Plannen op mijn veranda - Reisverslag uit Ban Krut, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Plannen op mijn veranda - Reisverslag uit Ban Krut, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Plannen op mijn veranda

Blijf op de hoogte en volg Ton

23 Oktober 2018 | Thailand, Ban Krut

Deze keer maar eens geen “ochtendstond” met grote activiteiten. Wel begonnen met een eigengemaakt ontbijtje op mijn veranda terwijl de poetshulp mijn kleding aan het wassen is. Mijn laatste boterhammetjes, een bakje koffie en de onmisbare Javaanse Jongen zorgen voor een relaxte start.

De activiteit vandaag zal zich beperken bij de planning van de volgende stappen van mijn reis en een duikje in de zee.

Ik weet nog niet zo goed welke weg ik wil gaan bewandelen, in ieder geval zuidwaarts.

De keuze die ik heb vanuit Ban Krut heb is er maar één, de trein die morgen om 13.00 uur naar het zuiden gaat. Met mijn ervaring van afgelopen week reken ik op een vertrek van anderhalf uur later. Wil ik ergens voor het donker aankomen zal de afstand die ik moet afleggen beperkt moeten blijven.

Chumphon is de eerste wat grote transport hub van hier naar het zuiden. Dat is dan ook de enige reden voor verblijf daar. Dus Chumphon zal het worden.

Dus laat ik de diverse zoekmachines er maar eens op los laten.

Aangezien ik geen zin heb om een kamer te hebben in een gebouw midden in de stad kom ik met het aangeven van mijn zoekopdrachten (airco, zwembad, ontbijt, <€ 20) al gauw uit op een resort achtige omgeving. Maar als ik laat aankom, wat heb je dan aan een zwembad. Voor dat je de zwembroek hebt uitgepakt moet je hem weer inpakken. Dus doe maar een dagje, met twee nachten aan het zwembad. Dan kan ik nog even nadenken wat ik daarna doe.

Ik kan de golf van Thailand ingaan, vanuit Chumphon naar links. Eiland hoppen van eilanden Ko Tao naar Ko Phangan en Ko Samui, alledrie wel behoorlijk toeristisch. Ko Tao ken ik al een beetje, met een goede herinnering heb ik op de zuidpunt van het eiland gezeten, erg rustig maar ver weg vanaf alle voorzieningen. Ko Samui staat bekend om zijn “fullmoon party’s” en Ko Samui is in die mate toeristisch dat men zich wel eens afvraagt of dat Thailand nog wel is.

Ik kan ook verder naar het zuiden doorstoten en met een tussenstop in Surat Thani naar rechts gaan en vandaar naar Kao Sok, National park, wat ik zeker wil bezoeken en dan gaan eiland hoppen in de Andaman zee. Naast een aantal eilanden die ik ken zijn daar ook nog minder bekende bestemmingen. Ik kan dan later in mijn reis, als ik op de terugweg ben van het zuiden ook nog de drie eilanden in de Golf van Thailand aandoen.

Gelukkig maar, omdat ik een tussenstop moet maken in Chumphon heb ik nog even tijd om een keuze te maken.

Morgen eerst maar naar:

• 23 Oktober 2018 - 06:35

Hennie:

Hallo Ton,
    Mijn poetshulp doet de was niet. Succes met het plannen, Kao Sok schijnt erg mooi te zijn (duiken is daar erg mooi) misschien echt iets voor jou. 'Try befor you die'.
    Groet Hennie.

• 23 Oktober 2018 - 10:48

Elsa & Martin:

Ko Samui schijnt wel mooi te zijn zeggen vrienden van ons.
    Ook hebben ze daar erg lekker eten en goedkoop

• 23 Oktober 2018 - 11:35

Ma En Ans:

Hoi Ton,
    Ma en ik hebben je berichtjes weer gelezen. Er zitten weer mooie foto's bij. Vooral de gekleurde bootje en de boedha vond ze mooi. Denk niet dat ik zaterdag of zondag tijd heb om te Facetime. Probeer het misschien vrijdag wel. Dan is Toos en Chris misschien ook hier. Een goede reis morgen.
    Liefs en groetjes
    Ma en Ans

• 23 Oktober 2018 - 12:11

Chris & Toos:

Vrijdag gaan we bij ma langs dus sprekende elkaar misschien nog lazen we. Dus.... Hier zit het er bijna op. We zijn hier nog lang niet uitgekeken. We ontdekken steeds meer leuke dingen om te doen en te zien. Wie weet volgend jaar weer.
    XXX Chris & Toos

• 24 Oktober 2018 - 17:15

Ton:

Hoi Ton
    We hebben tot nu toe nog geen plannen voor deze winter, maar als ik het volgende hotel zie
    ( en de prijzen ) zie dan krijg ik ook zin me lekker te laten verwennen.
    Nou geniet er maar lekker van.