Moderne badkamer - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Moderne badkamer - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Moderne badkamer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

13 November 2010 | Thailand, Bangkok

Naarmate wij, in West Europa streven naar een als maar grotere badkamer met stortdouche, badkuip, bidet en sauna, lopen de Aziaten toch weer wel voor op ons.

Een All in One badkamer. Ik had er een in het vorige hotel. Je zit op de w.c. die op een verhoginkje staat. Rechts kan je de kraan aanzetten en je zit onder de warme douche. Omdat de wc hoogstaat kan je je voeten in de wastafel zetten. Er is een plastic bakje links waar je je handen in kan laten weken. De ruimte is zo groot dat binnen twee minuten je een Turkse sauna hebt omdat de stoom niet wegkan. Vochtig toiletpapier heb je er gratis bij. Er is echter 1 nadeel, als je je handdoek op het handdoekenrekje hangt kan de deur niet meer dicht.
Efficientie ten top.
En het zeepje krijg je gratis.
Wat zijn wij, Europeanen toch stumpers.

Khorat gisterenavond was een gezellige stad, meer eetgelegenheden en meer volk op straat ten opzichte van de eerdere plaats.

Maar de reis gaat voort: Vanmorgen weer vroeg op (ik heb zelfs geen wekker meer nodig om om 5.00 uur uit bed te zijn) en weer de bus in. Eindbetremming vandaag: Trat, de springplank naar de eilanden voor de kust.
Morgen om 8.00 uur moet ik paraat staan en wordt naar de pier vervoerd per auto en vandaar per speedboot naar Ko Mak. Op dit kleine eiland van 14 km2 hoop ik een aantal dagen onder te duiken. Als er de komende dagen geen mail komt dan zijn er twee mogelijkheden:
1 Ik ben te lui om uit mijn hangmat te komen.
2 Er is geen internet verbinding

Ik ben blij dat ik eindelijk een een welverdiende vakantie kan beginnen, hopenlijk met zon, zee en zaligheid.

O ja Jaak: ik heb ook twee dagen opgetrokken met een native American (Indiaan) en jawel, ik heb mijn scalp nog.

Ma, Toos en Chris: prettige vakantie.

Ellie: maak je niet te druk, het leven is toch al zo kort.

Voor Peter: reflextieverlagen al af
En de rest: Werk ze, studeer ze, geniet van de najaarsstormen enne tot schrijfs van een tropisch eiland.

  • 13 November 2010 - 11:29

    Hoi Ton:

    toch nog tijd gehad voor een berichtje je hebt weer een hoop luxe ik zal maar denken dat je het verdiend hebt zorg maar dat je niet uit de speetboot valt de reis word nu pas echt leuk heb ik begrepen ik hoop dat wij ook een leuke week hebben maar wij zijn al blij als het droog is met andere woorden wij zijn niet zo veel gewent maar het gaat hier zo zachtjes aan winteren ik zal deze week geen nieuws van jou kunnen ontvangen denk ik wel jammer maar dan heb ik wat te lezen als ik weer thuis ben heel veel liefs en groetjes ma

  • 13 November 2010 - 12:30

    Jaak:

    Dag vriend, hoezo native American, da's helemaal niks...zal er wel eentje zijn met zweethutten, zonnedansen etc....hoe heet ie? Winnitou? Of Witte Veder? Dat je scalp nog hebt is één, maar heb je je portemonnee nog?...zo zie je maar reisgenoten heb je in allerlei soorten en maten. En nu naar de eilanden, want volgens mij ben je inmiddels wel aan vakantie toe zoals ik uit je reisbesognes en zo opmaak. Ik hoop toch wel dat je weet hoe hard een speedboot gaat hè, niet dat je na dat ritje weer naar een kapper moet omdat je haren niet meer te fatsoeneren zijn (recht met je snottert in de wind, met een snelheid van 150... miles wel te verstaan)....

    Véél plezier op de eilanden en met duitsers, italianen, amerikanen en indianen (ben blij dat er geen Limburgers bij zijn met het dialect van Wilders.....)

    gegroet en in afwachting van het volgende reisverslag....Jaak

    ps ben vanochtend (13/11) in Almere geweest (is toch ook een hele onderneming vanuit het Brabantse...)

  • 13 November 2010 - 16:27

    Ellie:

    hé bussy boy kunnen we de bounty al tevoorschijn halen? speedy up dan hè.
    Reed ik net langs een ondergelopen weiland en denk ik: wat nou lopen europeanen achter......hier vind je een ruimtelijk bad in natuurlijke omgeving en mèt maximale regendouche. de warmwatervoorziening laat te wensen over , maar goed je kunt niet allles hebben.Zag je al helemaal zitten in die luxe douche; heb er smakelijk om gelachen.
    heb medelijden met je: op je vakantie om 5 uur opstaan,weet je zeker dat dit vakantie is? het wordt HOOG tijd voor een hangmatje !!!!
    heb zo links en rechts gehoord dat je mail door veel mensen mèt plezier wordt gelezen !
    Ko Mak of vrij vertaald Go op je geMAK ; je hebt nog méér dan 30 dagen om te luieren, heerlijk te lunchen en mooie mensen te ontmoeten.
    en je hebt gelijk het leven is tè kort voor al dat gebusss, dus veel plezier op de speedboot. Enneh ik hoop dat ze daar ook internet hebben...
    liefs Ellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand 2010

Recente Reisverslagen:

18 December 2010

Met de geur van trekkende erwtensoep

16 December 2010

De koffer pakken

15 December 2010

Het harde leven van een budgetreiziger

14 December 2010

Mijn maagdelijk strand verlaten

13 December 2010

Potje thee maar dan zonder thee
Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 396516

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: