Slenteren door Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Slenteren door Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Slenteren door Vientiane

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

17 Oktober 2011 | Laos, Vientiane

Het is weer tijd voor mijn kopje thee aan de Mekong rivier dus ook weer eens tijd om jullie lastig te vallen.
Gisteren was mijn eerste volle dag in Laos en was gepland een dagje om te aclimatiseren, wat zaakjes te regelen als geld en een telefoonkaart en mijzelf te oriënteren waar ik terecht gekomen ben.
Vergeleken met andere Aziatische hoofdsteden is Vientiane redelijk rustig, overzichtelijk en allemaal redelijk te doen met de benenwagen, al denken veel tuktuk's daar anders over, want die roepen je constant aan:"hè sir, tuktuk?". Hollandse beleefdheid gaat al gauw over van "no thank you" naar negeren als ze je weer roepen. Gisteren ben ik begonnen met een flink ontbijt bij de buren, zit bij de prijs van dat dure hotel van mij. Een ontbijt wat ik het laatste half jaar niet meer gegeten heb en waar ik de hele dag op kan teren. Ik durf bij terugkomst Dr.Frank niet meer onder ogen te komen denk ik. Geld pinnen was ook geen probleem, ondanks eerdere berichten dat. Rabocard geweigerd wordt was ik toch in korte tijd miljonair hier, maar wat wil je als je eurootje 10.000 kippen waard zijn. Alleen moeten ze allemaal in de portomonaie passen.
Met zoveel geld op zak ben ik maar eens naar de markt gelopen, want op de markt is de kip toch wel een haantje waard, zoals Laotianen dagelijks zeggen.
Lekker even shoppen om de minibar van het hotel aan te vullen want die prijzen zijn gewoon westers. Na een sim kaartje te hebben gekocht ben ik maar terug geslenterd naar de Mekong. De boulevard langs de Mekong is werkelijk niets om naar huis te schrijven, er is niets te doen, geen eetstalletjes, veel afval en her en der een verdwaalde Laotiaanse dagjes toerist. Geen terrasjes (alleen een klein bij het restaurant van de buren,waar ik nu zit). Gisten middag heb ik nog even contact gehad met Ad van Moll via FaceTime, werkt echt wel goed met een I-padje (hier) en Ad met een Appletje daar.
Over de avond is weinig te vermelden, het is hier erg rustig en de kip curry die ik zelf klaarmaak is beter dan hier.
De dag van vandaag begon met regen die na het inclusieve ontbijt overging in lichte motregen, het is een stuk koeler,zwaar bewolkt maar met de paraplu in de tas ben ik toch maar op weg gegaan, door de stad, van what naar what (tempeltjes) tot aan de Arc d' triomph van Vientiane. Slenterend door de binnenstad. Zoals veel steden ben en blijf je hier anoniem, er zijn redelijk wat Europeese toeristen en Franse bakery shops (maar wat moet je na zo'n stevig ontbijt).
Zo dadelijk ga ik nog even wat kippen halen zodat ik voorraad heb voor de reis van morgen. Rond 10.00 uur moge vroeg wordt ik opgehaald door de VIP bus bij het hotel, doe maar duur denken jullie maar het ophalen bij het hotel kost net zoveel als de tuktuk naar het busstation en de reis morgen duurt 2 uur korter.

Morgen gaat naar Vang Vieng, een plaats waar alle backpackers van zuid-oost Azië aanleggen voor de party's, drugs, drank en alle andere ongein. Ik denk dat ik een guesthouse zoek buiten het dorp en er wellicht niet te lang blijf.

  • 17 Oktober 2011 - 16:19

    Ans Simmelink:

    Hoi Ton,
    Ik moest je bericht twee keer lezen voor ik erachter kwam dat je met kippen geld bedoelde. Ik zag je al rondlopen met onder iedere arm een kip.....
    Goede reis morgen, en ik ben benieuwd waar je weer terechtkomt.
    Groeten, Ans

  • 18 Oktober 2011 - 10:27

    Ma:

    ik heb je relaas weer gelezen en al je kielootjes van het lijnen verdwijnen als sneeuw voor de zon maar dan weet je waar je thuis mee kan beginnen.
    hier is het regen en de temperatuur is ook niks maar lekker de verwarming aan en het is weer knus na de middag ga ik naar de schouwburg dat is ook wel leuk ik zoek mijn vertier wat korter bij huis heel veel liefs en tot morgen groetjes ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 396620

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: