beetje rivier. De foto daarvan zal ik bij dit bericht bijvoegen.

Een ochtendje niets doen moet toch gevolgd worden door iets actiefs, dus maar eens een fiets gehuurd om buiten dit erg toeristische dorp te gaan kijken, want de omgeving is prachtig. Links groene rijstvelden en rechts de rivier met de bergen. Er zijn ook grotten en daar begint de lol.
Om bij de grotten te komen moet je een brugje over en een park door. Betalen voor mijzelf en voor mijn fiets. Op het eind van het park zijn de grotten en je raadt het, weer betalen. Ik probeer er nog onderuit te koe en door gewoon door te lopen en net te doen alsof ik ze niet hoor roepen, helaas geen succes. Dan maar op een andere manier een pesterijtje opzetten: ik betaal met het grootste biljet wat ik heb en speel de onschuld dat ik niet kleiner heb. Ik moet 15.000 kip (anderhalve euro) betalen en ik geef een biljet van 50.000 kip (5 euro). Paniek in de tent, zowat iedereen in de buurt wordt er bijgehaald, portomonaien worden getrokken maar niemand kan zo'n groot bedrag wisselen. Lachen dus........geroep, geschreeuw en uiteindelijk moeten ze ergens anders naar toe om te wisselen. Ach, hier zittend onder een boom heb ik tijd zat, het is immers nog geen Kerstmis en vermaken doe ik mij zo wel.
De grotten zijn wel groot maar niet zo geweldig, voorzien van lampjes (wat wil je voor zo'n bedrag). Het uitzicht over de rijstvelden is wel mooi.
Na de grotten heb ik nog een stuk door het platteland gefietst en veel stof gehapt. De zon schijnt flink, het is heet, de weg is droog en voor een gedeelte van zand, dus elke auto brengt een stofwolk met zich mee. Op een plaatselijke markt heb ik nog wat water gedronken en ben rondom Vang-Vieng gereden.

Net heb ik mijn avondeten op: Spicy soup met rijst, en spicy was deze wel. Volgens mij branden mijn lippen morgen ochtend nog steeds. De soep was redelijk gevuld met ui, wortels, mint laxeren, koriander en heel veel gember en pepers. Wat is Aziatisch eten toch heerlijk.

Morgen zit ik weer een aantal uren in de bus: bestemming Luang Prabang, een stad waarvan gezegd wordt dat het een van de mooiste steden van Zuid Oost Azië is (en dat volgens Unesco). Ik zal dat eens gaan controleren!!!!

  • 19 Oktober 2011 - 13:43

    Patries:

    Hi Ton,

    Toch wel helemaal "Ton" die pesterijtjes met de kippen. Ik lees dat je een goed begin hebt gemaakt van je vakantie en lekker aan het genieten bent van alles wat zo'n land te bieden heeft: de zon, het eten, het landschap, heerlijk!! Je bent weer erg actief met je verslagen, ik was nog bezig met een reactie op je vorige verslag, maar goed... Geniet ervan en ik ga me waar eens bezig houden met de agenda voor de artikel 24 bespreking van de KGGZ. Houdoe..

  • 19 Oktober 2011 - 17:35

    Hennie:

    Hoi Ton,

    Hier een reactie van "den andere ondersteuner". Wederom leuke verhalen, kom niet toe om op alle te reageren. Inderdaad de kippen doen het goed. Ik denk dat je ook een paar mooie foto's van jezelf moet gaan maken om campagne (PR) te kunnen voeren voor de OR verkiezingen. Abvakabo heeft al 16 kandidaten, NU'91 al 3, CNV/publieke zaken al 1 en de vrije lijst al 4 kandidaten (totaal 24) en de kandidaatstelling loopt tot 22 november. Ik denk dat je er als de kippen (sorry alweer kippen) bij moet zijn om ideeën in te dienen die we mee kunnen nemen. B.v. in een What bij het goede doel of op een boot of op de fiets, dit doen de politici ook altijd. Veel plezier met het reizen. We wachten op jouw ideeën. Groeten Hennie.

  • 19 Oktober 2011 - 18:15

    Lidy:

    Nog een GGZ-er...dit om de verbinding te houden. Dit om ons maar niet te vergeten.....
    Maar wederom prachtige verhalen Ton!
    Samen ook eens een stukje fietsen in en om B en D? Lijkt me geweldig ....

  • 20 Oktober 2011 - 13:57

    Ma:

    ik was begonnen jou berichtje te beantwoorden maar de taxi kwam om naar Jori te gaan voor een grote beurt dus moest ik stoppen dus gaan we maar weer beginnen.je had weer een heel verhaal hoe je daar mensen aan het pesten was schaam je ik heb toch niet voor niets geprobeerd jou een nette opvoeding te geven dus is dat ook al niet gelukt en nu kan ik er niets meer aan veranderen.maar het gaat allemaal nog goed heb ik gelezen ik hoop dat je in het vervolg je netjes gedraagd en zie weer uit naar je volgende berichtje hel veel liefs ma

  • 20 Oktober 2011 - 16:41

    Ans:

    Hoi vakantieganger,

    Bedankt voor je kaartje. Leuk dat je me niet vergeten bent. Veel plezier nog met je vakantie, we blijven je volgen.

    Groetjes Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 397313

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: