Het budget wasje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Het budget wasje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Het budget wasje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

25 November 2010 | Thailand, Bangkok

Wat doe je toch op een dag aan een tropische baai??
Laat ik je dat vertellen: het gebeurd allemaal automatisch. Rond 7 uur wordt je wakker, het zonnetje komt over de berg heen en het wordt te warm op je kamer. Je gooit de deuren open en met een uitzicht over de baai, geheel stil op het ruisen van de golven na, kruip je nog even terug, niet onder de wol want hier heb je geen dekentje of laken nodig. Daarna ga je op je balconnetje in de schaduw zitten wakker worden met een glaasje water (erg belangrijk in de tropen) en een Javaanse jongen (helaas nog lekkerder dan de Thaise jongen). De poes komt je begroeten (geen kater) en valt op schoot in slaap. Na een half uurtje maar eens actief worden en het budget natellen (ook belangrijk in een maand onbetaald verlof, het is de 25e maar geen betaaldag vandaag). Gelijk maar even het Javaanse Jongens budget nagekeken, met een aanvulling van twee pakjes Marlboro moet dat voldoende zijn tot aan het eind. Na deze berekeningsinspanning even lekker gewoon zitten en genieten van het uitzicht. De buurvrouw is ook wakker en komt met haar rugzakje beneden. Zij vertrekt vandaag en voor het afscheid gaan we samen ontbijten (dus eerst snel douchen, tent sluiten.
Tijdens het ontbijt (kopje thee, eitjes, toast) gewoon wat Nederlandse praat en kennis gemaakt met een Duitse, die gisteren aangekomen is, op weg naar Vietnam. Daar weet ik ook het een en ander over te vertellen dus voor vanavond maar een diner afspraak gemaakt.
Na het ontbijt afscheid genomen van de Nederlandse en ik op weg naar mijn strandje (20 meter lager), handdoekje in de schaduw, zwemmen, opwarmen, zwemmen totdat het te warm wordt op het strand. Terug naar mijn balconnetje met schaduw en uitzicht. Wat lezen over toekomstige bestemmingen en het vakantiewasje. Deze keer geen dure wasservice (anderhalve euro) maar zelf een budgetwasje doen.
Je neemt een warme douche (want ik heb een dure kamer) en laat de wastafel vollopen met heet water. In mijn rugzak past geen waspoeder dus....shampoo moet ook werken. Lekker soppen in het warme water, uitwringen en schoon koud water in de wastafel. Uitspoelen en uitwringen, netjes uitslaan en ophangen zonder kreukels, want we hebben geen strijijzer. Schoon en fris voor morgen. Daarna zelf weer even douchen, want al dat werk maakt zweterig. En dan even voldaan rusten van de gedane arbeid.

Op dit moment zit ik te wachten op telefoon want ik ben gisteren twee mensen tegengekomen die ik de 3e tot de 5e dag van mijn vakantie heb leren kennen (deze keer uit Lithouwen en Italie). We hebben afgesproken voor een reunie. Zij hebben een andere route gevolgd dan ik (een gedeelte wat ik nog wil doen) dus kan ik gelijk wat tipe weghalen.

Vandaag hoef ik niet naar het dorp want vanaf vandaag is internet hier hersteld (scheelt toch mooi een berg, zweet en een budget wasje!!!!!).

• 25 November 2010 - 10:41

Ellie:

Hoe doe je dat toch ? of ik nu 'smorgens vroeg of 's avonds laat een berichtje stuur, iedere keer is er een nieuw berichtje van jou in de mailbox!
    Daar kan ik nou echt naar uitkijken ( nog 3 weken lang) Heerlijk rustig zo'n dagje van jou, geen gestress, geen gebusss,alleen al het GOEDE ontvangen.
    Ik ga vandaag weer op reis naar de OC vergadering, geen tuktuk te krijgen vandaag, dus dat wordt niet low budget. Heb net vanmorgen vroeg m'n tanden weer aan laten draaien ( the brackets) en moet dus aardig m'n kiezen op elkaar houden vandaag; als dat maar goed komt.
    Zit ernstig een grote ommezwaai in mijn leven te overwegen, maar al ronddraaiende weet ik nog geen richting te kiezen. Als jij terug bent van vakantie, begint de mijne en ws vertrek ik voor een paar daagjes naar Wenen, muziek, licht en andere hartverwarmende zaken.
    geniet van je dineetje vanavond en tot morgen aan het strand!
    liefs, Ellie

• 25 November 2010 - 10:43

Peter:

Ja Ton, je hebt het echt zwaar daar he !
    Heb zelf nu ook effe vakantie en reis straks af naar Amsterdam want Thomas is al weer van zijn australiese reis terug gekomen..en komt de poes zo ophalen.
    Vermaak je en we lezen het wel weer..

Groetjes, Peter

• 25 November 2010 - 11:16

Corry Van Gorp:

hoi Ton hier zijn we weer het is hier zo donker dat ik een schemerlampje moet aandoen om op het toetsenbordte werken het regent ook ik heb eerst maar boodschappen gedaan want toen was het nog droog en ik was van plan morgen boodschappen te doen maar de berichte geven nog steeds sneeuw af dus hoef ik morgen niet perseè weg ik zou wel graag gaan kaarten in de bergspil maar we zien wel verder is alles goed dus de groetjes en tot morgen liefs ma