De Russische invatie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu De Russische invatie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

De Russische invatie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

17 December 2011 | Thailand, Bangkok

Ze komen met het hele gezin. Ze praten hard, te hard. Ze komen arrogant over. Pa is de baas. Schoonmoeder loopt achteraan. De kinderen gillen. De vrouwen kleden zich sexy maar bereiken het tegenovergestelde. Hun strakke badmode is niets verhullend. Ze respecteren niet je privacy. Territorium leer is hen vreemd.
Ze eten 's avonds op hun kamer. Bij het ontbijtbuffet scheppen ze te veel op. Contact is niet met hen te krijgen. Groeten kunnen ze moeizaam. Als je hen helpt is er hooguit een kort dankjewel. Ze zetten elkaar op de foto bij elke boom Ze zetten elkaar op de foto bij elke tak. ze staan "sexy" tegen al die bomen.

Hellep, de Russen zijn gearriveerd en is de enigste nationaliteit hier.

Of mijn keuze voor Koh Chang, de laatste week van mijn vakantie de geschiedenisboeken ingaat als de beste keuze, ik denk het niet.

Zoals ik al beschreven heb, is met mijn resort kamer, of zeg maar beach hut niets mis. De locatie is echter erg afgelegen, drie kwartier lopen naar het eerste dorp, wat vooral bestaat uit souvenir winkeltjes en enkele restaurants waar het 's avonds abnormaal rustig is.
Het strand waar ik zit is redelijk, niet geweldig en net onder de vloedlijn liggen veel stenen en dood koraal. Aan dit strand liggen 3 resorts en op het publieke gedeelte zijn een stuk of zeven restaurantjes, waar 's avonds zowat niemand zit.

De activiteiten die je hier kan doen zijn de dingen die ik hier niet wil doen. Je kan olifant gaan rijden (jullie kennen mijn ervaringen). Je kan een snorkel trip gaan doen, op een boot vol met toeristen naar een kleine plek en daar met zijn alle naar beneden liggen te kijken. Mogelijk ben ik een verwend nest maar "I did it and at better places" is mijn gedachte. Hetzelfde denk ik van de jungletrek die ze ook organiseren, jazeker, met een groep Russen de jungle intrekken, hard pratend en schoonmoeder achteraan. No, thanks!

Dan kan je ook nog een scooter huren. Vorig jaar heb ik al gezien dat er op de Thaise eilanden veel toeristen rondlopen met schaafwonden, gebroken benen en armen. Ja, deze hebben een scooter gehuurd gehad. Ook hier in, op mijn verblijfplaats lopen er twee zulke stumpers rond die de vakantie nu in het gips doorbrengen. Het mogen dan wel Russen zijn, maar toch.
Dan kan ik nog het eiland over met een taxi, maar die weten hier de prijzen wel. Ik blijf nog liever zitten dan dat ik me eronder laat rukken.

Het valt me wel op dat zo een week voor Kerstmis het verschrikkelijk rustig is, er staat veel accommodatie leeg, de restaurantjes zijn leeg, overdag is het strand leeg. Dit hotel heb ik van tevoren geboekt met het idee dat een week voor de kerst alles vol zou zitten. Ze noemen het hier dan ook geen hoogseizoen maar piekseizoen.

Nou heb je niet veel mensen nodig om het gezellig te hebben, maar met vooral Russen in de buurt, die 's avonds op hun kamer zitten om naar de Russische televisie te kijken, dan is er geen bal aan. Overdag heb je er trouwens ook niets aan dus dat op hun kamer zitten is zo gek nog niet.

Overdag lambal ik een beetje over het strand, ik heb boeken genoeg bij, beetje zwemmen tussendoor. 's Avonds eet ik gezellig alleen en in de late avond kijk ik naar een film, waar ik er genoeg van bij heb, op mijn I-pad.

• 17 December 2011 - 08:12

Lieset:

Hoi nou ton ik zal het echt gaan missen je mailtjes ze zijn zo boeiend ik moet gewoon afkicken denk ik. En wat die russen betreft het is jammer dat ze ook daar mogen komen he. Nog veel plezier de laatste dagen.

Groetjes Lieset

• 17 December 2011 - 08:22

Jos :

Hoi Ton,
    Krijg bijna medelijden met je. Heb de laatste dagen al je verhalen gelezen en je hebt weer een fantastische trip gemaakt.
    Lambal ze nog de komende dagen en zie je volgend jaar weer bij de OR.
    Groeten uit Oss

• 17 December 2011 - 08:46

Chris & Toos:

Hoi broertje,
    Wat nou, komende week geen smeuïge verhalen meer over de bevolking, over toeristen (op de saaie Russen na dan), over een leuk ontdekt plastictafeltjes restaurant of de plaatselijke bezienswaardigheden. Wil je daar dan wel blijven? Zo saai met boek en film voor je hutje. En je met ook aan al je lezers denken, die willen actie, drama en humor. Nee dit kan toch niet waar zijn.
    XXX Chris & Toos

• 17 December 2011 - 09:33

Ans Simmelink:

Ha Ton,
    Dat laatste weekje valt dus effe tegen, maar jij maakt er wel wat van. Het is voor ons, je volgers, zeker afkicken als we straks je berichten niet meer hebben. Ik wens je ondanks de russen toch nog een paar fijne dagen, en alvast een goede terugreis. En sterkte met de overschakeling van daar naar hier, van de warmte naar de kou.
    In de OR zie ik je niet meer, maar ik blijf jullie volgen. Succes, Ans

• 17 December 2011 - 12:53

Hennie:

Ik had verwacht dat je wel een paar Russen zou portretteren (schoonmoeder of zo), misschien vinden ze dat wel leuk. Je bent wel een beetje verwend met zoveel reiservaringen waardoor je de dingen niet meer doet. Lambal ze maar lekker, tot in de OR. Wat zal het wennen zijn dat Ans er dan niet bij is.

Groet Hennie

• 18 December 2011 - 10:07

Angelique:

bedankt ton voor al je mooie verhalen en foto's,
    geniet van deze laatste dagen.
    verder een goede terugreis en alvast prettige feestdagen alsook een fijn 2012

• 18 December 2011 - 12:59

Ma :

dat dit niet jou vavorite plek is heb ik wel begrepen maar de rest van je vacantie is geweldig geweest dus kan dit je reis niet bederven maar hetgaat nu wel erg korten ik zal blij zijn je weer gezond en wel terug te zien het duurd nu niet lang meer gisteren heb ik geen tijd gehad om te antwoorden dus bij dezen heel veel groetjes liefs ma