Op tijd onder de wol - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Op tijd onder de wol - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Op tijd onder de wol

Blijf op de hoogte en volg Ton

10 Oktober 2018 | Thailand, Bangkok

..........en dan zit hij hier, gearriveerd in Bangkok.

Alhoewel alles in de reis meeviel is het toch een hele trip. Beek en Donk Eindhoven met privé vervoer van Petra, daarna met de Nederlandse Spoorwegen naar Schiphol en met onze Koninklijke Luchtvaart Maatschappij naar Bangkok.

Op Schiphol wordt je tegenwoordig helemaal electronisch gescand, er komt geen medewerker meer aan te pas. Eerst de bagage die automatisch gewogen, gemeten en gescand wordt, je hoeft er alleen nog maar zelf jouw label aan te bevestigen. Jouw paspoort wordt in een gleuf gedaan en dan mag je zelf voor een camera gaan staat om te zien of jij ook deugd. Daarna wordt de handbagage gescand en in een apparaat mag jezelf met de handen omhoog gaan staan. De vijfentwintig Javaanse medereizigers worden niet opgemerkt.

.......en dan is het wachten tot “boarding time”. Ik blijf het onvoorstelbaar vinden wat mensen qua handbagage het vliegtuig inslepen. Al snel ontstaan er de eerste irritaties omdat mensen hun rommel niet meer kwijt kunnen, geholpen door de “therapeutisch” lief lachende stewardessen waarvan de wegdraaiende ogen boekdelen spreekt.

Mazzel, de stoel naast mij is vrij, wat mij enigszins iets meer bewegingsvrijheid geeft. Elf uur zitten, enkele filmpjes kijken opnemen klein scherm met slecht geluid. Twee maaltijden, volgens de reclame gemaakt door de beste chef koks.

Ik vraag me wel af of als je de beste chef kok bent wil werken voor een vliegmaatschappij.

........eindelijk zijn we er. Maar niet direct het vliegveld af........de normale procedure eerst, paspoortcontrole, bagage afhalen en dan de zakelijke dingen regelen.

Geld wisselen kan je het beste in de kelder van het vliegveld, voor cash wisselen heb je daar de beste prijs maar wel even in de rij met Nederlanders (de KLM is immers geland), veel eerstejaars backpackers. Ik wordt vooral met “u” aangesproken, wel beleefd maar het voelt wel oud.

Ook in de kelder een Thaise simkaart gekocht met 30 dagen onbeperkt internet en gratis een internationale stekker (alsof ik die nog niet heb)

Ik ben weer bereikbaar voor jullie. Mijn telefoonnummer is:

0806341951  Wel even het het landnummer voor Thailand (066) ervoor zetten

Whats app is gewoon via mijn Nederlandse nummer bereikbaar.

Je weet nooit, in het verleden ben ik gebeld door Nederlandse radiostations en de universiteit van Amsterdam.

En dan op zoek naar de bus. Sinds vorig jaar is er een nieuwe lijndienst (in oude bussen) opgezet tussen het vliegveld en de regio Khao San Road (het backpackers hart van Bangkok.

Voor 60 THB (€ 1,58) wordt ik op 1 minuut lopen van mijn hotel afgezet, da’s beter dan een taxi voor 600 THB (Thaise Bath).

Oké, het is even wachten maar dat komt goed uit want ik moet nog even vieren dat de Javaanse Jongens ook dit jaar de grenscontroles hebben overleefd.

Mijn hotel heeft de reservering, snel even omkleden, bakkie koffie en het zwembad in. De temperatuur is iets boven de 30°, wat benauwd. In de tijd dat ik mij aan het omkleden ben heeft het even kortstondig geregend.

Even afkoelen in het zwembad, een pittige Tom Kah kai soep naar binnen gewerkt en daarna ben ik als een blok in slaap gevallen op mijn airco gekoeld kamertje.

Het is nu 21.00 uur, ik zit buiten op het terras aan de rivier, de rondvaartboten trekken voorbij en de kok is mij eerste Pad Thai aan het maken. Het nachtleven van Bangkok gaat vandaag aan mij voorbij. Ik ga mijn verhaaltje plaatsen en dan lekker onder de wol, ehhhhh op de wol.

• 10 Oktober 2018 - 12:59

Ans:

Hoi Ton,

Ziet er niet slecht uit. Voor nu welterusten en ga morgen lekker genieten van je vakantie. Laat ons ook weer lekker mee genieten. We wachten op je volgende verhaal.
    Liefs Ans

• 10 Oktober 2018 - 13:30

Jacqueline:

Hoi Ton,

Nu alweer leuk om een verslagje te lezen. Wij vanmorgen alweer geland op Schiphol na 8 dagen Tenerife, ook leuk maar kan niet tippen aan jou avontuur. Kijk uit naar je reisverslagen, is mee genieten op afstand. Geniet van je welverdiende vakantie !

• 10 Oktober 2018 - 13:33

Peter:

Zo Ton, dat lijkt me een aardig eerste optrekje...lekker uitslapen, we lezen het wel weer in je volgend verslag !

Groet, Peter
    X

• 10 Oktober 2018 - 14:25

Det:

De reis er naar toe had je in ieder geval wel gepland :)
    Hele mooie vakantie.......!!!

• 10 Oktober 2018 - 15:45

Petra:

Goed dat de reis weer achter de rug is en je op plaats van bestemming bent,
    Geniet er maar weer van. We lezen het wel.
    Groetjes uit Beek en Donk

• 10 Oktober 2018 - 17:56

Hennie:

Hallo Ton,
    De reis is weer begonnen, leuk om je weer te volgen en je 'spannende' verhalen te lezen.
    Geniet van je vakantie want voor je het weet zit je i.p.v. een pittige Tom Kah kai soep weer aan de erwtensoep in Beek en Donk. Veel reisplezier,
    Groet Hennie.

• 10 Oktober 2018 - 19:47

Elsa :

Heyyyyyy Ton,

Nu kan het genieten beginnen! 11 uur is idd wel een hele zit, maar ik zie wel dat je, je goed vermaakt hebt tijdens de vlucht ;). Fijne vakantie enne we volgen met genot je reisverslagen de aankomende tijd.