Soms heb je dat....... - Reisverslag uit Nakhon Pathom, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Soms heb je dat....... - Reisverslag uit Nakhon Pathom, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Soms heb je dat.......

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

11 November 2010 | Thailand, Nakhon Pathom

soms heb je dat...... je komt aan in een stad en het spreekt je totaal niet aan. Zo is Nakhon Pathom.

Ik ben er nu goed twee uur en heb het al helemaal gezien. De stad met uitzicht op mooie bergen in Laos. Ze zijn echter door het ietswat heiige weer maar ampers te zien. De promonade langs de Mekong is uitgestorven. De grote bezienswaardigheid van de stad, een kloktoren, geschonken door de Vietnameese vluchtelingen na de oorlog is een miezerig klokje. Een restaurant waar ze iets anders verkopen dan soep is niet te vinden en het hotel is niet meer dan een betonnen vierkante blokkendoos waar totaal geen sfeer inzit. Engels wordt hier niet gesproken, dus info achterhalen is moeilijk.
Buiten de stad staat een replica van het huis van Ho Chi Minh, maar ik heb 15 jaar geleden in Vietnam zijn echte huis al gezien, dus daar ga ik niet naar toe.

Dus, ik sluit me zodadelijk op in mijn betonnen vierkante kamer, zonder sfeer. Ga mijn Lonely planet reisboek er op naslaan en probeer morgen vroeg te vertrekken naar het zuidoosten van Thailand. Doel: de eilanden, de zee, de standen, hangmatjes etcetc. Het zal wel twee tot drie dagen bussen worden, maar dat horen jullie nog wel.

Overigens: wat er niet is in deze stad heb ik beschreven maar ze hebben wel hier overal supersnel internet. Afhankelijk van hoelang ik moet bussen krijgen jullie morgen wel/geen berichtje.

• 11 November 2010 - 11:14

Corry Van Gotp:

ik heb je mailtje weer gelezen het kan niet altijd even mooi zijn maar ik vind het al leuk mailtjes te ontvangen dat ik toch wat mee kan reizen ik ga van maandag tot vrijdag met toos mee dus zal ik dan niet kunnen beandwoorden maar dan weet je het verder is het hier koud nat en veel wind dus heb jij nog geen klagen ik stop er weer mee veel groetjes en liefs ma

• 11 November 2010 - 13:35

Henny:

....wegwezen daaro ; binnenlands vluchtje of slaaptreintje doet wonderen ....beetje blauwe zee , wit strand etc. ook helemaal goed !
    Trouwens te gek ; dat jij een zoon van ..de Corrie van Gorp... bent , ei-gen-lijk herken ik er wel wat van !! Veel plezier nog !

• 11 November 2010 - 17:23

Peter:

'Uncle Ho' ja die kennen we nog wel he! maar super saai daar daar waar je nu bent? inpakken en wegwezen dan! maar in elk geval zit je wel beter dan hier in Nederland:wind, kou, regen en storm...dus lekker bij dekachel bij mun 'draagbare tv'..groet, Peter

• 11 November 2010 - 22:52

Ellie:

WAT heb je soms?
    ga dan toch met de boot! doet sinterklaas ook en het bevalt hem zo goed dat hij elk jaar weer komt. Ik heb vandaag duidelijk de boot gemist naar paradijselijke eilandjes, hangmatjes en rust, maar ik hoop dat jij ze binnen afzienbare tijd hebt gevonden. Heerlijk genieten net als op Gili Air.
    Wist jij dat we Twitter op het werk hebben? Nou jammer, yep, 't werkt niet voor mij
    troost je al is het dorp niet zoals in je dromen, hier is het stormachtig, veel dwarrelende blaadjes en je weet wat dat met mensen doet.
    Valt er nog iets als heet waterbronnen te beleven daar? of iets te raften?
    Je moet er tenslotte wel de dynamiek inhouden hoor, daar doe ik ook dagelijks m'n best voor. Nee het is nog geen tijd voor erwtensoep,eerst nog wat witte strandjes met privé lunch.doe je best, dan ga ik even slapen.
    liefs Ellie