Moderne badkamer - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Moderne badkamer - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Moderne badkamer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

13 November 2010 | Thailand, Bangkok

Naarmate wij, in West Europa streven naar een als maar grotere badkamer met stortdouche, badkuip, bidet en sauna, lopen de Aziaten toch weer wel voor op ons.

Een All in One badkamer. Ik had er een in het vorige hotel. Je zit op de w.c. die op een verhoginkje staat. Rechts kan je de kraan aanzetten en je zit onder de warme douche. Omdat de wc hoogstaat kan je je voeten in de wastafel zetten. Er is een plastic bakje links waar je je handen in kan laten weken. De ruimte is zo groot dat binnen twee minuten je een Turkse sauna hebt omdat de stoom niet wegkan. Vochtig toiletpapier heb je er gratis bij. Er is echter 1 nadeel, als je je handdoek op het handdoekenrekje hangt kan de deur niet meer dicht.
Efficientie ten top.
En het zeepje krijg je gratis.
Wat zijn wij, Europeanen toch stumpers.

Khorat gisterenavond was een gezellige stad, meer eetgelegenheden en meer volk op straat ten opzichte van de eerdere plaats.

Maar de reis gaat voort: Vanmorgen weer vroeg op (ik heb zelfs geen wekker meer nodig om om 5.00 uur uit bed te zijn) en weer de bus in. Eindbetremming vandaag: Trat, de springplank naar de eilanden voor de kust.
Morgen om 8.00 uur moet ik paraat staan en wordt naar de pier vervoerd per auto en vandaar per speedboot naar Ko Mak. Op dit kleine eiland van 14 km2 hoop ik een aantal dagen onder te duiken. Als er de komende dagen geen mail komt dan zijn er twee mogelijkheden:
1 Ik ben te lui om uit mijn hangmat te komen.
2 Er is geen internet verbinding

Ik ben blij dat ik eindelijk een een welverdiende vakantie kan beginnen, hopenlijk met zon, zee en zaligheid.

O ja Jaak: ik heb ook twee dagen opgetrokken met een native American (Indiaan) en jawel, ik heb mijn scalp nog.

Ma, Toos en Chris: prettige vakantie.

Ellie: maak je niet te druk, het leven is toch al zo kort.

Voor Peter: reflextieverlagen al af
En de rest: Werk ze, studeer ze, geniet van de najaarsstormen enne tot schrijfs van een tropisch eiland.

• 13 November 2010 - 11:29

Hoi Ton:

toch nog tijd gehad voor een berichtje je hebt weer een hoop luxe ik zal maar denken dat je het verdiend hebt zorg maar dat je niet uit de speetboot valt de reis word nu pas echt leuk heb ik begrepen ik hoop dat wij ook een leuke week hebben maar wij zijn al blij als het droog is met andere woorden wij zijn niet zo veel gewent maar het gaat hier zo zachtjes aan winteren ik zal deze week geen nieuws van jou kunnen ontvangen denk ik wel jammer maar dan heb ik wat te lezen als ik weer thuis ben heel veel liefs en groetjes ma

• 13 November 2010 - 12:30

Jaak:

Dag vriend, hoezo native American, da's helemaal niks...zal er wel eentje zijn met zweethutten, zonnedansen etc....hoe heet ie? Winnitou? Of Witte Veder? Dat je scalp nog hebt is één, maar heb je je portemonnee nog?...zo zie je maar reisgenoten heb je in allerlei soorten en maten. En nu naar de eilanden, want volgens mij ben je inmiddels wel aan vakantie toe zoals ik uit je reisbesognes en zo opmaak. Ik hoop toch wel dat je weet hoe hard een speedboot gaat hè, niet dat je na dat ritje weer naar een kapper moet omdat je haren niet meer te fatsoeneren zijn (recht met je snottert in de wind, met een snelheid van 150... miles wel te verstaan)....

Véél plezier op de eilanden en met duitsers, italianen, amerikanen en indianen (ben blij dat er geen Limburgers bij zijn met het dialect van Wilders.....)

gegroet en in afwachting van het volgende reisverslag....Jaak

ps ben vanochtend (13/11) in Almere geweest (is toch ook een hele onderneming vanuit het Brabantse...)

• 13 November 2010 - 16:27

Ellie:

hé bussy boy kunnen we de bounty al tevoorschijn halen? speedy up dan hè.
    Reed ik net langs een ondergelopen weiland en denk ik: wat nou lopen europeanen achter......hier vind je een ruimtelijk bad in natuurlijke omgeving en mèt maximale regendouche. de warmwatervoorziening laat te wensen over , maar goed je kunt niet allles hebben.Zag je al helemaal zitten in die luxe douche; heb er smakelijk om gelachen.
    heb medelijden met je: op je vakantie om 5 uur opstaan,weet je zeker dat dit vakantie is? het wordt HOOG tijd voor een hangmatje !!!!
    heb zo links en rechts gehoord dat je mail door veel mensen mèt plezier wordt gelezen !
    Ko Mak of vrij vertaald Go op je geMAK ; je hebt nog méér dan 30 dagen om te luieren, heerlijk te lunchen en mooie mensen te ontmoeten.
    en je hebt gelijk het leven is tè kort voor al dat gebusss, dus veel plezier op de speedboot. Enneh ik hoop dat ze daar ook internet hebben...
    liefs Ellie