Ksag de son in de see sodemieteren - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Ksag de son in de see sodemieteren - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Ksag de son in de see sodemieteren

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

14 November 2010 | Thailand, Bangkok

Een echte tropische zonsondergang aan de zee.
Zoals je al merkt, ook hier op een klein tropisch eiland hebben ze internet.
Zoal gisteren al geregeld werd ik vanmorgen om 8 uur al opgehaald: vervoer naar de speedboot. En dat was toch weer eeb hakfuurtje rijden. Daarna de speedboot in en in 45 minuten naar Ko Mak. De veiligheidsvoorschriften zijn hier streng, dus reddingsvesten al vast aan.
Eenmaal aangekomen op de pier van Ko Mak had ik een hoop volk verwacht om je te ronselen voor een guesthouse. Het was echter totaal uitgestorven.Via een local heb ik met handen en voeten duidelijk kunnen maken dat ik vervoer zocht naar een of ander guesthouse, En jawel ze hebben hier een auto die als taxi fungeerd (overigens tegen woekerprijzen (Euro 3,50). Onderweg nog twee toeristen getroffen op de fiets die mij het guesthouse waar ik nu ben adviseerde: Niet duur, restaurant erbij,Bar 's avonds. dus....goed advies opvolgen. De prijs ligt wel boven budget (15 euro) maar een twee persoonsbed in een hut met grote douche en w.c. Ik had goedkoper gekunt maar dan heb je een gemeenschappelijke douche en wc. En daar moet je net als op de camping redelijk ver voor lopen.
Er zijn hier wel wat toeristen maar het is niet dat je er gek van wordt. Tot nu toe weinig contact want iedereen is druk met in de zon liggen. Dus maar maatjes geworden met de plaatselijke strandhond, die naast mijn handdoekje op het strand heeft gelegen.
Ik heb een hangmatje voor de deur maar deze hangt in de volle zon, dus daat ga ik maar niet inliggen wegens uitdrogingsgevaar en om niet binnen een dag de blaren op mijn rug te krijgen. Dus maar onder een mangrovenboom op het zand gelegen.
Morgen sleep ik mijn ligstoel naar het strand.
Zoals ik al over de speedboot schreef: veiligheid voor alles: Op de palmbomen hier hangt zelfs een bordje voor het gevaar van vallende kokosnoten.
Ok ik ga ff gebruik maken van mijn riante badkamer, kijken of er nog wat Thai food te scoren is en dan verder genieten van een zwoele zomeravond op een eilandje in de golf van Thailand.
Wil je weten waar ik zit (filmpje) ga naar: www.monkeyislandkohmak.com

• 14 November 2010 - 11:36

Ellie:

oooohh mooooi !!!
    heb net filmpje van monkey island zitten bekijken en vraag me nu af of je in de gorilla hut of de chimpansee hut zit.
    had trouwens bij het filmpje wel Thaise muziek verwacht....
    Eindelijk rust en nog steeds meer dan 30 dagen tot je beschikking. WAT wil je nog meer?
    als ik zodadelijk ga werken zal ik de hele avond met het beeld van mooie strand en see in mijn hoofd werken en vertel je morgen hoe dat uitpakt.
    Ik hoop dat je een aantal leuke en gezellige alsook warme mensen ontmoet.
    laat de bus de bus ( zie je nou dat je de boot had moeten nemen? en GENIET!
    liefs Ellie

• 14 November 2010 - 13:17

Ans:

Hoi vakantie ganger,
    Kunnen we niet ruilen? Daar is het mooi en warm. Hier is het nat en vies. Het filmpje zag er goed uit dus dromen wij er maar van. Geniet ze nog en tot horens.

Groetjes Ans

• 14 November 2010 - 14:28

Corry Van Gorp:

ik heb het fimpje gezien en het ziet er goed uit het weer is daar beter dan hier het is wel stantvastig weer het regent elke dag van de morgen tot de avond zelfs geen knipoogje van de zon maar ze hebben beloofd dat het volgende week beter word ik heb altijd goed weer als ik op vakantie ga dus daar reken ik maar op ik weet niet of ik daar jou berichtjes kan lezen en beandwoorden maar ik zie wel ik zou het wel jammer vinden maar dan zie ik het wel als ik weer thuis ben groetjes uit het natte nederland liefs ma

• 14 November 2010 - 20:30

Hennie:

Hallo Ton,

Net het filmpje bekeken, ik ben jaloers, niet op je badkamer maar op het tropische eiland en de zwoele zomeravond.

Groeten Hennie.