Beestjes, beestjes, heeeel veel beestjes - Reisverslag uit Chiang Kham, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Beestjes, beestjes, heeeel veel beestjes - Reisverslag uit Chiang Kham, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Beestjes, beestjes, heeeel veel beestjes

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

08 November 2010 | Thailand, Chiang Kham

Ik moet mijn bericht van gisteren herroepen. Het stikt hier van de toeristen.
Bij de eerste rondgang door dit dorp, gisterenmiddag zag het er erg "layed back" uit maar gisterenavond liep het hier storm met Thaise toeristen. Ik heb in de meute maar 3 blanken gezien maar heeeel veeeel Thai, allen met een grote foto camera en allemaal met een knots van een statief. Meest opmerkelijk is een heel klein cameraatje met een heel groot statief. En waar maken ze foto's van?????? Van souveniers winkeltjes met t-shirts, van elkaar en van mij als ik voorbij loop. Of ze van de Mekong foto's maken betwijfel ik.

Na de zonsondergang komen hier ook de beestjes te voorschijn, kleine beestjes, iets grotere beestjes en grote beestjes, kriebelende beestjes, stekende beestjes, kortom heel veel beestjes. Beestjes op m'n eten, beestjes op tafel, beestjes in de wc pot. Gelukkig heb ik een muskietennet om mijn bed zodat mijn bed beestjes vrij is.

Voor de rest gaat hier zo zijn gangetje, de Mekong stroomt gestaag onder mijn raam (c.q. luikje) door. De zonsopkomst was mistig en redelijk fris maar heerlijk wakker worden om 7.00 uur (want wat maken die Thai al vroeg een herrie) met een bakkie Nescafe en een sigaretje. Omdat er vandaag geen grote activiteiten op het programma staan maar eens rustig zitten ontbijten. Tijdschriftje lezen aan de Mekong en een ochtendwandeling van de ene kant van het dorp naar de andere kant. Daarna mijn flesje water en wat lezen en plannen, want wat ga ik hierna doen????????

Ik heb net mijn lunch op, samen met het personeel van het guesthouse, echt een Thaise lunch van gerechten die niet in mijn pasgenoten kookcursus staan, lekker heet.

Het is te warm om te gaan lopen dus zit ik onder de ventilator maar even een berichtje te typen. (Internet is hier overal en van een goede kwaliteit, vaak gratis bij een guesthouse of anders voor 1 euro per uur in een internetcafe).
Ik overweeg om zodadelijk net als de rest een dutje te gaan doen, de straten zijn verlaten want het is te warm om iets zinnigs te doen.

Zoals jullie wel begrijpen, het leven is zwaar hier, daar kan werken en de ondernemingsraad niet tegenop. Mogelijk kan ik nog wat beknibbelen op mijn budget en de baas vragen of ik nog wat langer hier kan blijven.

In ieder geval:
Vanavond ga ik de beestjes weer weerstaan, op tijd onder de wol (laat de wol maar zitten). morgen om 5.15 opstaan en om 6.00 uur de lokale bus in op weg naar de gewone bus. Bestemming: Nong Kai

Ps. Foto's zijn te bezichtingen na na 18 december op groot scherm. Het kost mij teveel werk om ze hier te gaan verkleinen en op internet te zetten (daar heb ik het hier veel te druk voor).

Voor allen: geniet van de kou en regen, werk ze met zinne, vergader verstandig enne.......Ik zal zodadelijk aan jullie denken vanuit een hangmatje aan de oever van de Mekong.

• 08 November 2010 - 11:48

Corry Van Gorp:

hoi Ton. het was een groot verslas al had je weinig niews te melden ik heb medelijden met jou vakantie en dan nog zo`n druk leven maar geniet maar van het goede weer hier is het naatje pet regen en wind en wat er nog komen gaat weet ik niet maar de barrometer staat helemaar boven in op storm maar ik ga de deur niet meer uit ik heb mijn boodschappen binnen en heb al koffie visiten gehad dus heb ik de tijd aan mij zelf.heel veel groetjes en liefs ma

• 08 November 2010 - 18:21

Ellie:

hier is het prachtig! herfstweer met zonbeschenen bomen in gloedvolle,roodoranje kleuren. Wel nodig om een vest en dasje aan te doen, eidoch wat een pracht.
    Kijk, beestjes dáár hebben wij nou geen hinder van en een muskieten-net is puur voor de romantiek.
    WAT ga je in Nong Kai bekijken? Is daar ook ergens zo'n dorp dat nog leeft als in langvervlogen tijden? Ik heb op de andersdag gehoord dat wij er voor moeten waken om door de tijd ingehaald te worden; beter dat dan de tijd kwijt te zijn of niet meer te herkennen,denk ik zo.
    grappig ook dat al die Thai zelfs mèt statief aankomen om jou te fotograferen; blijven ze je dan constant in de smiezen houden daar? weet je wel zeker dat je vrijheden hebt nu? of sta je nog steeds onder een vorm van begeleiding? Zou me deugd doen, dan weet ik zeker dat er goed op je gepast wordt.
    Hou je reizen en rusten goed in balans en geniet van de heerlijke warmte en rust, rust, rust.
    liefs Ellie

• 10 November 2010 - 16:19

Annemarie:

Wat een gezelschap, is weer eens wat anders!Het is of een voordeel of nadeel dat ze niet praten maar wel jeuken. Ik lees het en krijg al de kriebels!!
    Tja ik heb echt met je te doen.
    Misschien fijn om te weten dat we echt kei hard moeten werken daar in Hellimund, dus geniet er maar van, want als je eenmaal weer aan het werk bent ben je je vakantie zo weer vergeten. Ben beniewd naar de foto's die zullen wel prachtig zijn.

Veel plezier maar weer!
    Annemarie