Verkeerde bus en toch aangekomen - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Verkeerde bus en toch aangekomen - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Verkeerde bus en toch aangekomen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

09 November 2010 | Thailand, Nong Khai

Ik heb inmiddels mijn krakende kamer met uitzicht op de Mekong verruild met een grote kamer en eigen douche en wc met uitzicht over de Mekong. In de verte zie ik nu de vriendschapsbrug tussen Thailand en Laos.
Afgelopen nacht heb ik weinig geslapen, eerst de disco aan de andere kant van de rivier (Laos) die mij wakkerhield, daarna borrelende Thai die in het guesthouse naast mij de boel wakker hielden en daarna kotsende Nederlanders die als een olifant naar de wc liepen over een toch al krakende vloer.

Om 5 uur moest ik zelf al op om op weg te gaan naar de lokale bus (die verbouwde vrachtwagen waar ik eerder al melding van maakte). Mijn eerste inschattingsfout: mistig en koud en mijn jack onder in de rugzak. Als de bus gaat rijden dan is het kortgezegd verekte koud met alleen een bloesje aan. Maar ach het is maar 20 km (3 kwartier).
Tweede fout: Snel overgestapt in weer een volgende locale bus, die gaat naar Nong Khai: dus niet: Na twee uur achter in kleumend van de kou stond ik hemelsbreed 20 km van mijn startplaats, alleen daar lag een berg tussen. Ik had een andere (gewone) bus moeten hebben. Ik moest nog 2 uur wachten op een gewone bus. Dus maar even gaan eten op de lokale markt, doe vandaag maar een soepje met alles erin en erop (vraag mij niet wat. Nou een gewone bus?: Hhet was een bus wat ik herken uit mijn India en Nepal reizen. Roest op wielen, raam dichtgeplakt met stickers, boemen voor het raam ter ere van (hiero) Boeddha, Zodra hij rijdt rammelt alles, maakt geluid als een dieseltank uit WOII en stoot broeikas gassen uit waarvoor je een hele jungle moet herplanten om dat te compenseren, Voor de rest: klemzitten, beurse knieen en decubitus aan mijn kont,
Heee in ben in Azie!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Twee inschattingsfouten op een dag, dat moet gecompenseerd worden: De route die ik nu genomen heb duurt welenswaar langer maar loopt direct naast de Mekong rivier en is dus mooier dan de geplande route over de hoofdweg. Na vijf uur ben ik aangekomen in Nong Khai en ben ingechecked in een guesthouse waar inmiddels een dorp omheen is gebouwd.

Wil je weten waar ik zit: kijk dan op: www.mutmee.com.

Het ziet er erg relaxed uit, ligt aan de rivier. Naast een gezellige tuin heb ik ook nog een eigen zit voor mijn kamer, een eigen wc en douche, geen krakende vloeren. en dat voor 3 euro meer per nacht (11 euro per nacht). Er wordt een sunset cruise op de Mekong aangeboden, maar dat doen we morgen wel.

Nu even: douchen, de was service opzoeken, een wandelingetje maken langs de Mekong en vanavond: niet veel meer.

• 09 November 2010 - 08:58

Chris & Toos:

We hebben het opgezocht en MMMM, boek ons ook maar zo'n terrasje. We genieten altijd van jouw reisverslagen dus ga zo door. XXX Chris en Toos

• 09 November 2010 - 14:29

Corry Van Gorp:

Hoi Ton jou verslg weer gelezen en gezien dat je een prettige reis gehed hebt, maar je moet van alles eens mee maken maar het is allemaal goed gekomen.Ik was bang dat ik je mailtje zou missen mijn p.c,wilden niet opstarten ik kreeg een scherm met allemaal engels en dat is voor mij wel onverstaanbaar maar ik had Ans aan de telefoos en zat op mijn scherm te kijken en daar stond iets wat ik kon vertalen en heb hem toch aan de praat gekregen( knap hè)ik ga nu kijken of het lukt waar jij zit voor elkaar te krijgen.Hier is het weer kil en druilerig. verder geen nieuws groetjes en liefs ma

• 10 November 2010 - 14:31

Ellie:

ga je nu een boek schrijven over je verpleegkundige praktijk in het buitenland? en welk behandelplan heb je de man in kwestie voorgeschoteld?
    het lijkt me mooi om te zien hoe mensen in een ander deel van de wereld zich uiten qua kunst en welke filosofie ze erop na houden.
    En twee en half uur lopen voor een huisbezoek is hier echt not done hoor; tijd is geld en zodoende is lopen véél te kostbaar.
    Lopen doen we alleen op een afdeling en dan acht uur achter elkaar!
    had op google zitten kijken van Nong Kai en las iets over waxed oranges factory....en klopt het dat het plaatsje aan een groot meer in de vorm van een draak ( beetje fantasie)ligt?
    en als dat gebus zo verwarrend is, is het misschien een idee om per boot de Mekong af te zakken? of is dat nu juist de andere kant op dan jij gaat?
    er komen hier twee herfstige dagen aan vgls de weerberichten, dus de komende dagen reis ik efkes met jou mee, heerlijk in het zonnetje.
    veel liefs en pas op jezelf, liefs Ellie