Druk, druk, druk......... - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk......... - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk.........

Blijf op de hoogte en volg Ton

19 Oktober 2018 | Thailand, Kanchanaburi

Het guesthouse waar ik nu in Kanchanaburi verblijf nodigt wel uit om nieuwe mensen te ontmoeten, het zwembad is daar “ the place to be” voor.

De gemoedelijke sfeer nodigt uit om je voor te stellen en praatjes te maken.

Vanmiddag lijkt echter het guesthouse veranderd in een Israëlisch/Thaise kolonie.

Gisterenavond zo met en na het eten kennisgemaakt met twee wat oudere Engelse dames waarvan er één werkelijk overal is geweest met natuurlijk fantastische verhalen. Ook weer wat bijgepraat met Jolanda en Melvin die ik nog kende van het afgelopen weekend.

En wat heb ik heerlijk geslapen met de airco in de laagste stand, om 6 uur werd ik wakker van de kou. Airco uit, omdraaien en weer verder slapen. De drukke dag van vandaag hoeft pas te beginnen met een ontbijt na negen.

Jolanda en Melvin vertrekken om half 11 zodat ik daarna, eindelijk, aan mijn drukke dagprogramma kan beginnen. Beetje poedelen in het zwembad, internet krantje lezen. Heerlijk relaxed op mijn veranda. De ochtend temperatuur is aangenaam omdat het redelijk bewolkt is.

Mijn reisplan voor morgen heb ik al eerder gemaakt. Ik vertrek morgen naar Ban Krut, een klein Thais plaatsje aan de kust (geadviseerd door René, die ik acht jaar geleden hier in dit guesthouse heb leren kennen).

Ban Krut ligt aan zee en een behoorlijk eindje zuidelijker ten opzichte van hier. De trein leek mij een ideale reis optie.

Ik zou ook met een minibus naar Hua Hin kunnen gaan en vandaar uit met de bus naar Ban Kut maar als ik die optie onderzoek dan zou ik pas in de avond aankomen.

De optie trein is ook niet gemakkelijk, ik zou over moeten stappen in Nakhon Pathom met maar 3 minuten speling. De Thaise spoorwegen lopen nooit op tijd dus dat risico is te groot. Het eerste traject met de bus naar de trein is erg omslachtig en moet ik al om 6 uur weg.

Gisteren hebben ze mij, op het station, geadviseerd om te reizen van Kanchanaburi, om 7.19 u naar Nong Pladuk Junction (geen idee waar dat is) en daar over te stappen, dan heb ik een half uur speling en als alles goed loopt ben ik om 13.07 uur in Ban Krut.

Het enigste nadeel van deze optie is dat de gehele reis 3e klas is... maar ja, we hebben wel eens voor hetere vuren gestaan.

Maar ja, dat heb ik gisteren al uitgezocht dus hoef ik dat vandaag ook niet meer te doen.

Blijft nog een aantal te doen dingetjes over. Zwemmen, lunchen en oh ja, naar de 7 Eleven supermarkt want ik heb morgen geen tijd voor een ontbijt dus ik moet boodschappen halen om tot morgenmiddag te kunnen overleven.

En dan is mijn was inmiddels ook al klaar zodat ik die vanavond ook nog moet inpakken.

Ik hoop dat jullie er begrip voor hebben dat ik vandaag, gezien het volle programma, geen tijd heb gehad om foto’s te maken. Mijn excuses hiervoor.

Als compensatie dan nog maar snel een foto van de bijna ondergaande zon.

Morgen gaat het verhaal verder vanaf mijn hutje op het strand. Als voorproefje kijk maar op de website van de eindbestemming:

• 19 Oktober 2018 - 09:30

Renée:

Ik heb.met je te doen, Ton! Een hele lijst afwerken met zwemmen, dutje doen, met heel wat mensen een praatje maken en..... lekker eten

• 19 Oktober 2018 - 09:30

Ans:

Hoi Ton,

Wa hedde het toch slecht hë. Zou bijna medelijden met je krijgen. Maar helaas daar heb ik geen tijd voor. Gezien dat de halve familie op vakantie gaat moeten de werk ezels thuis blijven. Hier is alles onder controle. Tijdens de lunch jou berichtje gelezen en nu aan het beantwoorden. De soep voor morgen staat in de tussen tijd ook op zodat alles doorgaat. Nu mijn lunchtijd is voorbij dus ga wer aan de slag. Voor morgen een goede reis en maak je vooral niet te druk.
    Liefs Ans

• 19 Oktober 2018 - 18:24

Hennie:

Hoi Ton,
    Inderdaad druk, druk, druk. Pas op je wordt ook al wat ‘ouder’.
    Groet Hennie.

• 20 Oktober 2018 - 07:19

Yolanda En Melvin:

Hahaha wa benne u un druk menneke!! Hahaha. Wij laten in Bangkok de drukte op ons afkomen. Voor een lang weekend best te doen. We zitten op een doodlopende straat dus rustig. Na 300mtr sta je in de drukte en nog eens 300mtr bij de night market en grote malls. Nix gekocht alles maat anorexia. Hahaha. Geniet van al het moois!