Bangkok aan en vanaf het water - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Bangkok aan en vanaf het water - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Bangkok aan en vanaf het water

Blijf op de hoogte en volg Ton

11 Oktober 2018 | Thailand, Bangkok

Niks mis met mijn hotelkeuze. Mijn kamer ligt op de vijfde verdieping aan de straatzijde, geen last van het verkeer, afgelopen nacht heerlijk geslapen na de vermoeiende dag van gisteren. De televisie heeft een Nederlands kanaal, BNB, dus ik ben direct op de hoogte van het nieuws in Nederland. Na een lekkere douche op naar het ontbijt buffet op het terras aan de rivier. Wat vakantie een vakantie maakt.

Maar als je denkt dat ik niets te doen heb, heb je het mis. Morgen moet ik Bangkok uit naar Kanchanaburi en ik moet nog uitzoeken hoe ik daar kom.

In 2010 heb ik dat gedaan met een dagtoer waarbij ik in Kanchanaburi uitgestapt ben, onderweg waren er nog wat bezienswaardigheden zoals de “floating market”. Dit jaar doen we het anders.

Anders is ook dat ik 8 jaar geleden nog niet de luxe had van internet.

In plaats van een toer, taxibusje of taxi heb ik mijn zin gezet op de trein.

Het in mijn hotel gelegen reisbureautje kan mij geen zinnige informatie geven over het hoe laat en waar vandaan dus dan zelf maar googelen.

Het treinstation (Thonburi station) waarvan ik morgen moet vertrekken om 7.50 uur ligt aan de overkant van de rivier. Bereikbaar met een taxi maar in de ochtendspits kan dat enige tijd in beslag nemen.

Maar in Thailand liggen de alternatieven op straat, in dit geval op het water.

In < 5 minuten lopen van mijn hotel vertrekt er vanaf 6.30 uur elk kwartier de Chao Phraya Expres boat, een boot naar de overkant voor €0,45 waarna je nog 10 minuten moet lopen naar het station. Da’s dus geregeld. Alhoewel check, check en dubbel check. Dus maar eens langs de rivier gelopen om de juiste opstapplaats te vinden.

In Bangkok heb ik al heel wat tempels en het koninklijk paleis al gezien dus vandaag heb ik gekozen om een boot toertje te maken om Bangkok te zien vanaf het water, naast de rivier heeft Bangkok ook nog kanalen. Een relaxed tripje met een boot over het water. Over de prijs is weinig tot niets te onderhandelen ondanks de vele aanbieders. Alle prijzen liggen tussen de THB 1000 en THB 1200 (€25 -€30)

Spectaculair ? Nou nee maar het is ontspannend en verdrijft de tijd. Voor een impressie kijk maar naar de foto’s.

En omdat het vakantie is doe ik maar wat een toerist hoort te doen, mezelf vermaken aan de rand van het zwembad, wat kletsen met andere mensen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet de relax modus heb gevonden maar de zin om door de drukke straten van Bangkok te struinen is er ook niet. Een plaatje in de schaduw aan het zwembad is dan zo gek nog niet.

Ook nog even de Staatsloterij trekking van gisteren even gecheckt, helaas is het prijzenbedrag wederom nihil. Voordeel is dat ik dat niet hoeft om te rekenen naar Thai Bath wat ik met de andere prijzen nog wel doe. Het is weer effe wennen met die wisselkoersen.

En dan is het weer zo avond, de kok is inmiddels voor mij aan het werk. Vanavond nog even mijn spul inpakken want morgen is het vroeg op.

Het ontbijt is om 6.30 uur en de boot vertrekt om 7.00 uur

• 11 Oktober 2018 - 11:44

Petra:

Mooie foto's. Hier krijg jij vast wel het echte vakantie gevoel van.

• 11 Oktober 2018 - 13:29

Ans:

Hoi Ton,
    Ziet er toch aardig uit op de foto's en wat het vakantie gevoel betreft gaat wel komen. Als je morgen verder gaat reizen. Ben benieuwd wat je gaat zien. We wachten weer op je berichten.
    Liefs Ans.

• 11 Oktober 2018 - 13:44

Ineke:

Veel reisplezier Ton!!
    Groetjes van Jos en Ineke.

• 11 Oktober 2018 - 13:48

Ad:

het is net zo'n waterland als Nederland dus, doet me denken aan de rondvaartboot in Amsterdam :-). Ton: leuk je verhalen weer te lezen, geniet ervan en laat ons meegenieten!

• 11 Oktober 2018 - 14:25

Peter:

Zo te zien aan de 1 na laatste foto(Bangkok aan het water) ook aandacht daar voor de internationale ÇomingOutDay…. :-)

Groet,Peter
    X

• 11 Oktober 2018 - 16:03

Chris & Toos:

Je hebt 2 maanden de tijd om het vakantie gevoel te vinden dus dat zal toch wel lukken. Goede reis hoor.
    XXX Chris & Toos.