Zal de troonrede zo beginnen??? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Zal de troonrede zo beginnen??? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Zal de troonrede zo beginnen???

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

17 September 2011 | Nederland, Amsterdam

“Over 24 dagen is het alweer zover!!!!!!!”

Een jaar is weer zo voorbij. De geur van trekkende erwtensoep, waar ik in mijn laatste bericht op deze pagina over schreef, is al lang weg. Ook die hete Nederlandse zomer is op zijn retour, de eerste najaarsstormen zijn geweest. De koningin gaat aanstaande dinsdag de onheilsberichten weer over ons uitstorten dus………….het wordt weer eens tijd om te vetrekken.

De voorbereidingen zijn in volle gang, dus ook weer het opstarten van deze pagina. Vorig jaar hebben jullie jezelf ingeschreven op deze pagina dus ben je ook dit jaar weer de pineut om mijn verhalen van palmbomen, hangmatjes, lekker eten, tempeltjes te mogen lezen. Dit jaar hoop ik dat aan te vullen met wat Mekong avonturen en mythes want deze keer gaat de reis door, langs, over “the mighty Mekong”.
Wil je dit allemaal niet weten en lezen dan kan je het volgende doen:
Een ander e-mail adres nemen.
De computer tussen nu en kerstmis niet meer aanzetten of
mij een berichtje sturen dat je mijn verhalen niet meer wilt lezen.

Alle anderen ontvangen elke keer een berichtje als ik wat neerschrijf op deze pagina. Zij krijgen verhalen te lezen over Laos en Cambodja en een klein beetje Thailand.
(zie bijgaande kaartjes in de foto map)

Laos
Na wikken en wegen heb ik besloten om dit jaar te starten in Laos. Een land met mooie natuur, een indrukwekkende geschiedenis (weten jullie dat Laos het meest gebombardeerde land ter wereld is?)
Ik start in Vientiane, de hoofdstad, waar ik op 15 oktober aankom. Dit betekent dat ik vrijdagmiddag 14 oktober vertrek ik Beek en Donk en via Amsterdam Nederland verlaat.
Globaal, want ik vul de exacte route ter plekke wel in, gaat mijn reis eerst door Noord Laos. Vientiane, Vang Vien, Phonsovan, Luang Prabang, Nong Kiew, Muang Ngoi. Dan via midden Laos naar Savannakket, Pakse, het Bulaven Plateau naar het 4000 Island (in de Mekong). Ik hoop indrukkwekkende landschappen te zien, aardige mensen tegen te komen, te zwemmen in watervallen en met bootjes gedeeltelijk de Mekong over te varen.

Cambodja
Op 13 november steek ik de grens over met Cambodja (bij Stung Treng) , een land met een gruwelijke recente geschiedenis, veel oudheden (Anchor Wat) en een heel aardige bevolking. De route door Cambodja staat helemaal nog niet vast maar een aantal dingen moeten: Siem Riep en Anchor Wat (een tempelcomplex in de jungle wat gebouwd is tussen 800 AD en 1400 AD), Pnom Phen, de hoofdstad met de gruwelijke recente geschiedenis (Rode Khmer) waarbij duizenden mensen de dood zijn ingejaagd. Met natuurlijk een bezoek aan “de Killing Fields”. Ik probeer de route zo te maken dat ik op het eind van mijn reis door Cambodja aan de kust zit (Kampot, Shihanoukville) en mogelijk nog een eilandje voor de kust.

En een beetje Thailand
Op 12 december moet ik Cambodja weer uit want het visum is maar 30 dagen geldig. Om nog even uit te rusten, want reizen is hard werken, ga ik bij Kho Kong City de grens met Thailand over en pak net over de grens nog een eilandje (Kho Chang, Koh Mak of Kho Kut). Vandaar uit moet ik nog de bus naar Bangkok nemen (20 of 21 december) om op 22 december naar Nederland te vertrekken.
Op 23 december ben ik om 6.00 uur hopelijk weer in Amsterdam en rond 9.00 uur in Beek en Donk.

En dan komt jullie verlossing: Het laatste bericht verschijnt op 23 december rond 10.00 uur!!!!!!
Om het geheel wat meer op te leuken t.o.v. andere jaren probeer ik bij mijn berichten wat foto’s te plaatsen maar dat zal afhangen hoe en hoe gemakkelijk mijn I-padje verbinding kan maken met het internet.

• 17 September 2011 - 09:11

Angelique:

hey Ton, ik kijk weer uit naar je verhalen.
    veel succes met de voorbereidingen
    groetjes

• 17 September 2011 - 09:52

Thomas:

Hey Ton fijn dat het jaar weer voorbij is ik verheug me echt op de 2 maanden rust als jij weg bent.

Alvast veel succes met de voorbereidingen.

• 17 September 2011 - 10:08

Ans Simmelink:

Nou Ton, dat belooft weer heel wat! Ik kijk er naar uit, om de komende lange, natte, koude, druilerige, saaie en winderige avonden jouw gezelschap te hebben in de vorm van je berichtjes. Maar voor het zover is, sterkte met alle voorbereidingen!

• 17 September 2011 - 17:56

Hennie:

Hoi Ton,

Leuk om je te zien genieten van alle voorbereidingen, we gaan je weer goed volgen want misschien staat jou reis (Cambodja en Laos) voor ons volgend jaar op het programma. We zullen je nog 24 dagen flink laten werken, de troonrede is dan al weer vergeten. Iedereen gaat het merken volgend jaar, gelukkig jij de eerste maanden niet.
    Groetjes

• 19 September 2011 - 14:45

Patries:

Dat ziet er allemaal weer erg vervelend uit voor je ;). Succes met de voorbereidingen. Groetjes

• 22 September 2011 - 10:51

Corry Van Gorp:

ik wil graag van jou reis op de hoogtew blijven dat had jij natuurlijk niet verwacht groetjes ma