Hoe krijg je een kassa juffrouw op de kast - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Hoe krijg je een kassa juffrouw op de kast - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Hoe krijg je een kassa juffrouw op de kast

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

19 Oktober 2011 | Laos, Vangviang

Om Jaakie even gerust te stellen, die Duitser heeft m'n bootje mogen delen maar van mijn kamer blijft hij af. De Europeese unie kan ook te ver gaan hoor!

De dag van vandaag ben ik maar eens rustig begonnen met een vers stokbroodje, gelukkig hebben de Fransen hier nog wat goeds achtergelaten.
Het zonnetje schijnt, in tegenstelling met de andere dagen, het is direct al een stuk warmer. Dus waarom je eigen druk maken. Ik ga van kamer veranderen en nog even de Duitser uitzwaaien die vandaag al naar de volgende bestemming gaat. Mijn nieuwe kamer , op de eerste verdieping met balkon heeft een mooi uitzicht over de bergen en een beetje rivier. De foto daarvan zal ik bij dit bericht bijvoegen.

Een ochtendje niets doen moet toch gevolgd worden door iets actiefs, dus maar eens een fiets gehuurd om buiten dit erg toeristische dorp te gaan kijken, want de omgeving is prachtig. Links groene rijstvelden en rechts de rivier met de bergen. Er zijn ook grotten en daar begint de lol.
Om bij de grotten te komen moet je een brugje over en een park door. Betalen voor mijzelf en voor mijn fiets. Op het eind van het park zijn de grotten en je raadt het, weer betalen. Ik probeer er nog onderuit te koe en door gewoon door te lopen en net te doen alsof ik ze niet hoor roepen, helaas geen succes. Dan maar op een andere manier een pesterijtje opzetten: ik betaal met het grootste biljet wat ik heb en speel de onschuld dat ik niet kleiner heb. Ik moet 15.000 kip (anderhalve euro) betalen en ik geef een biljet van 50.000 kip (5 euro). Paniek in de tent, zowat iedereen in de buurt wordt er bijgehaald, portomonaien worden getrokken maar niemand kan zo'n groot bedrag wisselen. Lachen dus........geroep, geschreeuw en uiteindelijk moeten ze ergens anders naar toe om te wisselen. Ach, hier zittend onder een boom heb ik tijd zat, het is immers nog geen Kerstmis en vermaken doe ik mij zo wel.
De grotten zijn wel groot maar niet zo geweldig, voorzien van lampjes (wat wil je voor zo'n bedrag). Het uitzicht over de rijstvelden is wel mooi.
Na de grotten heb ik nog een stuk door het platteland gefietst en veel stof gehapt. De zon schijnt flink, het is heet, de weg is droog en voor een gedeelte van zand, dus elke auto brengt een stofwolk met zich mee. Op een plaatselijke markt heb ik nog wat water gedronken en ben rondom Vang-Vieng gereden.

Net heb ik mijn avondeten op: Spicy soup met rijst, en spicy was deze wel. Volgens mij branden mijn lippen morgen ochtend nog steeds. De soep was redelijk gevuld met ui, wortels, mint laxeren, koriander en heel veel gember en pepers. Wat is Aziatisch eten toch heerlijk.

Morgen zit ik weer een aantal uren in de bus: bestemming Luang Prabang, een stad waarvan gezegd wordt dat het een van de mooiste steden van Zuid Oost Azië is (en dat volgens Unesco). Ik zal dat eens gaan controleren!!!!

• 19 Oktober 2011 - 13:43

Patries:

Hi Ton,

Toch wel helemaal "Ton" die pesterijtjes met de kippen. Ik lees dat je een goed begin hebt gemaakt van je vakantie en lekker aan het genieten bent van alles wat zo'n land te bieden heeft: de zon, het eten, het landschap, heerlijk!! Je bent weer erg actief met je verslagen, ik was nog bezig met een reactie op je vorige verslag, maar goed... Geniet ervan en ik ga me waar eens bezig houden met de agenda voor de artikel 24 bespreking van de KGGZ. Houdoe..

• 19 Oktober 2011 - 17:35

Hennie:

Hoi Ton,

Hier een reactie van "den andere ondersteuner". Wederom leuke verhalen, kom niet toe om op alle te reageren. Inderdaad de kippen doen het goed. Ik denk dat je ook een paar mooie foto's van jezelf moet gaan maken om campagne (PR) te kunnen voeren voor de OR verkiezingen. Abvakabo heeft al 16 kandidaten, NU'91 al 3, CNV/publieke zaken al 1 en de vrije lijst al 4 kandidaten (totaal 24) en de kandidaatstelling loopt tot 22 november. Ik denk dat je er als de kippen (sorry alweer kippen) bij moet zijn om ideeën in te dienen die we mee kunnen nemen. B.v. in een What bij het goede doel of op een boot of op de fiets, dit doen de politici ook altijd. Veel plezier met het reizen. We wachten op jouw ideeën. Groeten Hennie.

• 19 Oktober 2011 - 18:15

Lidy:

Nog een GGZ-er...dit om de verbinding te houden. Dit om ons maar niet te vergeten.....
    Maar wederom prachtige verhalen Ton!
    Samen ook eens een stukje fietsen in en om B en D? Lijkt me geweldig ....

• 20 Oktober 2011 - 13:57

Ma:

ik was begonnen jou berichtje te beantwoorden maar de taxi kwam om naar Jori te gaan voor een grote beurt dus moest ik stoppen dus gaan we maar weer beginnen.je had weer een heel verhaal hoe je daar mensen aan het pesten was schaam je ik heb toch niet voor niets geprobeerd jou een nette opvoeding te geven dus is dat ook al niet gelukt en nu kan ik er niets meer aan veranderen.maar het gaat allemaal nog goed heb ik gelezen ik hoop dat je in het vervolg je netjes gedraagd en zie weer uit naar je volgende berichtje hel veel liefs ma

• 20 Oktober 2011 - 16:41

Ans:

Hoi vakantieganger,

Bedankt voor je kaartje. Leuk dat je me niet vergeten bent. Veel plezier nog met je vakantie, we blijven je volgen.

Groetjes Ans