Zit weer op een eilandje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Zit weer op een eilandje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Zit weer op een eilandje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

23 November 2010 | Thailand, Bangkok

Het is weer bijna etenstijd maar een door mij eerder beschreven restaurant is hier niet te vinden. Hier heb je coctailbars waar de toeristen op zitkussens zichzelf hangend vermaken. Met kaarsjes, mooie sfeervolle inrichting en Engelse menukaarten en dubbele prijzen.

Ja, hoor, ik ben aangeland in Ko Tao. Vanmorgen werd ik al om 5.45 uur opgehaald en naar de bus gebracht, half uurtje naar de bus en de catamaran op. Niet zo'n romantische als waar Ellie gisteren op doelde maar gewoon een grote pasasiersboot waar geen lol aan te beleven valt. Met een behoorlijke snelheid ben je in anderhalf uur in Ko Tao.

Gisteren had ik al advies gevraagd bij het guesthouse wat voor mij een geschikte plaats is op Ko Tao. Gisteren hebben we ze opgebeld en zodoende stonden ze op de pier al op mij te wachten.Gelukkig want het was daar een gekkenhuis met toeristen die iets zoeken en hustlers die alles mooi aanprijzen.

Ik verblijf in "Freedom Beach Resort", hun website is uit de lucht maar als je googled dan kan je wel wat foto's vinden.

In de budget klasse had ik twee keuzes: Houten hutje, kleine ruimte, koude douche, balconnetje voor Euro 8,75 of
Stenen hut, groot, warme douche, balcon met tafel en 3 stoelen, ligmatje voor Euri 17,50
Dus ik doe maar een ruig.

Even voor het plaatje: Mijn kamer ligt zo'n twintig meter tegen eed steile bergwand met lava rotsblokken. 20 meter onder mij een klein zandstrandje (alleen voor de mensen van Freedon Beach resort). Rechtvooruit kijk ik over de palmbomen over de Chalok Baan Kao Bay uit.Een pitoresk plaatje.

Er zijn nadelen: voor het strand moet ik naar beneden en erger nog: daarna naar boven.
Er is geen internet, dus moet ik het dorp in en daar ligt een berg tussen. Dus dat je weet dat ik het ook zwaar heb.

Overigens is het hier bewolkt weer. Ik ben de grens gepasseerd van de noordelijke moeson en de zuidelijke moeson. De regenkans is hier tot maart nog behoorlijk aanwezig. Tot vorige week heeft het hier nog hard geregend. Dit heeft wel het voordeel dan mijn kamer 30% goedkoper is.

• 23 November 2010 - 12:37

Hoi Ton :

veilig aangekomen op je eilandje dus nu maar genieten en een stukje klimmen is goed voor je konditie je moet toch wat beweging anders word je veel te lui en dik hier is ook niet veel nieuws dus tot de volgende keergroetjes en liefs ma

• 23 November 2010 - 13:48

Jaakie:

Ik ben het helemaal met je moeder eens.......hoef ik ook niet zo jaloers te zijn.......

• 23 November 2010 - 17:46

Chris & Toos:

wij zijn het hier ook mee eens, wat zielig voor je!!!
    XXX Chris & Toos

• 23 November 2010 - 23:10

Ellie:

magic umbrella goed bij de hand houden dus !!!
    hoorde vanavond iets op het nieuws waardoor ik dacht dat je beter naar huis kunt komen; het had met noord korea te maken en het klonk dreigend en ging over opwerkingsfabriek. Dus ik weet niet hoe lang je nog veilig bent op je eilandje als zuid korea tegengas wil geven.
    het is wel ver van mijn bed, maar jouw bed staat dichterbij.......
    ik begrijp dat je er als een berg tegenop ziet om nog te gaan internetten; ach soms kan een mens bergen verzetten.
    straks google ik even om je eilandje te bekijken.
    ga je nog snorkelen of wordt het snurken in je hangmatje?
    En valt er verder nog WAT te zien?
    Mijn uitzicht is minstens zo mooi als het jouwe: 5 dagen niet op de firma.
    doe rustig aan, blijf zitten waar je zit en verroer je..........
    tot over de berg, liefs Ellie

• 23 November 2010 - 23:19

Ellie:

nog even dit: het ziet er op google héél idyllies uit !!! mooi zo'n huisje en er loopt een soort van trap naar beneden, dus je hoeft niet over de brokken lava omhoog te klauteren....heb ik toch ineens iets minder meelij met je .
    geniet maar lekker!